2 way lsd
|
05-27-2014, 12:33 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
2 way lsd
Hallo
Nu wou ik mijn diff vervangen voor een lsd, maar heb veel gezien en wat Is nou een beetje goed kwaliteit. Bedoeling is om te gaan driften maar niet altijd ( wordt in de zomer dagelijkt gebruikt) Ik heb kaaz voor bij zien komen 1,5/2way etc Trd Obx En wat op ebay ( merk weet ik zo niet meer) En wat heb ik meer nodig dan alleen de lsd (platen?) Ik hoor het graag gr ray |
|||
05-27-2014, 01:58 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
2 way lsd
De gebruikelijke tips zijn van toepassing:
-Vermijd goedkope rommel (het moet immers heel blijven). -Ga niet te extreem voor straatgebruik, 1,5-way zou wat soepeler moeten rijden dan een 2-way (verschil zit in vergrendelingskracht bij decelleratie). -Neem voor driften geen Torsen diff (met wormwielen), die werken goed voor grip, maar locken niet meer wanneer je tractie verliest zoals bij driften. Even de opties doornemen: -Onbekende ebay rommel: mijden! -OBX is bekende ebay rommel, tevens is dat een Torsen diff, ongeschikt voor driften. -Kaaz = goede kwaliteit. -Tomei = goede kwaliteit -TRD = goede kwaliteit, rebuild setjes verkrijgbaar. -Quaife = goede kwaliteit, maar Torsen diff, dus ongeschikt. Mijn persoonlijke advies zou zijn om een TRD diff te nemen. Voordelen: -Sterk zat -Rebuild kits te verkrijgen -Ombouw naar dikkere Weir-performance assen mogelijk (dit is echt een grote pre) Heb er persoonlijke ervaring mee onder de CA18DET trueno, prima LSD. Toen de achteras uit elkaar ging bleken de aandrijfassen (de dikkere kouki variant) ietwat gewokkeld te zijn..LSD was nog prima in orde. Wat je verder nodig hebt (mijn advies): -Revisie setje voor je achteras (keringen, pakkingen) -Solid pinion spacer (om te voorkomen dat je het r&p uit verstelling beukt met driften, want nieuwe r&p sets kosten klauwenvol geld (ask me how I know). FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
05-27-2014, 03:08 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
2 way lsd
Super bedankt voor je tip
En waar moet ik nog meer opletten ,(ivm bestellen) Want ik durf niet te zeggen welke uitvoering ik heb zenki kouki etc Ik weet wel dat ik geen knipperlichten bij mijn stadlichten in heb gr ray |
|||
05-27-2014, 03:50 PM
(This post was last modified: 05-27-2014 03:51 PM by zenki.)
Post: #4
|
|||
|
|||
2 way lsd
Eigelijk bij zo'n dure aankoop is het beter van 1 aandrijfas eruit te halen en op te meten. Bij zo'n oude auto's ben je niet zeker wat er allemaal al aan veranderd is. Mijn eerste ae86 was van '86, kouki maar er zat een zenki as onder. Als je dat niet weet word het wel een duur grapje.
ハチロク |
|||
05-27-2014, 09:06 PM
(This post was last modified: 05-27-2014 09:46 PM by ray.)
Post: #5
|
|||
|
|||
2 way lsd
Dat is indd waar ik ga even mijn huiswerk doen
Grvray Mocht iemand een link hebben voor 1 van de boven genoemde diffs ze zijn welkom Gr ray (05-27-2014 09:06 PM)ray Wrote: Dat is indd waar ik ga even mijn huiswerk doen |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)