4AGZE+GT aandrijving swap
|
01-13-2005, 12:50 AM
|
|||
|
|||
Ben van plan om dit te gaan doen. Dus motor, assen, diff etc. Wie hebben hier allemaal plek voor mijn auto om te staan en om de swap te doen?
Eerst probeer ik de timingbelt te fixen en APK te keuren als dit lukt. Als de 4AC eruit moet, dan ga ik gelijk voor de 4AGZE swap gezien er nu 1 te koop staat voor relatief weinig. De reparatie aan de timingbelt moet gelijk bij de stallingsplek zijn, stel het lukt niet dan staat de auto gelijk op de juiste plek. |
|||
01-13-2005, 01:10 AM
|
|||
|
|||
Een distributieriem vervangen kan toch gewoon voor de deur lijkt me..
Met het juiste gereedschap tenminste wel..1 goede sleutel of ratel voor de bout op de poelie, 1 metalen buis om de arm te verlengen (breaker bar). En dan nog iets om de poelie braaf op zn plek te houden. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
01-13-2005, 01:11 AM
|
|||
|
|||
Ja maar stel de motor blijkt later kapot te zijn(de kans is sterk aanwezig). Dan is het handig als de auto meteen op de juiste plek staat voor de motorswap.
|
|||
01-13-2005, 01:23 AM
|
|||
|
|||
De meeste toyota benzinemotoren van die tijd waren non-inteferentie blokken, oftewel geen schade bij gebroken d-riem. Ik ga er dan ook niet van uit dat er iets mis mee is. Maar je moet het zelf weten. De stalling waar bastiaan zn rx7 heeft staan leent zich in principe goed voor jouw situatie, maar dat kost wel wat.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
01-13-2005, 09:44 AM
|
|||
|
|||
Yupz, enige probleem daar is dat ze niet echt stallingsruimte meer over hebben omdat ze 1 hal dicht moesten zetten. Maar voor kortere tijd is er zeker wel iets te regelen en aico, zoals ik al aangeboden heb, desnoods brengen we hem van daar naar mijn huis en zetten we hem hier even neer totdat we de spullen hebben voor de swap. Het is bij Roubos namelijk vaak wel mogelijk om de auto voor enkele weken in de werkplaats te houden om de swap uit te voeren, zeker als ze eenmaal es met die camper klaar zijn die de ruimte nu bezet
Ivan, ik denk dat ik wel genoeg spullen hier heb om een timing belt te fixen, desnoods doen we het hier achter in de tuin, beetje koud mischien maar tis te doen. Bij Roubos kunnen we idealer sleutelen. Owh niet al te onbelangrijk. Kosten bij Roubos zijn: - stalling ongeveer 200 euro per jaar - sleutelen 25 euro voor 8 uur give or take a few euros Als je em korte tijd laat staan voor rapparaties en niet stalt is er altijd wat te regelen kwa tijdelijke stallings prijs. Als je wilt Aico kan ik ze wel even een mailtje sturen. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-13-2005, 10:18 AM
|
|||
|
|||
Wat een mooie prijs voor het stallen en sleutelen Bas, jammer dat het zo ver uit de buurt is
Aico, succes met de swap, maar dat moet lukken met de helpende handen die je krijgt toegestoken Michel Daily driver: Seat Leon Cupra V6 Summercar: E30 M3 Cecotto Projectcar: AE86 |
|||
01-13-2005, 10:45 AM
|
|||
|
|||
Michel, tis echt perfect daar inderdaad. Jammer dat ze wat ruimte problemen hebben, ze hebben op dit moment 2 hallen leeg staan wegens problemen met vocht
maar de werkruimte is perfect, ruim zat, brug, takel, compressor, lasapparaat, alles wat je nodig hebt, alleen gereedschap moet je meenemen en voor het lasapparaat moet je extra huur betalen. En het is nog verwarmt ook ! Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-13-2005, 11:07 AM
|
|||
|
|||
Houd er wel rekening mee dat een 4A-GZE uit een FWD setup komt en dus geen direct fit is in een RWD setup..... Er moet dan nogal het één en ander aangepast gaan worden om hem in een 86 te hangen.
Maar als hij er eenmaal in hangt..... |
|||
01-13-2005, 12:50 PM
|
|||
|
|||
Volgens mij valt dat wel mee...motorsteunen passen allemaal dacht ik.
Distributeur zit niet in de weg zoals op een 20v. De 2 dingen die t lastig maken zijn waterleidingen die de verkeerde kant op lopen en het ombouwen van de kabelboom om in de ae86 te passen. Aangezien iemand hier wel in contact kan komen met Ad die het al 2 keer gedaan heeft moet het zeker wel een "mission possible" zijn. Ik ben bereid om een handje te helpen, maar zoals altijd met dit soort werk..voor niets gaat de zon op FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
01-13-2005, 10:42 PM
|
|||
|
|||
Ach ja, Ad ken ik ook... Toevallig komt hij hier net binnen lopen.
Maar aan de inlaatkant moet door middel van wat laswerk ook een pijp aangepast worden die tussen luchtfilter en sc zit. Deze loopt als je dit blok in een 86 hangt naar het schutbord en die moet naar de voorkant komen te staan. Dus simpelweg de flens andersom monteren en dan een pijpje wat erop zit omzetten naar de andere kant. Klinkt in ieder geval moeilijker als het is... De motorsteunen passen in ieder geval zo op je stock cross member. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
4agze swap | Roger | 18 | 20,319 |
07-18-2020 05:55 PM Last Post: Roger |
User(s) browsing this thread: 5 Guest(s)