Wimedo slalom midlands circuit lelystad
09-24-2004, 12:59 PM
Post: #1
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
Hoii..
MORGEN (zaterdag 25 sept) is de laatste slalomdag van t jaar van Wimedo. Ik ga samen met NoHachi ernaartoe, en het weer belooft een driftdag te veroorzaken (hoewel t de bedoeling is om juist grip te rijden).
Is er misschien iemand die zin heeft om ons gezelschapje van 1 AE86 en 1 Miata (mx5) te vergezellen dan zou dat wel leuk zijn. Kosten zijn 20 euro voor inschrijfgeld, verzekering en eerste 3 starts, daarna 3 euro per start extra. Tis niet alleen ellendig gepiel om allemaal paaltjes heen, een groot stuk is over de baan rijden.

Groet,

Ivan

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-24-2004, 01:03 PM
Post: #2
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
Damn, ik heb al afspraken voor morgenSad

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
09-24-2004, 01:06 PM
Post: #3
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
Jammer, Jesse??

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-24-2004, 02:03 PM
Post: #4
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
Normaal gesproken moet je in een auto die op wat voor manier dan ook aangepast is een roll-over protectie hebben. Misschien goed om te weten, hoewel ze voor first-timers vaak een uitzondering maken (zijn OK lui).

Wie besluit of te reizen kan ik aanraden de volgende zaken mee te nemen:
Verplicht:
Helm
Zeiltje voor onder het blok (als je op de paddock staat, vooral het oudere spul heeft wel eens de neiging over te koken/lekken, vandaar de regel)
Goed humeur

Aan te raden:
Rolletje ducktape voor het bevestigen van je startnr.
Stukje krijt om je bandenspanningen mee te helpen afstellen
Bandenspanningmeter/voetpomp: om de spanning in te stellen. Vriendelijk een ervaren deelnemer aankijken werkt vaak even goed als zelf meenemen.
Voedsel/drank: Is er tegen heel redelijke prijzen te koop...moet je wel van een broodje bal houden..

Controlleer voor je weggaat het nievau van je remvloeistof en de bevesting van je accu, dit checken ze.

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
09-24-2004, 02:34 PM
Post: #5
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
Moet werken!

Why motorsports? Because other sports require only one ball!
Find all posts by this user
09-24-2004, 02:58 PM
Post: #6
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
Ter illustratie even een verhaal over de vorige keer (Mijn eerste keer).

Iedereen had afgezegd dus ik moest helemaal alleen gaan kijken. Ruim op tijd afgereisd zodat ik rustig rond kon kijken/inschrijven en op tijd zou zijn voor de verkenningsronden aan het begin van de dag (rond 10:30).

Het was even schrikken toen ze me in eerste instantie vertelden dat ik niet mee mocht doen vanwegen het feit dat ik een cabrio heb. Na wat navraag in de wedstrijdtoren werd besloten dat ik mee mocht doen, maar van het circuit gehaald zou worden als de organisatie vond dat het te link werd....gelukkig, we kunnen rijden!

Met mijn stempelpapiertje voor de 1e drie starts op zak ben ik maar eens rond gaan kijken op de paddock. Een aantal auto's viel meteen op: formule ford/opel-lotus en monoposto vergezeld van een overduidelijk poenerige familie heb ik links laten liggen, even verderop stond een enorm gave escort mk2, ford motorsport kleuren, kaal van binnen, 13x9 velgen met slicks, ombouw naar 4-link achteras en coilovers! Even de eigenaar een compliment gegeven voor zijn auto en gevraagd of hij wat tips had voor een beginner. Ik moest volgens hem gewoon maar gaan rijden, dan werd het vanzelf wel duidelijk. Wel kreeg ik het advies om de banden 0.5 bar hoger te zetten dan gebruikelijk. Omdat de banden nauwelijks opgewarmd worden moet je ze gelijk op de juiste druk zetten,zo voorkom je dat je de hele band onder je velg wegdraait.

Op de paddock stonden nog meer van dit soort slalom-monsters die echt bizar lijken op auto's in de oldscool JDM look. Veel oude opels op 13 inch en uitgebouwde wielkasten, heel gaaf imho! Wat apartere auto's om te zien waren een Volvo Truza (cup360) van een stel jongens die hem net gekocht hadden om mee te doen aan de cup. Dit was de eerste kans om hem eens aan de tand te voelen. Heel apart was een ogenschijnlijk halfords getunede citroen BX. Uitlaat in het midden, zelfbouw taartschep op het dak, zelfgeschilderde race stripes noem het maar op, alles was erop gebeund. De eigenaar was een aardige oudere man die al met veel plezier al 5 jaar meedeed. Hierover later meer..

Terwijl ik mijn bandenspanning met een geleende pomp aan het instellen was kwamen de buren even buurten. Ook zij waren voor het eerst en kwamen vragen wat ik aan het doen was. Uitgelegd dat ik ook voor het eerst was en gevraagd of ik bij hen aan kon haken, altijd gezelliger dan alleen. Even elkaars auto's bewonderd: Ik meer dan zij, niet zo gek ook als ze aan komen zetten in een opvallend oranje Lancer EVO III, kaalgestript met koolstof kuipjes, sparco stuur, rolkooi, tein onderstel en pirelli slicks.......MOOI MAN!

De rij voor de voorrij ronde was inmiddels gevormd, dus maar achteraangesloten. De ronde zelf was VEEL te weinig, net genoeg besef om te weten waar je echt geen idee meer hebt waar je heen moet, dit valt nog niet mee. Daarom niet gelijk gaan rijden, maar eerst eens kijken van buitenaf wat er precies gebeurt. Het is zo moeilijk om je een beeld te vormen van wat er gebeurt dat ik uiteindelijk maar achteraangesloten ben voor mijn eerste ronde...we zien wel waar het schip strand.

In de rij blijkt al snel dat een zwart cabriodak icm een helm op je knar gelijk staat aan FOCKING HITTE!, helm af, deuren open en wachten maar. Al snel sta ik achter de startlijn met nog 1 auto voor mij...mooi om die mannen weg te zien spurten, de acceleratie is enorm. Nadat mijn startkaartje afgekrast was mocht ik het proberen. Wachten voor het stoplicht, op gaan letten als het licht op rood springt. Toeren omhooggooien en wachten op groen. Met wat wielspin begin ik aan mijn ronde.. 1 ding wordt mij gelijk duidelijk...overstuur is voor prutsers, elke bocht is het alle hens aan dek om de auto in het gareel te houden...dit had ik niet verwacht..In de hitte van de strijd een poortje gemist, dus ongeldige tijd. Over de streep in 1:18.7.
Mijn kennissen in de EVO doen het beter, bijna meteen duikt het oranje monster onder de 1:10's. De rust waarmee de auto dit doet is opvallend
Gelijk na mijn eerste ronde maar aangesloten voor ronde 2, slechte start, wederom overstuur probleempjes, maar wel door alle poortjes..yess! De tijd stond niet op het bord en ik werd tegengehouden bij de uitgang, shit..Er was al eerder een kadett afgehaald die als een idioot reed en rechtdoor door de paaltjes ploegde. Hij moest een ronde aanrijden achter een pacecar aan die hem de lijn duidelijk moest maken. ik dacht dat het voor mij einde verhaal was, te wild gereden zonder dakkie.. Gelukkig viel het allemaal wel mee, de tijdwaarneming was niet goed gegaan, dus mocht ik mijn ronde over doen..prima! Alleen waren mijn banden nu wel op temperatuur....en op spanning. Kortgezegd stond ik nu op ballon banden en dat werd gelijk de eerste lange doordraaier duidelijk. Een 4 seconden lange drift, overgezet in een drift met een kleinere radius door tijdens de drift af te remmen en tegelijk meer tegen te sturen. Full lock bleek net genoeg om de boel de juiste kant op te richten...Helaas had dit meer met geluk dan kunde te maken...scary. De rest van de ronde ging zo door, wel een betere tijd. 1:15.9

De rest van de dag ging steeds beter. Ik leerde het parcours kennen en kreeg wat meer rust in mijn kop. Zo kreeg ik mentaal de tijd om de moeite te nemen om te heel en toe-en wat ENORM uitmaakte voor mijn overstuur problemen. De tijden daalden als snel naar de 1:14's en 1 prefecte ronde zelfs een 1:13,3! Ik was zelf heel tevreden met de progressie die ik gemaakt had tijdens de dag, maar verder niet zo heel erg onder de indruk van de tijd. Gedurende de dag zag ik steeds meer mensen langskomen in geprepareerde auto's op slicks etc. Veel daarvan draaiden 1:15's, zelfs de E30 bmw's waar ik vooraf veel van verwacht had. Gaf me toch even een warm gevoel van binnen..mag eigenlijk niet natuurlijk.
Mooi moment was een ronde van de eerder genoemde BX. Ik stond te kijken met de eigenaar van de EVO en we maakten opmerkingen over het duidelijk onderstuurde karakter van de citroen. toch leek het wel hard te gaan. De verbazing was groot toen we de tijd zagen: 1:07:13 !! Een seconde sneller dan de snelste tijd van de EVO en 5 seconden sneller dan ik WOW ! Die mensen kunnen echt rijden...geweldig! Kan je erbij vertellen dat de EVo eigenaar zich wel een beetje opgelaten voelde daarna.

kort daarna vertrokken om te gaan eten met mijn schoonouders Undecided Thuis elke dag checken of de uitslagen binnen waren. Je kan op een snelle ronde een pionnetje meegepakt hebben en dan krijg je 30 strafseconden aan je broek, dus je weet maar nooit.
Uiteindelijke resultaat: 2e in de standaardklasse achter een lotus elise! Veel aangepaste auto's moesten het ook afleggen tegen mijn hairdressers mobile ghe ghe ghe..

Voor aankomende zaterdag heb ik de auto opnieuw uit laten lijnen. De boel staat nu goed met mijn gewicht in de auto (maakt een halve graad verschil!). De auto heeft een graadje extra negatief camber gekregen en een pietsie meer toespoor. Ik ga op Elisejacht zaterdag!

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
Find all posts by this user
09-25-2004, 10:47 PM
Post: #7
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
Nou, ben trug en er viel weer genoeg te beleven (zoals NoHachi die zijn mx5 in een wipwap veranderde door op een aarden walletje te parkeren..)
Heb zelf gemerkt wat de nadelen van een paar dode schokbrekers op standaard veren zijn....rollen ala duex chevaux. Foto's volgen..

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
09-25-2004, 11:49 PM
Post: #8
Wimedo slalom midlands circuit lelystad
okay...foto's staan in het media forum, kunnen de niet hollanders ook erover mee lullen.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  My corolla gt....New pics+circuit zandvoort m35z 35 35,371 06-11-2014 11:14 PM
Last Post: m35z
  NAPRATEN Toyota Challenge Lelystad 1 aug. 2010 + Movie Okami 12 9,848 08-02-2010 06:09 PM
Last Post: Gtsi-R
  Driften AE86 RDW Lelystad 13-07-08 AE86sport 6 6,604 07-23-2008 12:56 PM
Last Post: AE86sport
  Drift dag RDW Lelystad 13-04-08 met AE86sport AE86sport 4 5,218 04-20-2008 12:56 PM
Last Post: AE86sport
  Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT! turborolla 10 8,180 10-26-2007 11:08 PM
Last Post: Michel H

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication