FF wat vragen.
|
01-19-2007, 08:31 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Heb vandaag de hachi op de brug gehad. Bijna geen roest!!!!
Alleen een lekkage bij de diff.(foto is niet van mij) Ik zag links en rechts van de diff/cardan-as wat vlekken olie. Is dit een veelvoorkomend probleem? En wat kan ik eraan doen? Vraag 2: Past een type 1 lip op een type 2 bumper? Vraag 3: Wat betalen jullie voor een setje remblokken-voor? Thanks! |
|||
01-19-2007, 08:44 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Hey Bubble,
Best kun je ff een foto maken van wat je precies bedoeld. Diff kan zweten, doet de mijne ook. Maar zo'n diff vind et niet fijn om zonder olie te komen te staan. Dus ligt er allemaal maar aan hoe hard hij olie kwijt raakt. Als et gewoon tussen het stuk doorkomt waar de klok vast zit aan de as, dan zou de as een keer uit mekaar kunnen en een nieuwe pakking er tussen gezet kunnen worden. Komt het aan de voorkant eruit bij de cardanas zelf, dan is daar een kering niet goed meer, das een hoop meer werk om te vervangen. Kwa type 1 lip op type 2 bumper, past zover ik weet niet. Kwa remblokken. Ligt eraan wat je wilt hebben. Voor normale straat blokken bestel ik ze vaak hier: http://www.autopartsonline.nl Maar bij de Brezan ofzo kun je vaak hetzelfde spul kopen en soms geven ze je der extra korting, maar moet je wel regelmatig shoppen bij ze Als je wat specialers wil moet je weer even wachten. Gaat maandag een bestelling uit voor Mintex 1144 blokken. Zijn iets duurder, maar heb je ook wat Heb je niet nodig als je niet af en toe het circuit bezoekt. Als er trouwens genoeg animo is kan ik ook eens navragen voor wat voor prijs wij normale straat blokken kunnen leveren. Hmm, nog ff en ik moet mezelf gaan moderaten btw Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-20-2007, 01:45 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Hoop dat dit duidelijker is. Is dit makkelijk de verhelpen mux? |
|||
01-20-2007, 01:51 PM
Post: #4
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
hmmz das minder achter dat stukkie zitten 2 keerringen en 1 lager. Geen leuke klus. Check je remvloeistof ook eens. Je hebt nog standaard leidingen kan ook zijn dat die een beetje lekt.
Je moet het zo zien. Zolang je niet kwijt raakt (olie of wat dan ook) geen zorgen maken. Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
01-20-2007, 02:03 PM
Post: #5
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Zit gewoon 1 keerring hoor, maar tis iig wel duidelijk dattie wat lekt.
Ik zou me hier niet zo druk om maken, beetje schoonmaken, kan zijn dat de olie wat te dun is. Dus ververs de olie ff door 80W90LS en hou het niveau een beetje in de gaten als ie de boel weer heel snel viesmaakt. Het ziet er erger uit dan het is namelijk, als het echt erg is dan moet ie plasjes onder de auto gaan neerleggen. Je Kan een nieuwe keerring kopen (€9,64 bruto), maar tis niet makkelijk om em eruit te krijgen en het netjes erin drukken vergt ook nogal wat werk als je het diff in de auto laat hangen. Ik zou lekker doorkarren tot het diff echt begint te janken en dan het hele ding laten reviseren. Tis trouwens goeie roestpreventie op je bodem |
|||
01-20-2007, 02:21 PM
Post: #6
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Heb je ook al op die balk gekeken die boven de laatste demper zit?Ik geloof dat daar wel wat beginnende roest zit maar weet niet meer zeker.
maarja als dat alles is, ziet er verder netjes uit! Real men race downhill |
|||
01-23-2007, 09:29 PM
Post: #7
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Morgen ga ik de remmen en olie vervangen. Dus weer op de brug.
Dan kijk ik gelijk of hij weer onder de olievlekken zit en het olie niveau checken. Nog een vraag:---------------------------------------------------------------- Als ik de motor koud start dan blijft die de eerste 3-4 minuten 2000 toeren draaien. Is dit normaal? Zo niet, wat kan het zijn? (verder loopt ie mooi zonder stotteren of afslaan oid) |
|||
01-23-2007, 09:37 PM
Post: #8
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Bubble_Drift Wrote:Nog een vraag:---------------------------------------------------------------- Volgens mij is het normaal. 1985 AE86 (ハチロク) Levin - Summer time daily driver |
|||
01-23-2007, 10:29 PM
Post: #9
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
kheb het ook volgens mij normaal
5/2018 BMW F22 Coupe 1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe |
|||
01-23-2007, 10:41 PM
Post: #10
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Ik heb op de corollaclub website deze vraag ook al vaak gezien over de 4A-GE. Die schijnen allemaal standaard koud hoog stationair te lopen.
Ik vindt een 4A-FE overigens ook behoorlijk loeien als 'ie koud is... Japanners doen het allemaal wel een beetje geloof ik. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren? | Koen Bongers | 4 | 1,823 |
01-13-2024 01:34 PM Last Post: Koen Bongers |
|
WAT Neutralland Meet general | decryphe | 0 | 4,427 |
07-04-2019 07:54 AM Last Post: decryphe |
|
Wat denken jullie van deze AE? :D | RGeris | 40 | 30,107 |
03-28-2013 09:26 PM Last Post: RGeris |
|
Wat te vragen voor de standaard spoiler ? | Supah | 7 | 6,204 |
07-01-2010 01:13 PM Last Post: Supah |
|
AE vragen en meer | Okami | 24 | 19,320 |
04-10-2010 11:20 PM Last Post: Okami |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)