Gezocht: Achteras
|
04-25-2006, 12:36 PM
|
|||
|
|||
Helaas kan niet iedereen zijn eigen as reviseren..Ik vermoed sterk dat de eerste die die dingen op verzoek gaat reviseren (ruilsysteem) dalijk gouden handel heeft (hint hint). Het stikt van de asjes in NL die binnenkort kaboom gaan ghe ghe ghe.. Helaas is een complete as reviseren redelijk duur (reken op minimaal 700E voor onderdelen) en zal het merendeel dat er niet voor over hebben..dan nog..kaboom is kaboom.
A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
04-25-2006, 12:41 PM
|
|||
|
|||
asje reviseren is op zich wel te doen, maar zo'n diff...
pff, ik heb in m'n repair manual gezien wat een werk dat is. En dan vooral al dat afstellen enzo. Ik weet dat hier in de buurt een shop zit die veel ervaring heeft op dit gebied, best kans dat ik een sperklok met revisiekit en nieuw R&P daar binnen gooi "It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
04-25-2006, 10:15 PM
|
|||
|
|||
Kunnen we weer iets meer richting Ferdi86 denken in plaats van of het lonend is om een sperdif-revisie-bedrijf op te richten?
Concreet: hoe krijgen we hem door de apk? 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
04-25-2006, 10:52 PM
|
|||
|
|||
Opzicht zou de wiellagers vervangen genoeg zijn om mijn hachi door de apk te krijgen maar die toyota monteurs zeiden dus dat die klok zo slecht was dat als ik alleen de wiellagers zou vervangen ik binnenkort aan de kant van de weg zou staan met een kapotte achteras en waarschijnlijk dan ook de versnellingsbak naar de klote. Zo een R&P setje is wel een optie maar hoe moeilijk is het om zo een ding te vervangen en kan ik dan niet gewoon gelijk een nieuw lsd kopen of is dit er niets mee te maken?
|
|||
04-25-2006, 11:59 PM
|
|||
|
|||
Ferdi de ring gear (de R in de R&P) is de grote ronde tandwiel dat om het diff heen zit. Je LSD kan nog in prima staat zijn terwijl die grote ronde tandwiel versleten is. Het zijn 2 apparte delen dus je kan de ring gear vervangen en je oude LSD houden indien je LSD nog goed (genoeg) is.
Je vervangt altijd de ring en pinion gear tesamen, de ene is ingesleten op de andere, 1 van de 2 vervangen is vragen om problemen. Ik weet niet of je je wagen veel gebruikt maar als hij een tijdje van de weg mag is het iets dat je zelf verder uit kan zoeken zonder dat het je meteen geld kost. De as eronderuit halen is goed te doen met de juiste tools als je je auto maar ergens weg kunt zetten. Dan zou je rustig de as uit mekaar kunnen halen en kijken hoe erg alles is. Dat moet je natuurlijk wel leuk vinden om te doen De klok inclusief LSD, R&P en noem het maar op is 1 unit die je zo uit de as schroeft (moet je eerste de aandrijf assen eruit halen). Kijk maar eens naar mijn project draadje, daar heb ik geloof ik wel foto's staan van de as die ik uit mekaar heb gehaalt. Dan zou je met klok en al eens langs kunnen gaan bij iemand die je verder kan helpen en je aan kan wijzen wat je moet (laten) doen. Tegelijk kun je de lagers op je assen vervangen, die heb je er dan toch uit. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
04-26-2006, 02:01 PM
|
|||
|
|||
dit is er ws. aan de hand met je oude diff. Pignon (dat kleine wiel, wat je ook ziet in de zoom-in) en kroonwiel (dat grote wiel) hebben beschadigingen. Dit lijkt erg weinig te zijn, maar de schade die je hier ziet, was erg genoeg om m'n as te horen janken en rammelen dat het een lieve lust was. Zelfs aan de buitenkant hoorde je het rammelen en janken. Omdat de tandwielen hypoide zijn (schuin vertand) kun je ze alleen als set vervangen. Dat is op zich het probleem niet, alleen het afstellen van de tandwielen is blijkbaar echt hoerenwerk. Anders rij je binnen korte tijd weer je diff stuk. "It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
04-27-2006, 12:35 AM
|
|||
|
|||
bedankt voor deze info maar zit nog wel met de vraag hoe erg het nou voor je auto is, hadden die toyota monteurs nou gelijk als ze zeggen dat de hele acteras plus versnellingsbak kan ploffen? Heb zelf helaas niet de know how, ruimte of de gereedschap om dit te doen dus moet alles laten doen. Hoeveel zou het me ongeveer kosten om zo iets te laten doen? Ik baal momenteel als een stekker want ik dacht persoonlijk dat de auto zonder problemen door de apk heen kwam en nu heb ik dit gezeik! Wou een tweede autotje aanschaffen (had een leuk gt op het oog) zodat ik deze als show/project autotje kon gebruiken, maarja moet maar eerst zien hoeveel me dit gaat kosten en hoe lang het duurt.
|
|||
04-27-2006, 03:09 AM
|
|||
|
|||
Haha, welkom in de wereld die AE86 heet..soepel door de apk kom je nooit met een auto die ouder is dan 10 jaar.
Tip: koop er geen 2e auto naast: Ik kan je bijna garanderen dat die GT je exact dezelfde problemen gaat geven. Daarnaast is maar een erg klein clubje dat aandacht kan hebben voor 2 auto's tegelijkertijd. Meestal zie je de ene in een hoekje verpieteren.Zeker als je show auto ambities hebt, maar geen show auto know how. Over het exploderen van de achteras..bullshit..en de kans dat je je bak meesloopt is nog veel kleiner..Als het geluid nog niet zo heel erg is dan kun je nog wel even vooruit. Maar als ik jou was zou ik wel elke maand even 100E in een apart potje stoppen, want je gaat je R&P een keer moeten vervangen en dat wordt duur..Reken op 400E kosten en ca 5 uur werk, misschien meer. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
04-28-2006, 12:22 AM
|
|||
|
|||
Gelukkig is de auto alle moeite dubbel en dward waard
Zo een gt was ook eigenlijk geen reeele optie, maar vind het zonde om de hachi te gebruiken voor naar werk en stappen. Laatst toen ik terug kwam van het stappen zat er een kras op de auto, had hem ook naast een sjonnie golf neergezet, niet echt slim. Zat zelf meer te denken aan zo een oude starlet, die krengen gaan toch nooit stuk en goedkoop. Maar moet eerst de mijn auto door de apk hebben dus ik laat die wiellagers vervangen en ik koop zo een r&p setje, nu alleen iemand vinden die dat voor mij kan fiksen. Word effe een tijdje fietsen naar werk |
|||
04-28-2006, 12:35 AM
|
|||
|
|||
btw Mux213, Braamt ligt in de achterhoek, in de buurt van Doetinchem (wat weer achter arnhem ligt)
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
achteras | ray | 5 | 5,243 |
08-25-2012 05:27 PM Last Post: ray |
|
Welke achteras bij sr20 swap | RaceMinded | 2 | 4,090 |
09-20-2009 11:48 PM Last Post: jasper |
|
achteras met sper en schijfremmen te koop | TE71corolla | 4 | 5,290 |
12-20-2006 06:59 PM Last Post: banpei |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)