HELP ROEST!!
04-26-2006, 08:15 PM
Post: #1
HELP ROEST!!
Zoals jullie misschien weten ben ik een tijdje terug bezig geweest met het schoonmaken van mijn interieur. Ik kwam bij het demonteren van de achterbank een paar roestplekken tegen op het plaatwerk. Na het weghalen van het brosse metaal zijn de afmetingen van het gat 3cm bij 3cm. Ook langs de wielkasten zit roest, maar gelukkig is dit (volgens mij) oppervlakte roest.

Aangezien ik zelf geen plaatwerk kan fixen, wilde ik vragen of er iemand hier in nederland mij kan helpen tegen vergoeding?

Hier een aantal plaatjes van de roestplekken


Attached File(s) Thumbnail(s)
           

[Image: AEU86 AE86 - HELP ROEST!!]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
04-26-2006, 09:02 PM
Post: #2
HELP ROEST!!
Auw! Dat ziet er niet fijn uit. Sad

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - HELP ROEST!!]
Visit this user's website Find all posts by this user
04-26-2006, 09:23 PM
Post: #3
HELP ROEST!!
Wow, Sjor, dat ziet er niet lekker uit!! Sad
Find all posts by this user
04-27-2006, 12:42 AM
Post: #4
HELP ROEST!!
Nope waarschijnlijk lekkage van een van de achterruiten. Ivan vertelde me dat hij hetzelfde probleem heeft of heeft gehad. Zonde want die bak van me was 2 jaar geleden strak gemaakt en door het verkeerd monteren van de ruiten dus roest Sad
Hoop dat er iemand is die mij kan helpen!

[Image: AEU86 AE86 - HELP ROEST!!]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
04-27-2006, 07:33 AM
Post: #5
HELP ROEST!!
Ik betwijfel dat die roest daar maar 2 jaar over heeft gedaan eerlijk gezegd. Dat stuk daar op je laatste foto was bij mijn auto een gapend gat. Waarschijnlijk is je interieur nog de originele zilveren kleur. Ik heb het voor veel geld laten dichtlassen (is een rotplek om te lassen), maar ik denk dat je vast wle iemand zult kunnen vinden om het voor je te doen.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
04-27-2006, 09:45 AM
Post: #6
HELP ROEST!!
Djex, lastig van foto's in te schatten maar volgens mij valt dit nog wel mee. Goed met een staalborstel (liefst eentje op een haakse slijper ofzo) er overheen gaan en alle roest helemaal weg halen zodat je alleen nog maar metaal ziet. Dan zie je ook vanzelf of je door dat gat heen gaat of niet.

Daarna paar dikke lage goede etsende primer er overheen. Dan roest het iig niet verder en kun je rustig gaan rondkijken voor een permanente oplossing...

Als er echt een gat zit kun je overwegen om iemand er een plaatje in te laten lassen. Ook zeker even een goed idee om hem op de brug te zetten en van ondere ook te kijken of de roest niet ook van ondere komt.

Wat je mogelijk ook even moet doen is wat van dat isolatie troep wat erop geplakt is weghalen, mogelijk is de roest eronder gekropen..

Als we weer bij roubos bezig zijn en Martijn is er moet je ook maar even langskomen, laten we hem er even naar kijken.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
04-27-2006, 07:58 PM
Post: #7
HELP ROEST!!
@DJexor Wave weet je nog wat ik heb laten zien bij die van mij, precies de zelfde plekken, als je een beetje stevig doorprikt met een schroevendraaier is de kans groot dat je er doorheen gaat...... ik wel dus, heb het toen nog 1 jaartje uit kunnen stellen maar toen moest ik er toch echt aan.

Ik kan even informeren of die jongen die het voormij heeft gedaan, nog zo'n klusje wil doen, hij zit in D-H.= Lasbedrijf.

nou is dat hok van mij wel errug rot Confused maar ik ben ondertussen op zo'n punt dat stoppen ook weer zonde is, maar na elke APK is't geld weer op Angry


Attached File(s) Thumbnail(s)
       

Disclaimer: Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Find all posts by this user
04-27-2006, 09:35 PM
Post: #8
HELP ROEST!!
Ivan141 Wrote:Ik betwijfel dat die roest daar maar 2 jaar over heeft gedaan eerlijk gezegd.

Hmm ja je hebt gelijk. Alleen de achterbak heeft een metamorfose ondergaan. De rest is nog in originele kleur.

[Image: AEU86 AE86 - HELP ROEST!!]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
04-27-2006, 09:40 PM
Post: #9
HELP ROEST!!
Mux213 Wrote:Djex, lastig van foto's in te schatten maar volgens mij valt dit nog wel mee. Goed met een staalborstel (liefst eentje op een haakse slijper ofzo) er overheen gaan en alle roest helemaal weg halen zodat je alleen nog maar metaal ziet. Dan zie je ook vanzelf of je door dat gat heen gaat of niet.

Die bij de wielkasten lijken nog wel mee te vallen. Ik ga op een regenachtige dag aan die plekken werken, kijken of ze echt niet doorgerot zijn. Momenteel (mooi weer) me waterpomp aan het vervangen.


Mux213 Wrote:Als we weer bij roubos bezig zijn en Martijn is er moet je ook maar even langskomen, laten we hem er even naar kijken.

Lijkt me een goed idee! Momenteel heb ik em alleen nog niet rijdend vanwege die waterpomp.

[Image: AEU86 AE86 - HELP ROEST!!]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
04-27-2006, 09:46 PM
Post: #10
HELP ROEST!!
LevinGT Wrote:Ik kan even informeren of die jongen die het voormij heeft gedaan, nog zo'n klusje wil doen, hij zit in D-H.= Lasbedrijf.

Ja die plekken weet ik nog wel!
Als je dat voor mij zou willen doen zou top zijn! Waarschijnlijk alleen dat vierkantje, maar voor de zekerheid zal ik die plekken op de wielkasten helemaal schoonmaken en controleren op gaten. Ook wat Mux zei over isolatie weghalen ga ik doen.
Het is allemaal niet goedkoop! Maar hou vol zou ik zeggen! Er komt een dag dat je bakkie helemaal af is en er zit toch geen afschrijving op die dingen! Als je nou een auto had die elk jaar ook nog is 2000 euro minder waard is Big Grin
Laat me maar weten als je info hebt van die jongen!

[Image: AEU86 AE86 - HELP ROEST!!]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  [TE LAAT]ae86 portieren geen roest TE71corolla 5 5,293 02-25-2006 10:49 PM
Last Post: banpei

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication