Kun je een AE86 ook voor dagelijks gebruik kopen?
02-25-2008, 05:56 PM
Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een AE86. Ik woon in t zuiden van Limburg en heb al contact gehad met Jo Hellenbrand. Een man die AE86ers restaureert. Hij zegt dat het niet echt een auto is voor dagelijks gebruik. Daar kan ik inkomen en ik begrijp zijn punt. Maar gezien de auto zelf en de technische kant. Is het toch mogelijk om deze auto dagelijks te gebruiken? Wat zijn jullie meningen hierover?

Tis niet mijn bedoeling een driftbak van de wagen te maken. Iets aan de motor doen zoals een engineswap of throttlebodies lijkt me wel wat, maar voor de rest blijft alles standaard. Hij zal niet zwaar belast worden wat dat betreft.

Grtz, Wimmel

Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway!

I WANT AN AE86!
Find all posts by this user
02-25-2008, 05:58 PM
Ik gebruik hem ook als daily drive, werkt prima.

No Smorking AE86
02-25-2008, 06:36 PM
iedereen zal roepen dat het een oude auto is, en dat er veel stuk kan gaan bla bla bla.

Ik heb 2,5 jaar met een Corolla uit 1974 gereden zonder enorme problemen die niet door mezelf zijn veroorzaakt (2x een bak stukgereden door een stommiteit van mezelf).

Een AE86 kan zuinig zijn, in standaard trim best comfortabel en je hebt al die moderne shit niet nodig om rond te kunnen rijden imho.

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
02-25-2008, 07:11 PM
Inderdaad. Als je er niet tegenop ziet om 2x een bak te vervangen is er geen vuiltje aan de lucht. :wink:

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
02-25-2008, 07:19 PM
ik rij al een jaar rond in mijn celica aa63. Eigenlijk gewoon een ae86 in een grotere body Tongue

Nu issie door gebrek aan onderhoud vet afgekeurd, maar als ik em weer gefixt heb zal ik er weer een jaar met alle vertrouwen dat ding gebruiken. Dat is dus dagelijks vervoer, circuitdagen en driftdagen..

I reject your reality and substitute my own!

No more Panda..
Tricolor bastard!

If it 'aint broke, fix it 'til it is
Visit this user's website Find all posts by this user
02-25-2008, 07:20 PM
NoHachi Wrote:Inderdaad. Als je er niet tegenop ziet om 2x een bak te vervangen is er geen vuiltje aan de lucht. :wink:

dat was dus m'n eigen schuld, anders was de bak niet eens stukgegaan! Tongue
Hij had ws. nu nogsteeds geleefd zelfs Smile

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
02-25-2008, 08:33 PM
meer dan 3 jaar in bezit van een ae86 en start en rijdt altijd als een zonnetje. Thumbs up!

Die motoren hoef je je geen zorgen over te maken als je er normaal mee rijdt. Het enige waar je op moet letten bij zo'n oudere japanse auto is roest. Zorg dat je zo snel mogelijk het roest bijwerkt want het gaat hard op japans oud plaatstaal!!

[Image: AEU86 AE86 - Kun je een AE86 ook voor da...uik kopen?]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
02-25-2008, 10:05 PM
Klinkt positief in ieder geval. Roest kan ik snel verhelpen. Dus dat komt wel goed. Hoe zit t met inbraakgevoeligheid? Is het verstandig om een alarm te installeren?

Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway!

I WANT AN AE86!
02-25-2008, 10:40 PM
D.Wars Wrote:ik rij al een jaar rond in mijn celica aa63. Eigenlijk gewoon een ae86 in een grotere body Tongue

Ja en een EE80 is eigenlijk gewoon een AE86 met voorwielaandrijving... Tongue Wat wij wannabee's al niet moeten doen om recht te praten wat krom is ;-)
02-25-2008, 11:04 PM
Als je een goede vind is er geen reden om er elke dag mee te rijden.

Ik heb mijn AE nu 4 jaar en rij er alleen de laatste paar maanden niet meer dagelijks mee. Dat komt hoofdzakelijk omdat ik een lek heb in mijn radiator en nog geen tijd heb gehad de radiator te wisselen. Heb al wel een nieuwe liggen.

Roest is je grootste probleem, en dat kolere winterse weer in NL doet de AE niet veel goeds... Maar technisch is er niet echt een probleem. Blijft een toyota hehSmile

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad

Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren? Koen Bongers 4 1,786 01-13-2024 01:34 PM
Last Post: Koen Bongers
  Gezocht! een nieuw project. slowboy2 0 1,655 09-14-2021 08:10 PM
Last Post: slowboy2
  Race stoel voor de ae86 gh0st 2 2,626 07-12-2021 11:27 AM
Last Post: bozu
  voor bumper ray 4 4,942 06-23-2013 02:03 PM
Last Post: ray
  iemand interesse in een autospit? ditn 1 5,844 12-28-2012 12:39 AM
Last Post: ditn

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 4 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication