Autohoes goed of slecht??
|
11-24-2005, 05:33 PM
|
|||
|
|||
Omdat ik niet met m'n auto rij tijdens deze barre dagen heb ik onlangs een autohoes gekocht bij halfords. Maar toen ik laatst de auto effe weg moest zetten kwam ik tot mijn grote verbazing erachter dat het beetje roest dat op het linkse spatbord zat uitgegroeid was tot een klein gaatje.Nu is de autohoes niet 100% waterdicht en nu hoor ik van mensen dat dit vaak schadelijker is voor je auto dan zonder hoes omdat het vocht dan niet wegkan.
Mijn vraag is zal ik de auto tijdens deze regenachtige dagen onder de hoes houden of zonder, of lig de fout aan de hoes (in andere woorden had ik nooit een hoes bij halfords moeten kopen) of een andere oplossing om de auto roestvrij te houden? En wat kan ik het beste doen tegen het roestgaatje wat ik nu al heb? grtz ferdi |
|||
11-24-2005, 06:40 PM
|
|||
|
|||
Ferdi,
Ligt eraan waar de auto staat. Als je auto buiten staat en je zet er in dit weer een autohoes overheen dan blijft de auto welleswaar droog, maar met regen is de lucht vochtig en die vochtige lucht blijft extra lang onder zo'n hoes hangen als de regen weer voorbij is. Uiteindelijk ver-erger je volgens mij de situatie. Beste is natuurlijk altijd om de wagen binnen te hebben staan, dan is zo'n hoes trouwens nog wel een uitkomst tegen stof en andere troep die op je auto valt. Buiten kun je volgens mij de auto beter onder een afdak hebben staan zodat de wind vrij langs je auto kan blazen dan onder zo'n hoes.. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
11-24-2005, 08:28 PM
|
|||
|
|||
De auto staat buiten en het was inderdaad zo dat toen ik de hoes eraf trok was de auto hier en daar vochtig.
Dus kan hem in feite beter onder een stevige party tent zetten (geen carport of garage bij mij thuis) dan onder een hoes? |
|||
11-24-2005, 11:15 PM
|
|||
|
|||
Ferdi,
Ventilatie is de key! Je hebt wel duurdere hoezen die goede ventilatie dinkies hebben. Persoonlijk ben ik niet zo bang voor regen.. Pekel, dat is waar ik bang voor ben! Ik had ooit een party tent in mijn tuin... Toen ging het stormen..... Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
11-24-2005, 11:16 PM
|
|||
|
|||
Helemaal goed... Hoes is leuk als de wagen binnen staat, voor buiten is het bagger. Als hij buiten staat kan je er beter niets over hangen, maar indien mogelijk onder een afdak/carport zetten en absoluut niet op een ondergrond van zand of iets dergelijks. Een partytent zou kunnen, maar is ook geen superoplossing lijkt mij...
Als je de wagen goed wilt houden, blijf er dan gewoon in rijden tijdens de winterdagen, dan wordt hij dagelijks warm en heeft vocht van binnenuit veel minder kans rottigheid te veroorzaken. En als je 'm blijft rijden gewoon zorgen dat de bodem, wielbakken en vooral schermranden goed schoon blijven en eventueel goed tegen roest beschermen met behulp van tectyl of underbody coating... |
|||
11-25-2005, 02:13 AM
|
|||
|
|||
dus kan gewoon beste met de auto blijven rijden tenzij er pekel ligt? Kijk dat zijn adviezen die ik wil horen
Dat idee met die party tent kwam omdat we er nog een paar in de kelder hebben liggen maar idd die zijn niet echt storm bestendig Heb de hoes er al af gehaald en kijk als ik niet iets in elkaar kan flansen wat hem drooghoudt maar toch goed ventileert. In ieder geval bedankt voor het advies |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Gezocht AE86 met AIRCO om te kijken hoe goed die koelt | Okami | 3 | 3,927 |
05-25-2011 04:31 PM Last Post: Okami |
|
Promaxx, dit kant toch nooit goed zijn? | danielvanderwoude | 9 | 7,952 |
11-13-2009 12:35 PM Last Post: NoHachi |
|
Gezocht goed 4AGE blokje | danielvanderwoude | 4 | 4,484 |
09-06-2009 03:17 PM Last Post: RaceMinded |
User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)