Rutger's 2e project poging. ;)
|
09-20-2011, 09:59 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
Heb toch maar besloten hier ook even een topic te maken over mijn nieuwe projectje.
Heb het even geknipt en geplakt dus het leest mischien even raar maar vanaf nu hou ik het up to date. Hallo, Mijn naam is Rutger ben 30 jaar en ik ben sinds kort weer de eigenaar van een Toyota Corolla AE86. Ik heb al eerder 5 jaar lang een 2drs AE86 gehad en heb deze tot mijn spijt verkocht. Ik dacht aan een liefhebber maar helaas. Maargoed na een jaar zonder AE86 te hebben gezeten kon ik het niet langer meer aan en heb ik weer een AE86 aangeschaft. Mijn oude rolla had ik flink verbouwd met o.a. een 4agze, super onderstel, 2way TRD lsd etc. Ik had alleen nooit de roest aangepakt en ik had toen de tijd ook geen ruimte om dat te kunnen doen. Dit is nu allemaal anders en dit keer ga ik het dus een beetje anders aanpakken. Dit keer gaat de AE86 helemaal uit elkaar en gaan we hem helemaal aanpakken voordat het mooie spul erop/in/onder komt. Ik deel mijn liefde voor de Corolla AE86 samen met de Toyota MR2. Ik ben in het bezit van een witte 88er MR2 MK1 (gaat binnenkort in de verkoop) en een Beige 99er MR2 MK2 Gen3 Turbo. De Turbo en de AE86 zullen hopelijk nog vele jaren in mijn bezit blijven. Hier vast een paar fototjes. Ik zal proberen het project een beetje up to date te houden. Dit zijn fotos van mijn oude AE86 welke helaas verkocht is. Hier wat fotos van mijn Toyota MR2 En dan nu de Corolla waar het hier om gaat. Hier hebben wij hem in Belgie net op de aanhanger gezet en gaat hij opweg naar zijn nieuwe thuis. Hier staat hij dan in zijn nieuwe warme hok waar hij voorlopig ook nog niet uit zal komen. De auto opzich is in niet al te slechte staat. Mijn vorige AE86 zat veel meer onder de roest maar dat wil niet zeggen dat we bij deze weinig zullen vinden. De buitenkant van de auto heeft wel al het één en ander meegemaakt zoals jullie mischien wel op de fotos kunnen zien. Daar gaat nog wel wat werk inzitten maar niets dat ons afschrikt. Het plan is om de auto helemaal leeg te trekken dan alle roest eruit slijpen en er nieuwe stukken inmaken. Als we de roest die we hebben kunnen vinden gelast hebben halen we ook alles onder de auto weg en de motor eruit en laat ik hem voledig stralen en in de epoxy primer zetten. Hopelijk komt er na het stralen niet nogmeer roest tevoorschijn en zowel dan moeten we dat ook nog even maken. Als dat alles gedaan is word het tijd voor de kleur. Welke kleur? Ik heb nog geen idee, eerst maar eens slopen dat hok. Vooral de bestuurders kant heeft er aardig van langs gekregen. Ook heeft één van de vorige eigenaren er nieuwe wielranden ingelast en dat is niet bepaald netjes geworden. Die gaan er dus weer uit. Hier is er vast een begin gemaakt aan het leeghalen van de binnenkant van de auto. Ondertussen is hij helemaal kaal en leeg van binnen. Hier is de auto al iets verder uit elkaar getrokken. Acherbumpertje verweiderd en gelukkig viel de staat van de auto daar erg mee. Ben wel bang dat er hier en daar plamuur onder zit maar daar zal ik snel achterkomen. Er was al een hoop laswerk gedaan aan de auto door vorige eigenaren maar helaas is het allemaal om te huilen. Allemaal gepruts en gewoon plaatjes over rotte delen heem gelast zodat je de rotte delen niet meer ziet. Ik had gehoopt dat het laswerk dat al gedaan is ook goed gedaan zou zijn maar helaas kan ik het er allemaal weer uithalen en opnieuw doen. Dat word dus slijpen, slijpen en nog eens slijpen. Met dat slijpen zijn we vandaag dus begonnen. Eerst maat eens een stukje uit de wielkuip om te kijken of het laswerk goed gedaan was en niet over veroest plaatwerk heen maar na een klein stuke wegslijpen wisten we al genoeg. Dat word opnieuw doen helaas. Ook hebben we maar meteen de slijptol in de dorpel aan de passagier zijde gezet zodat we daar ook even een potje bij konden gaan janken. Ja als je dan toch bezig bent. Hier wat fototjes. Even een stukje plaatwerk verweiderd om te kijken hoe het er daaronder uitzag. En ja hoor, waar we al bang voor waren. Hier zijn we begonnen met het verweideren van de dorpel. Hiervan wisten we al dat het goed gaar zou wezen allemaal dus de schrik was minder hier. Dit is er overgebleven van de tussen plaat dus daar moeten we een nieuwe voor maken en erin bakken. Hier is al wat meer vordering te zien. Zoals jullie kunnen zien moet er aardig wat nieuw plaatwerk gemaakt worden. Flink aan de bak dus. Beetje werk? Ja een klein beetje wel. En de andere kant moet ook nog gebeuren natuurlijk. Toyota MR2 2.0 16V Gen3 Turbo Toyota MR2 1.6 16V Toyota Corolla GTZ Twincam 1.6 16V (AE86) (Sold. ) Toyota Corolla GT Twincam 1.6 16V (My new project ) |
|||
09-20-2011, 10:18 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
Damn, dat pak je goed aan! Blij dat deze AE een goed baasje heeft gevonden.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
09-21-2011, 10:12 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
goed begin!!
Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
10-04-2011, 12:11 AM
Post: #4
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
en nou niet weer verkopen he
Dit keer iets van 20v ofzo ? Als je trouwens Trueno wilt ken ik nog wel een voorkantje Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
10-04-2011, 10:13 AM
Post: #5
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
Nou ik die foto's zie ben ik toch wel opgelucht dat ik dat stadium voorbij ben zeg, wat een werk....
Succes man! |
|||
11-08-2011, 12:14 AM
Post: #6
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
yo neem je telefoon eens op of bel me een keer terug aub
drift ae86:308bhp/435nmEDIT:384pk/498nm!!!!>now DEATH))) |
|||
11-22-2011, 08:06 PM
Post: #7
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
Succes Rutger ik kom over een tijdje wel weer eens kijken wiehie!
-DWG- Drift Wolf Gaming |
|||
12-22-2011, 07:00 PM
Post: #8
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
heb hier nog altijd die wielbakken liggen,je zou komen om het op te halen maar nooit meer iets van je gehoord......ook je telefoon neem je niet op....
als je het niet meer wil hebben kun je dat ook gewoon even doorbellen of een sms sturen heh? beetje jammer! succes met je project verder,dat dan weer wel drift ae86:308bhp/435nmEDIT:384pk/498nm!!!!>now DEATH))) |
|||
07-01-2012, 10:53 AM
Post: #9
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
Na een moeilijke periode en het op een rij zetten van een aantal zaken moet ik helaas mede delen dat ik dit project niet kan afmaken.
Heb toch wel een aantal dingen gerepareerd aan de auto maar er zit nog heel veel werk aan en ik kan de tijd echt niet opbrengen om hem voledig te restaureren wat wel de bedoeling was. Ik ben ook nog eens druk met mijn MR2 die eigenlijk wel voorang heeft en ook nog veel tijd energie en geld van mij zal gaan vragen. En ik kan de corolla daarbij niet jaren lang laten staan helaas ondanks hij belasting vrij is. Ik heb dus besloten dat de corolla helaas alweer de deur uit moet en dat ik niet nog eens aan zo'n project zal beginnen hoe leuk ik het ook vind en hoe leuk ik de ae86 ook vind. Wil de tijd die ik heb en kan opbrengen dan toch liever in mijn MR2 stoppen want ja die word ook al oud he. Kortom ik wil dus eigenlijk wel van de corolla af maar wil niet alles in losse onderdelen verkopen. Wil in één keer van het hele geberuen af. De auto is helemaal compleet + een extra interieur. De carosserie heeft echter FLINK wat aandacht nodig helaas. Daar heb ik mij eerlijk gezecht een beetje op verkeken. Anyways, Ziet iemand het zitten dit hele zaakje over te nemen? Ik hoef er echt niet de jackpot voor en sta open voor biedingen. Wel alles in één keer overnemen. Vind het toch zonde om zo'n ding op de sloop neer te gooien. Er zijn er namelijk niet zoveel meer. Dus bieden maar. Toyota MR2 2.0 16V Gen3 Turbo Toyota MR2 1.6 16V Toyota Corolla GTZ Twincam 1.6 16V (AE86) (Sold. ) Toyota Corolla GT Twincam 1.6 16V (My new project ) |
|||
07-04-2012, 11:33 PM
Post: #10
|
|||
|
|||
Rutger's 2e project poging. ;)
400 euro
drift ae86:308bhp/435nmEDIT:384pk/498nm!!!!>now DEATH))) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)