Supah
05-23-2009, 10:52 AM
Post: #1
Supah
Hallo,

Mijn naam is Jelco Wolberts, ben 26 en woon in Franeker, samen met mijn vriendin. Sinds 01-01-2009 heb ik me eigen keukenzaak. (dus ben je nog iets nodig voor in de keuken... Tongue)

Maar goed op me 19e mijn rijbewijs gehaald, omdat ik voor 2e examen ziekte van pfeiffer kreeg en dus zo'n beetje overnieuw kon beginnen.
Als eerst 2,5 jaar ongeveer in een Lancer 1.5 rond gereden en daarna in mijn Carina E die ik zo'n 4 jaar heb gehad.

Hier een foto van de Carina:
[Image: AEU86 AE86 - Supah]
[Image: AEU86 AE86 - Supah]
[Image: AEU86 AE86 - Supah]
[Image: AEU86 AE86 - Supah]

Destijds voor de Carina gekozen omdat mijn ouders ook zo'n auto hadden en deze heerlijk reed en lekker ruim is.

Maar omdat het blok kuren begon te vertonen ging ik eigenlijk op zoek naar iets anders... wilde eerst een AE82 net als een kameraad van me, alleen kwam ik een advertentie tegen van een AE86... Na lang over en weer mailen even wezen kijken zag het er niet verkeerd uit.

Toen weer flink mailen en over de prijs handelen en 3 weken later stond er bij mij een AE86 op de stoep !

En dit is hem:
[Image: AEU86 AE86 - Supah]
[Image: AEU86 AE86 - Supah]
[Image: AEU86 AE86 - Supah]

Over 1,5 maand gaat hij naar de spuiter en wordt hij aan de buitenkant volledig gerestaureerd Big Grin Foto's daarvan volgen nog wel.
Visit this user's website Find all posts by this user
05-23-2009, 11:43 AM
Post: #2
Supah
Welkom hier!

Wel bekende auto Smile Enjoy hier

1985 AE86 (ハチロク) Levin - Summer time daily driver
Find all posts by this user
05-24-2009, 04:36 AM
Post: #3
Supah
Congrats on the buy!

Ziet er netjes uit, komt me inderdaad bekent voor maar kan hem zosnel niet plaatsen.

Voordat je em naar de spuiter brengt, haal ff al het plastic ervanaf, bumpers, skirts, guards, etc. Daar kan nog wel wat roest verborgen zitten wat je eerst wil fixen. Gezien het intereur er al uit is kun je daar iig makkelijk zien wat er eventueel nog gefixed moet worden.

Success met het opknappen iig!

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
05-24-2009, 04:14 PM
Post: #4
Supah
Welkom! Wave
Ligt nog steeds de 7AGZE onder de motorkap? Yummie!
De auto zelf is, zover wij weten, de enige bestaande originele 3 deurs die in NL geleverd is. Alle andere originele 3 deurs zijn geexporteerd (Luxemburg) of gebruikt voor de cross.
Er zijn nu nog wel andere 3 deurs AE86s in Nederland maar die zijn allemaal geimporteerd.

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Supah]
Visit this user's website Find all posts by this user
05-26-2009, 10:29 AM
Post: #5
Supah
banpei Wrote:Welkom! Wave
Ligt nog steeds de 7AGZE onder de motorkap? Yummie!
De auto zelf is, zover wij weten, de enige bestaande originele 3 deurs die in NL geleverd is. Alle andere originele 3 deurs zijn geexporteerd (Luxemburg) of gebruikt voor de cross.
Er zijn nu nog wel andere 3 deurs AE86s in Nederland maar die zijn allemaal geimporteerd.

Is dat zo, ben ik de enige officiele nu nog in NL ? COOL Big Grin moet ik er maar goed op passen.

Nee het blok is eruit, het originele blok ligt er weer in (i.v.m. uitstoot bij APK) Misschien dat er in de toekomst wel weer iets anders in komt.

Wat betreft het roest, valt tot nu toe reuze mee, auto is goed getactyleerd (hoe je het ook schrijft) en nog mooi hard, met name de onderkant.
Zitten wel wat plekjes hier en daar maar goed, dat is straks snel weer verholpen.
Visit this user's website Find all posts by this user
05-26-2009, 11:26 AM
Post: #6
Supah
is die zwarte die nu in het bezit is van Calavera geen originele?

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
05-26-2009, 03:32 PM
Post: #7
Supah
Quote:Nummer 11

Type: AE86 3drs GTTC/Levin
Bouwjaar: dec 1984
Origine: Origineel NL
Motor: 4AGE --> blok komt uit een nieuwer type rolla (ae92 misschien?, niet bevestigd nl.)
Kleur: Zwart

staat vermeld bij de telling... maar of deze er nog is weet ik dus niet...
Visit this user's website Find all posts by this user
05-26-2009, 10:25 PM
Post: #8
Supah
ik heb hem nog niet zo heel lang geleden nog gezien iig Big Grin

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
05-27-2009, 09:18 AM
Post: #9
Supah
hmmm nou ja maar afwachten... misschien komen we hem wel tegen op de Toyota Challenge ?
Visit this user's website Find all posts by this user
05-27-2009, 05:36 PM
Post: #10
Supah
The Doctor Wrote:is die zwarte die nu in het bezit is van Calavera geen originele?
Hmmm, dacht dat die ook import was, maar dan heb ik het dus fout... My wrong! Blush
Dus dan is het een van de twee. Big Grin Big Grin

1982 - TA60 Carina 4dr sedan - fun cruiser
1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Supah]
Visit this user's website Find all posts by this user


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication