Wielkastrand en/of achterscherm
|
11-21-2005, 12:25 PM
|
|||
|
|||
Advies gevraagd.
Hallo ammal, ik heb dus de Corolla van Rene gekocht. En zal hem hopelijk van de week kunnen halen. (papierwerk moeten nog verricht worden). Nu zijn er aan de achterzijde nogal enkele plekken roest, sommige in erge staat, zoals de achterste wielkast randen. Is er iemand op het board die dit probleem ook in erge mate heeft gehad? En hoe hebben jullie dit opgelost. Ik heb gister gezien dat ik achterschermen en of alleen wielkast randen in japan kan kopen voor dit type 'hachi'. Wat raden jullie me aan om te doen... Ik wil zelf eerst wel ff een tijdje mee rondrijden en ga het tijdelijk aanpakken met poly en plamuur... maar het moet aangepakt worden. Of kennen jullie misschien een prof. plaatwerker hier op het board? Alvast bedankt voor alle tips en reacties. Erg welkom. |
|||
11-21-2005, 12:38 PM
|
|||
|
|||
Zoek eens op wheelarches op dit forum. Je probleem is al meerdere malen langsgekomen. Ik geloof dat je prima resultaten kunt boeken met P7 starlet wielkastranden of zelfs die van een Golf. Poly en plamuur zou ik niet doen als ik jou was..je ziet de schade veel minder en zal makkelijker de echte aanpak uitstellen. Ondertussen rot de auto wel weg onder die plamuurlaag, zeker als het serieuze roest is. Beter is het denk ik om alle roest weg te schuren en de boel te behandelen met een roestomvormer/beschermer zoals POR15 oid. Je stopt de roest dan tijdelijk, hebt goed zicht op nieuwe roestontwikkeling en wordt makkelijker gemotiveerd om te sparen voor een plaatwerker.
A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
11-21-2005, 12:39 PM
|
|||
|
|||
idd, zoals NoHachi zegt, P7 wielkastranden schijnen perfect te passen, je moet straks je beide auto's maar naast elkaar zetten
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
11-21-2005, 02:06 PM
|
|||
|
|||
Ah kijk... erg handige tips wat betreft de wielkast randen... was van plan om me andere (half gestripte) starlet deze week richting oud ijzer te brengen.. eerst ff de wielkast randen afslijpen dus.
Ja dat poly/plamuur verhaal heb je helemaal gelijk in. Dat uitstellen zal dan idd veel en veel sneller gebeuren. Ik heb een jaar terug met mijn huidige starlet de dorpel geplamuurd. Om het ff netjes te houden. (en idd uigesteld ) En onlangs toch een stuk (moeten) uitslijpen en zelf een nieuwe plaat ingelast. Ben dan wel geen plaatwerker.. maar ben erg tevrede met het resultaat. Der moet sowieso stukken plaat gelast worden. Dat ga ik niet ontkennen. Ik heb met me p7 veel geleerd over oplappen met plamuur... dat werkt niet. En daarom vroeg ik me af wat beste is om te doen... complete afterscherm of alleen de randen. Verder ben ik het forum nog aan het doorspitten... staan zoveel dingen in als je de boel zegmaar niet gevolgd hebt. Ben dit topicje nog nie tegengekomen. Doorlezen dan maar... |
|||
11-21-2005, 02:17 PM
|
|||
|
|||
Je kunt vanaf zo'n 300 euro een compleet achterscherm kopen bij onze vrinden uit ierland. Je moet deze echter ook erin lassen, en dat gaat denk ik grotere lassen opleveren dan alleen een wielkastrand. Als de rest niet rot is zou ik het achterwege laten.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
11-21-2005, 07:29 PM
|
|||
|
|||
De randen van de 1e serie Celica, en dan het model 75-77 zou ook aardig uit moeten komen... Die heb ik persoonlijk ooit naast m'n ex-86 gehouden om te kijken of dat iets was. Die dingen zijn ook voor niet teveel geld nieuw te koop.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)