Help! Roestgaatje rearstrut/wielkast
06-18-2010, 05:02 PM
Zojuist weer eens een jaarlijkse APK-(af!)keuring laten doen.

Om het hele verhaal samen te vatten...
Er zit wat roest en een klein gaatje op de rechter (achter)veerpoot, net aan de achterkant als je de kofferbak inkijkt. En dat ligt <10cm van de rearstrut = fail Crying
Zucht toevallig afgelopen maanden druk gehad, weinig gereden en rondgekeken in de auto...en dan dit. Telaat ontdekt, fail van mijn kant Banging head ...
Maar okay cant turn back time and rust back to metal. En heb hier gekkere en goede rebuilds en restoraties gezien!

Hoe kan ik dit (laten) fixen en waar?
Lijkt me een lastige bodywork klus met lassen en roestrepareren voor noob like me (daarnaast ook geen tools ervoor.)
Hebben jullie enige tips waar ik het kan laten doen met een goede price/quality ratio? Hier nog een aantal roestprofs Tongue? Kwaliteit gaat natuurlijk voor, want anders kan ik dit volgend jaar weer opnieuw laten doen. Toch wel belangrijk krachtdragend gedeelte lijkt me.
Anyway, Help!

Gaatje is ter grote van potlood, bij rear strut tower - wielkast , maar eromheen begint ook al te schilferen enzo zoals iedereen het wel kent.Het ziet er wel enigszins fixbaar uit hoop ik. Hoeveel kan zo een reparatie ongeveer kosten eigenlijk?

Lotsa questions...thanks alvast

ps. achterveren zijn ook busted, maar dat is snel te vervangen = priority 2...roest = 1 :S

An '86 86 driver
Zenki AE86 Levin coupe
Find all posts by this user
06-18-2010, 05:07 PM
kan je mischien een foto maken van het roest gat/gatje?

mischien dat wat leden je dan beter kunnen helpen. :wink:

toyota corolla coupe 1985 drift car
toyota corolla coupe 1987 road car.
06-18-2010, 06:01 PM
@slowboy2
lol snelle reply! Net wat fotos gaan maken na topicstart. Jij bent er snel bij zeg Big Grin

iig bij deze, de pics of fail

Attached File(s) Thumbnail(s)

An '86 86 driver
Zenki AE86 Levin coupe
06-18-2010, 06:37 PM
Dat spul om t gat heen mag de naam metaal inmiddels ook niet meer dragen... ga er maar vanuit dat t gat minstens 5cm groot is tot je weer op gezond staal uitkomt.
Je kunt best alvast even beginnen wat tectyl weg te steken rond t gat.. dan krijg je een beter beeld van de schade.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user
06-18-2010, 07:21 PM
en dan een slijptol erin zetten en een stukkie plaat erop bakken, dat kan nooit meer dan een uur werk zijn, elke schadeboer moet dat kunnen voor je.
06-18-2010, 09:18 PM
Ik heb mijn Flintstone AE86 bij de buurman laten lassen... Die was schadeherstel bedrijf en deed het best netjes... Alleen als je haast hebt moet je niet bij hem zijn: hij heeft het altijd druk! Big Grin Big Grin
Mocht je het toch aandurven: Schadeherstel bedrijf Korstanje, Meeuwenlaan 122, 1021JN, Amsterdam

BTW: vandaag ook de Carina voor APK gestuurd en die is gelukkig er goed door heen gekomen! Smile

1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Help! Roestgaatje rearstrut/wielkast]
Visit this user's website Find all posts by this user
06-18-2010, 11:58 PM
Hey thanks all voor jullie replies!

@banpei
Hmm ik zou het wel even kunnen navragen, maar moet ook niet telang duren eigenlijk nee :S. En goed om te horen dat je Carina wel goed doorheen is gekomen!

Nog wat andere leuke adresjes in de buurt van Amsterdam? Ik zal nog ff door pielen aan tectyl komende dagen. Grrr Onvoorziene zaakjes komen ook altijd op meest drukke, ongelegen tijden lol.

En waar moet ik nog meer op letten bij schadebedrijven? zoals manier van aanpak etc?
Ben wat unknown op t gebied van plaatwerk. Iemand die mij wat wijzer kan maken? Sites/personal training enz

An '86 86 driver
Zenki AE86 Levin coupe
06-19-2010, 12:56 AM
Als je goed laswerk wilt moet je erbij blijven
aangezien de ae86 dar 1 versterkte draagplaat heeft en 1 plaat die simpelweg dicht is om je wielkast te maken.

Checken heven met Daniel van het foum. Hij had een goed las adres ergens.

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
06-19-2010, 07:45 AM
dat plekje is niet zo moeilijk om netjes dicht te krijgen.
inderdaad het roest erom weg slijpen. een mooi nieuw plaatje maken en netjes er in lassen. wel met een dikker plaatje omdat dit een belangrijk deel van de auto is.
hooguit een dagje slijp en las werk.

toyota corolla coupe 1985 drift car
toyota corolla coupe 1987 road car.
06-19-2010, 09:09 PM
Ah goed om te horen dat het niet al te moeilijk is, al ga ik er zowiezo nie aan zitten. Het klinkt wel erg simpel zo though Tongue
Nu nog ff goed adresje vinden!

An '86 86 driver
Zenki AE86 Levin coupe

Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Strippen om wielkast Supah 3 3,987 06-22-2011 10:30 AM
Last Post: Supah

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication