XYZ Big Brake kits & Coil over setjes !! Speciale prijs
|
09-15-2008, 12:03 PM
|
|||
|
|||
Heren en evt dames,
Ik kreeg het onderstaande interessante mailtje van een goede kennis van me... (overigens de eigenaar van de Performance shop ken ik ook persoonlijk ) het is dus mooi voor degene die nog iets zoeken... Ik ga er iig voor!!! weet alleen nog niet zeker welke ik kies... want wil eigenlijk de OEM rear end houden .. met de veer en demper gescheiden... (supersport) Ik ga daar nog even achteraan! Hey Roel, Hieronder het bericht zoals ik em op het automaxx forum en team goossens forum heb gezet. Zou je dit bericht op het toyota forum (en eventueel andere forums) willen zetten. Gr Sander. Dus bij deze zijn Bericht op andere Fora! Dag collega tuners! Aangezien ik zelf graag mijn remmen wil gaan upgraden ivm een toekomstige engine swap ben ik de laatste tijd bezig geweest om tegen een leuke prijs big brake setjes te proberen te regelen. En goed nieuws: dit is gelukt! Ik kan nu via een kennis van mij aan diverse big brake sets zowel als coilover sets (welke ook in hardheid verstelbaar zijn) komen van het merk XYZ-racing. Mijn kennis is zelf eigenaar van een officiele performance onderdelen shop, aankoop van onderstaande setjes verloopt dus via zijn bedrijf en er wordt ook gewoon een factuur meegeleverd en de setjes hebben gewoon de normale fabrieksgarantie en dergelijke. Het merk XYZ-racing staat wat betreft kwaliteit en prestaties gelijk aan merken zoals K-sport, D2 Racing e.d. (XYZ wordt ook in dezelfde fabriek geproduceerd). XYZ Racing is zelfs sponsor van het Alfa Romeo WTCC team! Normaal mogen dealers (vanwege hun contract met XYZ) niet via forums verkopen en mogen ze niet onder de 700 euro gaan zitten met de verkoopprijzen. Aangezien ik zelf geen dealer ben hoef ik me niet aan deze regels te houden en kan ik de setjes dus wel goedkoper "doorverkopen"! Hieronder staat een tabelletje met de prijzen wat de setjes moeten gaan kosten. Er is echter wel één maar: de setjes kunnen alleen tegen deze prijzen worden verkocht als ik meer dan 16 kopers totaal heb (maakt dus niet uit of er zestien of meer big brake setjes worden verkocht of bijv een combinatie van coilover sets en big brakes). Prijs Coilover: Super Sport (SS) € 600,00 Tarmac Rally (TR) € 675,00 Drift Spec (DS) € 695,00 Racing Spec (RS) € 725,00 Gravel Rally (GR) € 825,00 Big brake: FR 6p 286mm x 26 € 850,00 FR 6p 303mm x 28 € 880,00 FR 6p 330mm x 32 € 915,00 FR 6p 355mm x 32 € 1.075,00 RR 4p 286mm x 26 € 915,00 RR 4p 303mm x 28 € 940,00 RR 4p 330mm x 32 € 975,00 RR 4p 355mm x 32 € 1.140,00 (ter vergelijking: een Super Sport coilover set kost in Nederland normaal 945 euro, en een big brake kit FR 6 pots ongeveer 1395 euro!!) EDIT Gtsi-R ander vergelijk: deze setjes worden ook op andere fora aangeboden door MZD autostyling voor vanaf 750 euro... dit scheelt dus weer 150 euro voor de Supersport set. (er word ook alleen maar 1 prijs weergegeven voor deze setjes... :S terwijl ze bij XYZ wel degelijk in prijs verschillen!! Wat trouwens ook wel fijn is om te weten is dat XYZ qua bemating overeenkomt met andere grote merken. Mocht er dus na verloop van tijd slijtage optreden bij bijv de remschijven dan kunnen er ook AP of schijven van een ander merk worden gemonteerd, op deze manier hoeft er dan niet perse te worden gewacht op een zending van schijven vanuit China. Nog wat voorbeeld foto's: Super Sport coilover set: Big brake kit: Op de site van XYZ-racing kun je kijken wat er voor jouw auto allemaal leverbaar is, en wat de setjes precies bevatten (setjes worden iig geleverd incl. montagemateriaal e.d.). Als je geinteresseerd bent in één van bovenstaande sets (of vragen hebt) laat mij dat dan even weten (en natuurlijk voor wat voor een auto)! EDIT Gtsi-R Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, was was er al mee bezig.. Bij de voorste veerpoot maak je gebruik van je orginele veerpoot, ik heb er de montagehandleiding al van namelijk en nog wat andere PDFjes !!! het is een insert in de orginele poot! Achter: De schokbreker wordt met draad in de ‘lower mount’ gedraaid, hierop komen weer 1 of 2 contramoeren. Op deze manier is de hoogte aan te passen zonder de veervoorspanning te veranderen. de Super sport heeft Rear OEM ophanging, dus de veren gescheiden van de demper! ( al staat dit nu niet meer op hun site....ik check dit nog even..) Racing Spec & Drift Spec heeft Front + rear Pillow ball ophanging (dus gecombineerd) Racing spec, Tarmac rally en gravel rally zijn niet leverbaar voor de AE86>> (Ik zie dat ze de site iets hebben aabgepast sinds de laatste keer dat ik heb gekeken....want eerst was de racing spec dacht ik wel leverbaar! ) De drift spec heeft wel weer versterkte demperbehuizing als ik het goed begrepen heb (Site XYZ-racing: http://www.xyz-racing.com/index.php) Groeten Sander a.k.a. Maverick Groeten, Roel Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
09-15-2008, 12:07 PM
|
|||
|
|||
@ The doctor
dit was waar ik je al over PMde Gr roel Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
09-15-2008, 12:10 PM
|
|||
|
|||
maar hoe zitten die inserts dan vast :S
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
09-15-2008, 12:20 PM
|
|||
|
|||
heb je een email adres voor me...
krijg je de pdf.. maar ik zal hem proberen te uploaden. http://i192.photobucket.com/albums/z94/G...86fron.jpg Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
09-15-2008, 12:25 PM
|
|||
|
|||
check m'n profiel
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
09-15-2008, 12:27 PM
|
|||
|
|||
laat maar hij staat er al ..
maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe dat ie nu vast zit... (ook neit hoe de orginele vast zit trouwens.. ) jahh na al die tijd .. heeeeel vast Gr roel Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
09-15-2008, 12:29 PM
|
|||
|
|||
origineel zit ie vast met een schroefdop bovenop.
//edit: maar ik zie het al, ik heb nix aan deze coilover kit, ik heb geen veerschotel meer maar toch bedankt "It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
09-15-2008, 01:14 PM
|
|||
|
|||
owkee.. an schoef je deze er dus in / tussen? of zie ik het verkeerd?
Gr roel Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
09-15-2008, 02:07 PM
|
|||
|
|||
eh, bij andere short-stroke coil-over conversions sloop je je veerschotels eraf, daar waar de veerschotels zaten zaag je de poot door, aan beide stukken buis haal je dan 2cm af... je last de boel weer aan elkaar, gooit er een spacer in voor de demper, je plakt er een T3 coil-over sleeve op, zet het vast met wat lassen... en klaar.
Deze van XYZ sports lijken dus gewoon de coil-over sleeve op de veerschotel te laten rusten, en dan met een schroefje zet je de boel vast tegen de in-tact gelaten voorpoot. Zoiets? Of heb ik de vraag verkeerd begrepen en lul ik maar een end in de ruimte? |
|||
09-15-2008, 03:34 PM
|
|||
|
|||
jahh ik zie het gewoon niet goed zonder fotos van een ori poot.. denk ik ..
maar kan je het zo goed vast zetten.. met een klein schroefje :S ?? Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Toyota Corolla 1.6i EFi GT AE86 Coupé te koop(te hoge prijs) | ditn | 7 | 20,744 |
07-30-2011 12:31 PM Last Post: ditn |
|
Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT! | turborolla | 10 | 8,244 |
10-26-2007 11:08 PM Last Post: Michel H |
|
vraagje over dit project | IBMFD3S | 6 | 5,527 |
07-12-2007 11:54 PM Last Post: E-volve |
|
En dan heb je een 4-age over... | Blackmane | 14 | 12,166 |
02-09-2007 07:10 PM Last Post: Ivan141 |
|
Vraagje over het vervangen van de koppeling | DJexor | 7 | 6,504 |
01-12-2005 08:02 PM Last Post: 1974KE25 |
User(s) browsing this thread: 4 Guest(s)