Zandvoort vrijdag 3 december
11-18-2004, 06:29 PM
Hoi Mensen,

Vrijdag 3 december is er een mogelijkheid om op zandvoort te rijden. Dit is een vrij rijden dag. Voor 130 euro 3x 1 uurtje rijden. Het is mogelijk om je met zijn 3en in te schrijven met 1 auto en dat ieder een uurtje rijd mocht je 130 euro teveel vinden.

Helm is verplicht en je auto moet in goede staat zijn en niet teveel lawaai maken. Ik zal vanavond wat meer info plaatsen.

Verder meer info op:

http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=1&i=6176&t=6176

Leuk detailtje, Het is telkens 1 uur rijden voor beginners, en dan 1 uur rijden voor gevorderden. Waarschijnlijk mogen zijn in het uurtje voor gevorderen het paddock gebruiken om wat driften te oefenenSmile

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

Moved down under, no more hachi Sad
Find all posts by this user
11-19-2004, 10:56 AM
Jajajaja bastiaan dat hebben we dan wel mooi voor mekaar...

3een 1 auto....... hmmmz ik denk wel dat je moet opletten rijstijl en ideeen verschillen compleet je mag wel met mekaar meerijden en kun je dus ook kosten delen etc. in iedergeval wil ik iedereen vragen die de gelegenheid ziet het proberen aan te pakken ik ga in iedergeval vrij vragen

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
11-19-2004, 11:09 AM
Tja ik zou persoonlijk mijn auto niet beschikbaar stellen aan een ander, dat lesje heb ik al geleert. Maar er zijn genoeg mensen die zo een dagje wat goedkoper willen maken, moet je wel veel vertrouwen in elkaar hebben...

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

11-19-2004, 12:24 PM
Ik ga met wat vrienden een auto kopen voor de gelegenheid. Ben je van al dat gezeur af.

A wheel to steer the front of the car
A pedal to steer the rear
11-19-2004, 12:36 PM
Zolang je met die gammele bak maar niet in de buurt van mijn prachtige hachi bent als er wat afbreekt en je raakt de controle over het stuur kwijt vind ik het bestSmileSmile

Maar inderdaad, op die manier kun je je het wel veroorloven. Maar wil je je auto heel houden wordt het een ander verhaal. Mijn eigen auto de vangrail in zetten, tis niet leuk, maar so be it. Iemand anders die mijn auto in de vangrail parkeert....

Ik ga het dan ook lekker relaxed aan doen, geen risico's nemen, niet op laten jutten, gewoon wat leuke rondjes rijden en me op de paddock een beetje uitlevenSmile

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

11-19-2004, 01:01 PM
Onder MX5 zitten std remblokken etc dus die is niet geschikt. Het moment gaat komen dat ze er mee ophouden en dan zit ik liever in een oud barrel dan in de funfer. Een uitstapje grindbak is dan ook peanuts, hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik ga er gewoon rijden met mijn gebruikelijke instelling.

Ik weet trouwens niet of je met meerdere mensen in meerdere auto's op 1 inschrijving mag. Ik vermoed zelf dat dat ze te gortig wordt.
En er is gewoon no way in hell dat ik iemand in de mx loslaat op Zandvoort.

11-19-2004, 02:02 PM
NoHachi,

Remblokken, daar zeg je wat, ik moet nog nieuwe remblokken hebben voor mijn hachi. Die er nu onderzitten remmen nog prima echter is een reserve setje is altijd mooi meegenomenSmile

Het is inschrijven per auto dus dat idee zal niet lukken.. is ook beina niet bij te houden..

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

11-19-2004, 04:02 PM
Als je een beetje gaat stampen op zandvoort dan decimeer je std blokken. Op de ring gaat dat meestal wat beter omdat je minder snel de limiet gaat opzoeken in je remmen. Op zandvoort begin je daar na een rondje of 20 toch wel aan te werken.
Je wilt beslist ook niet je std blokken over de temperatuursgrens heenjagen. Dan verglazen ze en laten rare afzettingen achter op je remschijven. Gevolg is kutremmen, krom aanvoelende schijven en een schuurgeluid dat de volgende 1000 km hoorbaar blijft. Ik had hetzelfde met de MX5 na een dagje zwitserse bergpasjes jagen..waardeloos.

11-19-2004, 04:06 PM
NoHachi,

Ik heb geen standaard blokken meer onder mijn Hachi, ik weet dat Edwin als eerste de blokken heeft vervangen voor iets meer circuit waardigs. Maar wat datgene is..............Smile

En zowiezo rem ik als een omatje, rustig en kilometers voor een bochtSmile maar inderdaad, 3 uur lang op een relatief klein circuit als Zandvoort, na enkele tientalle rondjes zal het tempo aardig hoop op lopen.

Iemand nog een goed adres voor remblokken? En suggesties welk type? Niet full race blokken, moeten op straat te gebruiken zijn.

Greetz,

Bastiaan "mux213" Olij

11-19-2004, 04:48 PM
Mintex street compound remblokken zijn wel te betalen, denk dat die het wel wat beter doen op het circuit. Kun je kopen bij autosportparts delft. Anders wordt t ferodo ds2500(dacht ik).

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user

Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  My corolla gt....New pics+circuit zandvoort m35z 35 35,368 06-11-2014 11:14 PM
Last Post: m35z
  driften@zandvoort 16-12 TE71corolla 27 20,022 12-16-2007 07:24 PM
Last Post: NoHachi
  Gaaf: over zandvoort circuit met Mux en AE92 met BT! turborolla 10 8,178 10-26-2007 11:08 PM
Last Post: Michel H
  driftchallence op zandvoort 10 april TE71corolla 3 4,540 03-30-2005 09:48 AM
Last Post: banpei

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication