gelijkvormigheidsattest ae86
09-13-2011, 07:34 PM
Aangezien er bijna geen te vinden zijn in belgie,
zal ik mijn ae86 zoektocht mogelijks moeten uitbreiden naar buurlanden.
Een ae86 heeft geen Europees gelijkvormighedsattest zeker(>1998 ofzo)?
Dit zou dus betekenen dat indien ik een wagen uit het buitenland wil importeren dat ik een homologatie zal moeten doen?

Of is er een andere manier want belgie en die procedure is Sad.
Find all posts by this user
09-13-2011, 08:12 PM
Ik heb er in begin jaren '90 een ae86 geimporteerd uit duitsland.
eerst naar de douane.daar krijg je een papier mee met een zegel die maar een paar euro kost(toen was 't 100frank) en toen ben ik naar de toyota dealer gegaan voor 't gelijkvormigheidsattest en 't was iets van een week of zo toen ik 't kreeg en dan naar de keuring en rijden maar

daily driver avensis 2.0 d4d and Yaris 1.0
weekend driver 1985 AE86
09-13-2011, 08:16 PM
Ok merci Smile
Homogatieprocedure is dan niet nodig?
Hoeveel heb je moeten betalen voor het gelijkvormigheidsattest?
En is dat dan via de vin code?
09-13-2011, 09:45 PM
wat is precies een gelijkvormighedsattest?

zover ik weet:
elke auto die in een willekeurig Europees land een typegoedkeuring heeft, moet naar de Europese regelgeving in elk land geregistreerd kunnen worden. als voorbeeld: dus als er in NL AE86's verkocht zijn en in B niet dan kun je alsnog in B een AE86 op kenteken krijgen ook al mag het NIET van de Belgische wet -> Europese regelgeving gaat boven Belgische regelgeving.

53.6 Tsukuba: http://www.youtube.com/watch?v=Kd-AnG3LYUg
try this one: http://www.youtube.com/watch?v=t1IiUAtoNBk
09-13-2011, 09:58 PM
ditn , wat roger zegt klopt volledig . Homologatiekeuring is meer voor een model die hier niet voorkomt .

IBMFD3S Wrote:ook al mag het NIET van de Belgische wet -> Europese regelgeving gaat boven Belgische regelgeving.

Pas op, in belgie kom je soms nog voor verrassingen te staan .

ハチロク

[Image: AEU86 AE86 - gelijkvormigheidsattest ae86]
09-13-2011, 10:34 PM
Ok merci Smile
Zal het eens navragen bij een lokale toyota dealer.
09-13-2011, 11:00 PM
Hoi,

Ik heb net een 200sx (s13) uit '91 van Nederland naar Belgie geimporteerd. Ik moest ook 'gewoon' een gelijkvormigheids procedure doorlopen om een gelijkvormigheidsattest te bemachtigen (een soort van keuring waarbij je auto wordt uitgeplozen, gedocumenteerd en vervolgens opgestuurd naar een of ander ambtenaarbestel) Daarna mag je alsnog een soort zelfde keuring doorlopen (2e hands keuring normaliter voor verkoop je van auto in Belgie). en dan mag je je goedgekeurde zooitje papieren opsturen en kenteken aanvragen...

Een heel gedoe, maar dan heb je uiteindelijk belgische platen Wink

Mocht je vragen hebben dan geef maar een gil
09-14-2011, 12:05 AM
Confused Ik kan hier zo'n grappige opmerking over plaatsen maar deze houd ik voor mij voor het respect met onze zuiderburen.

Wat betreft wat men lokaal bedenkt...... grappig maar als je het hogerop speelt win je het met de europese regelgeving.

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
09-14-2011, 10:06 PM
Belgische *****keuring ja Smile
Ik heb het al aan 2 toyota dealers gevraagd en van alletwee weggewuifdSad
Ze hebben precies niet veel goesting.

@Tony die gelijkvormigheidsprocedure is dat dan de homologatieprocedure of iets anders?
09-14-2011, 11:53 PM
Naar mijn weten wel...

Ik ben ong. 3/4 jaar mee bezig geweest....kan wel veel sneller hoor, maar mijn auto was te laag, zou 11cm bodemspeling moeten zijn (totdat ik iets tegenkwam op het internet dat daar nog 2cm speling op zou mogen zijn). Verder mochten mijn banden niet, door te lage snelheidsindex, had nog wat roest bij de dorpel, geen mistlamp etc.

BTW coilovers schijnen ook problematisch te zijn, weet alleen niet of dat bij import ook zo is

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 5 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication