hoe "onmogelijk" is het een ae86 te vinden?
|
01-11-2007, 01:29 AM
|
|||
|
|||
beste forum genoten,
zoals de titel zegt, hoe onmogelijk is het een ae86 te vinden. de coupe`s die de laatste tijd voorbij komen zijn allemaal in perfect condition. wat nou als je zelf van sleutelen en opknappen houdt.. is er voor diegeen nog wat te vinden of gaan dat soort wagens meteen naar de driftwereld? greetings Daniel |
|||
01-11-2007, 09:06 AM
|
|||
|
|||
Daniel,
Als je in het project draadje kijkt zie je dat Robokill net een auto heeft gekocht die voldoet aan jouw wensen. Dus het is zeker mogelijk. Het probleem is, de auto's die in goede conditie zijn hebben daar tegenwoordig ook de prijs naar omdat deze auto's steeds gewilder zijn. Het gevolg daarvan is dat deze wagens wat langer te koop staan omdat er genoeg mensen zijn die een HachiRoku willen hebben, maar lang niet al die mensen genoeg saldo op hun bankrekening hebben staan. Daardoor zie je ze vaker terug komen in de discussies en lijkt het alsof er alleen maar goede te koop staan terwijl die eigenlijk heel erg zeldzaam zijn dankzij het heerlijke weer in Nederland. De auto's die in 'slechte' staat zijn, daar is ook relatief veel vraag naar. Het gevolg is dat tegenwoordig, zo'n auto regelmatig verkocht is voordat de wagen bij het grote publiek bekent is. Heel veel worden deze wagens via via verkocht zoals bijvoorbeeld de wagen die Robokill gekocht heeft. Dit is ook gegaan van "goh ik heb er nog eentje over, maar ik heb geen zin in 3000 marktplaatsers over de vloer, weet je nog iemand?". Tis dus een kwestie van je oren goed open houden en zoeken. Veel mensen hebben geen haast met de verkoop en laten alleen een klein kringetje vrienden weten dat hun opknapper te koop is. Soms is het zelfs niet meer dan een "mischien dat ik em weg doe als iemand genoeg bied". Bottom line is, gewoon zoeken, er zijn er nog zat te vinden, ze gaan alleen niet jouw vinden. Et zijn immers geen 13 in een dozijn BMW 3 serietjes. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-11-2007, 09:59 PM
|
|||
|
|||
dank voor je uitgebreide reactie! erg duidelijk, de tijd en energie nemen...
over 13 in een dozijn bmw 3 serie... ik heb vorige week mijn E30 325i uit 1986 verkocht, het is nog lang niet zoals bij de ae86 maar daar komt ook meer schaarste van (zeker type1) en worden er ook al woekerprijzen betaald. (ik heb mijne ook heel goed kunnen verkopen) |
|||
01-11-2007, 10:34 PM
|
|||
|
|||
Hey Daniel,
Je mag eerlijk weten ik heb geluk. Ze komen bij mij aanwaaien! :-D Voor mijn huidige projectje liep ik er 1 tegen het lijf die naar een vriend van me is gegaan. Op did moment is denk ik Jaspet (te71corolla) een goed iemand om aan te schieten. Meen dat hij nog wel 1 a 2 weet te staan. Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
01-12-2007, 12:39 AM
|
|||
|
|||
Daniel,
Zonde dat je je 325je verkocht heb, das toch een goede en vooral een stuk goedkopere drift machine dan een AE. Niet alleen in aanschaf maar met name in onderhoud en in preperatie. Tuurlijk, een AE is 1000x cooler dan een 325je, maar je bent een hoop meer kwijt voordat je een AE in een zodanige staat heb dat het een fijne en competatieve drift auto is. Vraag maar es aan Pnut, CircuitFreak of TE71Corolla, die hebben ieder een veelvoud van de aanschafprijs in hun wagens zitten om er mee te kunnen driften op competitie niveau. De 325jes worden zeldzamer inderdaad. Maar er is genoeg andere BMW plezier in een gelijke prijsklasse waar leuk mee te spelen is. That said, wouldn't be caught dead in a BMW (naja, das wat overdreven, heb ook ooit een 320i gehad en vond et een zeer fijne auto). Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Gezocht! een nieuw project. | slowboy2 | 0 | 1,644 |
09-14-2021 08:10 PM Last Post: slowboy2 |
|
iemand interesse in een autospit? | ditn | 1 | 5,830 |
12-28-2012 12:39 AM Last Post: ditn |
|
WTB "FOHA" Front spoiler for TE71/KE70 Coupe | KeesS | 16 | 23,713 |
09-10-2012 09:25 AM Last Post: RymdSegel |
|
gezocht goedkoopste passende velgen die je maar kan vinden | ditn | 1 | 3,204 |
09-01-2012 08:43 AM Last Post: ditn |
|
ae86 onderdelen, een krat vol | Eric | 6 | 5,834 |
11-16-2011 08:37 AM Last Post: Eric |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)