stuurkogel
|
09-24-2005, 10:35 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
Leuk om een eigen topic omhooggehaald te zien worden.Als je de juiste gereedschappen hebt is het ongeveer een uurtje werk.
Hmm dit is alweer een tijdje geleden maar dit is wat ik had gedaan. 1.wielmoeren losdraaien,omhoog krikken en bok eronder zetten. 2. wiel erafhalen 3. splitpen en moer van de fuseekogel afhalen 4. waarschijnlijk heb je nu een kogeltrekker nodig.Als je geluk hebt komt hij er zo uit maar 9 van de 10 keer zit de kogel te hard vastgeklemd in het fusee.Deze twee gedeelten zijn namelijk conisch. 4.als dat gedeelte los is moet je de bout en moer loshalen die de stuurkogel om het draad heenklemmen zodat de afstelling niet meer kan veranderen. 5. als je geluk hebt (maar meestal niet) kan je de spoorstang er vanaf draaien.Ik had geen geluk...Omdat ik die kogel toch ging weggooien heb ik hem roodgloeiend gestookt met een brander zodat het metaal ging uitzetten.Toen kwam hij er wel makkelijk vanaf. 6.Tel het aantal windingen die de stang moet draaien voordat de stuurkogel eraf is. 7. draai nu de nieuwe er op.als je deze evenveel windingen erop schroeft veranderd de sporing niet en hoef je hem niet uit te lijnen. 8. vervolgens spoorstang aan stuurkogel borgen met bout,stuurkogel terug vastzetten in fusee en borgen met nieuwe splitpen. 9. vervolgens wiel erop zetten en kijken of hij niet naar links of rechts trekt bij rechtuitrijden. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :wink: anders is er op internet nog wel ergens een werkplaatshandboek te vinden met plaatjes,NM voor de momentsleutel en afstelafstanden enzo. Ik geloof dat die site hachilife heette ofzo?Misschien weet iemand het nog precies? Real men race downhill |
|||
09-24-2005, 10:42 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
okeey ten eerste heeeeeeel erg bedankt voor de info!
als ik het goed begrijp is het dus niet nodig om alles als remmen enzo te demonteren? hachilife... effe googlen 5/2018 BMW F22 Coupe 1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe |
|||
09-24-2005, 10:55 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
geweldig!! die site is echt super!! heel de manual netjes opgedeeld! erg handig!
Bedankt wouter!! 5/2018 BMW F22 Coupe 1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe |
|||
09-24-2005, 11:00 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
o wacht ik zag het verkeerd.volgens mij is een fuseekogel namelijk de kogel die de onderste triangel met de veerpoot verbind.Die heb ik nooit vervangen maar lijkt me wel een lastig klusje.
Real men race downhill |
|||
09-25-2005, 01:34 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
Ja de fusee is de kogel onder de veerpoot...das wel een klusje waar je misschien beter een garage voor kan charteren...volgens mij moet je daar namelijk wat bij persen.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
09-25-2005, 06:15 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
thanks dan ga ik er zelf maar niet mee aan de slag en laat ik dat aan vakman over!
dank jullie wel! in iedergeval de website hatchilife! die is wel beter!! 5/2018 BMW F22 Coupe 1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe |
|||
09-25-2005, 07:29 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
Je kunt al die handleidingen ook gewoon hier van het forum downloaden in pdf formaat.. Is altijd wel handig om te hebben..
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
09-25-2005, 09:24 PM
|
|||
|
|||
stuurkogel
ja ik had het al door inderdaad.. alleen voordeel van die site is dat alles netjes opgedeeld is. minder scroll werk luie ik
5/2018 BMW F22 Coupe 1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)