Reëel bekeken...
|
09-21-2005, 01:17 AM
Post: #1
|
|||
|
|||
Reëel bekeken...
Hoe reeel is het om deze Corolla in NL te kopen/hebben/onderhouden?
[/img] Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway! I WANT AN AE86! |
|||
09-21-2005, 03:34 AM
Post: #2
|
|||
|
|||
Reëel bekeken...
Heel reeel.
Reken op ca 7000E voor een minder mooie import en ca 10.000E voor een supernette. Dat is inclusief verschepen, keuringen, BPM etc. Onderhoud is gelijk aan alle andere AE86's. Prima te doen, al zijn niet alle onderdelen meer 100% beschikbaar. Andere opties zijn een levin met een trueno front end swap. Dan moet het met wat minder geld ook wel lukken. Reken op 5-6000 E voor een nette (inc spuitwerk etc). Kan voor minder als je een mazzltje hebt. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
09-21-2005, 08:01 AM
Post: #3
|
|||
|
|||
Reëel bekeken...
Hey Wimmel,
NoHachi heeft gelijk. Dit type hachi is beina niet te vinden in europa omdat ze hier niet verkocht zijn. Een enkeling rijd rond, de meeste zijn al geimporteert en rijden rond in de UK. Je kunt zoeken in Japan of in America. Japan heeft als voordeel dat deze wagens vaak in super staat zijn met de nodige leuke mods. In japan geld een veel strengere 'APK' waardoor mensen hun auto in practische nieuwstaat moeten houden om ze te mogen blijven rijden. Daarbij zijn japaners gek op auto's. Enige nadeel is dat het stuur aan de verkeerde kant staat. Der zitten een paar mensen op dit board die in Japan wonen of daar goede contacten hebben. Die kunnen je absoluut helpen aan een goede auto. Let er wel op dat een GTS in Japan behoorlijk wat geld oplevert. Reken er 1500 tot 2000 bovenop de vraagprijs voor het verschepen en het op kenteken zetten in NL. 'Goedkoop' op kenteken zetten, zou goed moeten lukken zolang de wagen niet teveel gemodificeert is. (BPM is een paar honderd, de keuring zelf ook, totaal rond de 500 euro geloof ik) P.S. het is moeilijk maar wat nog wel eens een goudmijntje kan zijn is een AE86 die niet meer door de Japanse APK komt. Mensen willen die nog wel eens goedkoper weg goen omdat die autos veel kosten om weer APK waardig te krijgen. Liggend aan waar ze op afgekeurt zijn heb je grote kans dat je er nog jaren plezier van kan hebben in NL. Echter geld dit meer voor auto's als skylines e.d. die wat reeeler geprijst zijn dan AEs. America is dus de andere optie waar deze wagens gelevert zijn. Het voordeel van America is dat het stuur iig goed zit Het nadeel in America is dat het daar lastiger is om een wagen te vinden in de staat zoals ze in Japan in doorsnee zijn. America heeft net als wij veel minder strenge eisen. Alleen in bepaalde staten zijn er strenge emissie eisen maar verder.. Wel is het weer in bepaalde staten een + puntje. Verschepen en importeren is in doorsnee ongeveer hetzelfde als voor Japan, maar de prijs van de wagens is nog iets lager dan in Japan. Daarbij heb je geen taal probleem als je een beetje engels kan Vooral goed op club4ag sale section blijven kijken en verder goed gaan informeren over importeren. Een kennis van mij importeert met enige regelmaat DeLoreans uit America, als je wil kan ik je wel even een email geven mocht je daar meer informatie over willen hebben. Beina vergeten. Het onderhoud aan deze wagens is niet anders dan het onderhoud aan een normale Levin GTS 2 deurs zoals je ze hier in overvloed hebt. Enige waar je rekening mee moet houden is dat de koplamp units en spatborden enzo hier moeilijk te verkrijgen zijn. Die moet je ook importeren uit de US of Japan zou je daar iets aan moeten vervangen. Ook zijn de achter lichten en achterklep een probleem mocht daar iets aan stuk gaan. Maar dat kun je dichter bij huis vinden want in andere europese landen zijn zat 3 deurs geleverd (engeland, zwitserland, denemarken, portugal, etc.) Body work zelf is net zo lastig te vinden als dat te vinden is voor onze 2 deurs wagens Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
09-21-2005, 10:04 AM
Post: #4
|
|||
|
|||
Reëel bekeken...
Hmmm, paar opties:
1. Er zijn veel auto's geimporteerd in Duitsland omdat daar veel soldaten op een Amerikaanse legerbasis zaten en zo'n auto mee namen. XLarge heeft er bijvoorbeeld eentje, de mijne blijkt bijvoorbeeld ook geimporteerd te zijn uit Duitsland. Mulisha heeft er ook al eentje gevonden die door een Amerikaan geimporteerd was, dus al met al heb je daar de grootste kans om er eentje te vinden. 2. Importeren vanuit de VS kan, hoewel daar de prijs van een GTS hatchback verschrikkelijk hoog is, terwijl een coupe SR5 bijna niks kost. Importeren valt mee qua prijs, maar de verscheping van de auto is ook niet gratis. 3. Levin Hatchback importeren (uit Denemarken, Frankrijk, Oostenrijk, etc.) en een GTS/Trueno conversie doen door onderdelen uit te wisselen met een Amerikaan of Japanner. Ik denk dat je in alle 3 opties best veel geld kwijt bent en in het eerste geval de auto in een niet al te beste staat zal zijn. Een wonder zoals de eerder gevonden SR5 hatchback zal niet echt waarschijnlijk zijn. 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
09-21-2005, 10:51 PM
Post: #5
|
|||
|
|||
Reëel bekeken...
sr5 hatchback + verschepen gemiddeld
2000 euro 4age + alle shit 1000 euro ombouwen = veel tijd spuiten (prof laten doen) 2k import en op kenteken 500 euro nou reken maar uit. wil je het dan perfect doen doe je er nog complete chassis behandeling bij voor 1500 euro Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
09-21-2005, 11:40 PM
Post: #6
|
|||
|
|||
Reëel bekeken...
Alle tijd ! Al doe ik er jaren over! Deze auto wil ik hebben!
Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway! I WANT AN AE86! |
|||
09-22-2005, 08:45 AM
Post: #7
|
|||
|
|||
Reëel bekeken...
Denk dat een rechtsgestuurde japanse import via engeland het meeste waar voor je geld zou bieden. Er zitten daar best veel importbedrijven die ae86's verkopen, en voor 4 a 5000 pond moet je er wel 1 hebben met leuke goodies erop.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
meest bekeken topics op andere autoforums | AndrE86 | 4 | 6,029 |
08-15-2005 08:38 AM Last Post: Mux213 |
User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)