zenki lip namaken
|
09-26-2007, 11:13 PM
|
|||
|
|||
zenki lip namaken
ik ben al een tijdje opzoek naar een zenki lip. Ten eerste zijn ze nogal moeilijk te vinden, en ten tweede ze zijn duur.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen/kennissen heeft met glasvezel. Zijn die lippen makkelijk na te maken? Zijn er bedrijven die dat voor een "betaalbaar" prijs kunnen doen? Of is het misschien mogelijk om het zelf te doen? Het lijkt me namelijk ideaal om een goedkope frp lip te hebben aangezien ik een kouki bumper heb, dus de pasvorm zal toch moeten worden aangepast en met die drempels en rijhoogte van me hachi hoef ik me geen zorgen te maken voor als ik een keer ergens blijf hangen. |
|||
09-27-2007, 08:18 AM
|
|||
|
|||
zenki lip namaken
Bubble,
Ik ben op dit moment met FRP aan het experimenteren. Er zijn bedrijfjes in Nederland die dit doen, maar dat is over het algemeen een kostbare zaak. Het probleem waar je mee zit is dat het maken van de mal nogal wat tijd en moeite kost. Spullen namaken word pas prijstechnisch interesant als je er meteen een aantal laat maken, als de mal er eenmaal is.... Zelf maken is goed te doen, ook hier geld dat je veeel tijd kwijt bent in het maken van een goede mal. Als je het voor het eerst doet moet je er ook rekening mee houden dat de mal niet perfect is en dat je of het nog een keer zal moeten proberen, of dat je de mal zal moeten aanpassen. Of je uiteindelijk goedkoper uit bent is nog maar de vraag... Ze zitten voor jouw wat uit de buurt maar hier haal ik mijn FRP materiaal vandaan: http://www.polyservice.nl/ Nu zijn er volgens mij niet super veel van dit soort bedrijfjes, de meeste leveranciers zijn gericht op bedrijven die daadwerkelijk onderdelen maken van FRP. Die gasten hebben ook een boek wat opzich interesant is om te kopen. Ik moet wel zeggen dat dat boek zich erg richt op boten e.d. Ook is het boek technischer dan nodig. Ik werd helemaal gek van alle verschillende soorten harsen enzo en wat je wanneer moet gebruiken. Ga je bij die shop langs en leg je uit wat je gaat doen, dan geven ze je zo wat je nodig hebt. Ondertussen heb ik ook een ander boek van amazon afgehaalt wat erg interesant is en veel meer gericht op fiberglas toepassingen voor autos. Doet me denken, ik moet weer es verder aan mijn FRP projectje, moet het weer alleen ff meewerken (zuigt het niet hebben van een werkruimte naast de deur). Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
09-27-2007, 12:12 PM
|
|||
|
|||
zenki lip namaken
Je hebt gelijk, het wordt pas goedkoop als je meerder exemplaren maakt.
Ik denk dat ik zelf maar wat ga proberen te maken. |
|||
09-27-2007, 05:38 PM
|
|||
|
|||
zenki lip namaken
Nog vele malen beter dan glasvezel zou zijn als je een mal hebt die je met een rubberig/plastic achtig materiaal kan vullen. Glasvezel is achterlijk broos, en zo'n beetje het slechtste materiaal dat ik kan bedenken om bumpers of spoilerlippen mee te maken.. raak je met de originele plastic lip een kegeltje op een circuit, dan blijft ie heel...doe je dit met glasvezel, dan blijft er weinig van over.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
[verkocht] Levin voorbumper met lip €50 | senna | 9 | 20,683 |
04-05-2008 05:59 PM Last Post: senna |
|
Gevraagd: Voor-lip, sideskirts, schakelpook en luchtfilter. | Bubble_Drift | 20 | 12,195 |
01-21-2007 09:23 PM Last Post: oldskull |
|
gezocht een front lip | Chell | 8 | 6,249 |
08-06-2005 02:04 PM Last Post: krh |
User(s) browsing this thread: 9 Guest(s)