AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
|
06-08-2009, 07:30 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
Hey everyone. I have now started my overhaul of my AE86. The plan is to put in a 4-AGZE motor. But i am only going to do that if i can get i legalized for road use. (Here in Norway they are very strict on engine swaps)
The letter has been sendt to the DMV. Now just waiting for a answer. The car is getting a full body paint job, and a full body kit. The color i am going for is the classic Panda (black and white) I will try my best to have a fully pictured thread on this project. I`ll keep you posted |
|||
06-08-2009, 08:31 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
Hei Daffy.
Jeg holder på med det samme selv. Selve godkjenningen av 4AG-ZE burde ikke være noe problem i utgangspunktet. Men vi kjenner jo biltilsynet i Norge. Jeg har oppgradert bremsene foran med 280mm wilwood bremser og understellet generelt med forsterkede deler fra TechnoToy Tuning og fått bygget meg en 4Ag-Ze fra CLK motorsports. Den er på vei til Norge as we speak. jeg ville også snakket med merkeforhandler og andre instanser som kunne hjulpet til med godkjenning av bil. Blandt annet NAF for testing av bilen samt NMK. Hvorfor skal du ha bodykit på den egentlig? Bilen er jo perfekt som den er. ^^ Ps. Flekk ut noen bilder! Kp62 - 135hp Ae86 - 135hp C32 Laurel - 440hp C32 Laurel - 125hp |
|||
06-08-2009, 08:53 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
Hei Gnugfur
Gøy å se at noen andre smekker inn 4-AGZE I utgangs punktet bør det egentlig ikke være noe problem. Som du sier at bremsene er byttet 280mm. Har på papirene Brembo bremser på 280mm. Etter planen skal di på. Men motoren på 4-AGE og 4-AGZE er jo begge 1600ccm. Er akkurat det samme motor (lav komp stempler i 4-agze da). Så i utgangs punktet skal det ikke være noe problem. Var inne på Toyota og spurte om jeg kunne på specs på 4-age og 4-agze motor. Han i skranken hadde ikke peiling på noe Så skal inn der igjen til uka. Verksteds sjefen var ikke der den dagen. Body kit kan bli litt "overkill" men tenkte når jeg først skal bygge på, blir det full pakke. Men det holder kanskje bare med sideskjørt, ny vinge og bakfanger? PS: Skal få lagt ut noen bilder. Må bare upload noen på nettet en plass først |
|||
06-08-2009, 08:57 PM
Post: #4
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
http://www.photobucket.com
Her kan du legge opp bilder i tusenvis. Ja, jeg har tenkt på det samme. motorene er jo omtrent identiske bare forskjellig innsugsmani, lavere komp og ribbeforsterket til de grader fremfor dritmotoren som originalt står i bilen. Dog, jeg prøver så godt jeg kan men greier ikke å drepe originalmotorne. :S Ifølge Toyota Bergen eksisterer ikke bilen min. Men, internett er din venn. Du kan finne alt av specs. Oppbygging og tilogmed hvilken legering motoren er laget av på nett om du leiter nøye nok. hvis man ser rundtom på biler som er godkjent med elendige bygg bare fordi bilen originalt kom med den motoren så begynner man å lure på hvordan BTS egentlig godkjenner biler. Kp62 - 135hp Ae86 - 135hp C32 Laurel - 440hp C32 Laurel - 125hp |
|||
06-08-2009, 09:06 PM
Post: #5
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
Hehe. Er sant det. Mye skittne biler som ferdes rundt på veien
Undestellet. Har du bare stiva den opp litt eller? Noen bilder |
|||
06-08-2009, 09:24 PM
Post: #6
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
Ser du kjører samme motor som jeg har nedi nå. Min har gått 275.000 og har litt skjørtebank stakkar. Men tutler å går fordeom med litt plaging innimellom. Sliter litt med oljetrykk på den bare.
Jeg har vel forøvrig en prosjekt tråd her et eller annet sted. Men kan pm'e deg noen bilder av bilen min og sånt. Ta deg en tur til Bergen så jeg kan knekke av den stygge potten din.. Kp62 - 135hp Ae86 - 135hp C32 Laurel - 440hp C32 Laurel - 125hp |
|||
06-08-2009, 09:31 PM
Post: #7
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
Er ikke potta fin da? hehe.. Ja er litt overkill.
Men har en ny en på vei. Samme med grenrør Motor min har gått 225.000km. Sviver som ei klokke enda Må ordne AE86 treff når min er ferdig |
|||
06-08-2009, 09:42 PM
Post: #8
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
hvilken eksos har du kjøpt?
Det jeg mangler foreløbig er sway bars foran og bak, nye stoler og en skikkelig eksos. Eksos venter jeg med til nye motoren er ferdig tunet og står på plass nedi bilen. Først da kan jeg finne ut hva som passer og regne meg frem til hvordan jeg vil ha eksosen. Kp62 - 135hp Ae86 - 135hp C32 Laurel - 440hp C32 Laurel - 125hp |
|||
06-08-2009, 09:47 PM
Post: #9
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
Blir det samme som jeg har nå
Men den blir bedre plassert. Står alt for langt ut og for langt ned. med gren rørene og bak er SIX Performance headers stainless steel. Vet ikke hvordan di er. Men må prøve noe Ja sway bars må jeg få tak i.. Noen å anbefale? |
|||
06-08-2009, 09:51 PM
Post: #10
|
|||
|
|||
AE86 4-AGE -> 4-AGZE Project
På side to på "tråden min" som blir oppdatert hvert skuddår så har jeg fått anbefalt noen merker swaybars.
http://www.aeu86.org/viewtopic/hi-there_...highlight= Tenkte jeg skulle få bygget eksos av et firma her i Bergen. har prøvd å sende deg en PM med et tonn av bilder. men den ligger liksom i utboks?! Kp62 - 135hp Ae86 - 135hp C32 Laurel - 440hp C32 Laurel - 125hp |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
hachiroll`s rust&lowcompressionrolla project | hachiroll | 53 | 48,701 |
04-24-2012 03:35 PM Last Post: hachiroll |
|
Kaboom Project #62 [KP62] & Toyota scrapyard | meshin | 9 | 12,863 |
02-05-2010 10:45 AM Last Post: nmwisima |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)