efkes voorstellen...
|
09-14-2005, 11:03 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Oke, rustig aan doen dus..... Moeilijk
In die Swift ging dat nogal moeilijk! Maarja, in bochten gaat dat ding me op hoge snelheid wat al te graag rechtdoor! En de Skoda van mijn ouders ook! Die heb ik eens op van die afslagen op de snelweg uitgeprobeert! Dat gaat best goed en ik moet zeggen dat dat Polo onderstelletje best wel wat kan, maar alsie er genoeg van heeft dan gaat eerst het front ervan door en dan willen de achterpoten ook nog weleens een zijsprong maken! Driften met die bak gaat totaal niet.... In de sneeuw kon ik zowaar een 120 graden bocht maken, maar dat was het ook! Maarja, tis de auto van mijn ouders en om daar nu nog meer extreme dingen mee te gaan doen is nogal onethisch! Kort samengevat: Ik ben er wel op uitgekeken! Zou ik het geld niet bij elkaar krijgen dan ga ik alsnog voor die Swift! Of misschien een BMW, maar dat zou ingaan tegen mijn geloof! Mzzl! Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway! I WANT AN AE86! |
|||
09-15-2005, 09:43 AM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
CircuitFreak Wrote:Dat is niet helemaal waar want dan stuur je ook met je achterwielen.Dat is de extra dimensie toegevoegd aan het rwd-gevoel. Wimmel-F1 Wrote:Zou ik het geld niet bij elkaar krijgen dan ga ik alsnog voor die Swift! Of misschien een BMW, maar dat zou ingaan tegen mijn geloof!Je kan ook zoals NoHachi en Ivan141 een volvo nemen: stuk makkelijker te vinden, vaak niet al te duur en veel onderdelen voor te krijgen. De beste drifter uit Zweden rijdt overigens ook in een 244. 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
09-15-2005, 10:01 AM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Zo'n 244 is trouwens ubercool. Sperretjes etc zijn er HEEL makkelijk voor te vinden (dana30 lockerdiff, onverwoestbaar, 300$ nieuw!! ). Als je een beetje fanatiek stript zit je zo op 1000kg (ongeveer gelijk aan een AE86 met airco en stbkr.).
Weet niet of ze std. met turboblok zijn geleverd, maar die pik je anders zo op voor ca 200E. Zit je gelijk aan een mooie gekietelde 250pk.. Helaas denk ik dat je met zo'n volvo ook al gauw aan een 1500E zit voordat het echt leuk wordt..dat is met de meeste bakken trouwens wel zo. BMW 325i is in Nederland gewoon de verstandigste keuze..voor het geld van een roestige hachi koop je een compleet ZAC geprepareerde beamer. Zijn ook makkelijk voor allerlei disciplines inzetbaar. AE86 moet je meer zien als een klassieker: jagen naar onderdelen die als je ze vindt redelijk duur zijn. Bovendien zijn std exemplaren redelijk onderstuurde boten (overigens heel makkelijk te verhelpen met 500E aan onderdelen...wereld van verschil). Met 3000E en wat sleutelkunde moet je denk ik een heel eind kunnen komen. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
09-15-2005, 07:50 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Zo'n 325i staat ook wel redelijk bovenaan mijn wannahave lijst! Als ik dat zo hoor is die Toyota meer iets voor als ik eens 5 jaar verder ben!
Voor een aankomend student zal ik dan misschien beter afzijn als ik dan voor zo'n Volvo of BMW ga!?! Dan wen ik ten eerste aan de effecten van rwd en het zijn redelijk goedkope auto's dus ik hoef niet bang te zijn om een bocht om te gaan! Mare, ik woon hier in Zuid-Limburg.... enne.... rond mijn dorp zijn nogal veel weggetjes waar je flink op kunt crossen! Verhard en onverhard! Voor degenen hier uit Limburg, jullie snappen me wel! Mare, is zo'n AE86 een beetje geschikt voor off-road? Aangezien je zeer snel off-road zit hier als je ff snel binnendoor naar een ander dorp wil! Met name ophangingen zullen bij mij veel te lijden hebben... Ik heb al eens met vrienden van me een Clio en een Kadett de lucht in gekregen op een nogal hobbelig weggetje achter mijn dorp! En met een Astra over grindpaden... noem maar op, we hebben het allemaal al gedaan hier ! Ik heb een topic gelezen over iemand die zo graag een plein wou om op te driften... Nou, je kunt ook hierheen komen! MEt de Swift zijn we eens over een ongeploegd veld heen gedenderd! Driften gaat best goed op zo'n veld hoor! Maarja.... weer genoeg geluld voor vandaag! Groeten uit Limburg! Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway! I WANT AN AE86! |
|||
09-15-2005, 07:57 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Een hachi hoort niet in het zand, gras of blubber.
Driften ok (daar heb ik hem voor) maar geen rally's. Ik ben blij dat ik de mijne gered heb van het rally rijden. Dan zie ik liever dat er een BMW voor gebruikt word. Respect for the hachi. Maar zo denk ik erover. Toyota MR2 2.0 16V Gen3 Turbo Toyota MR2 1.6 16V Toyota Corolla GTZ Twincam 1.6 16V (AE86) (Sold. ) Toyota Corolla GT Twincam 1.6 16V (My new project ) |
|||
09-15-2005, 08:12 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Nee, maar die zoon van Hellebrand heeft een rally uitvoering en die Hellebrand heeft er schijnbaar ook mee gerallied!?
Ik weet het ook niet! Maar dan nog, de wegen zijn hier opzich wel goed... Maar binnendoor is het slecht... en dan heb je ook nog de boeren die weleens de hele weg vuil maken... Dat komt niet altijd ten goede van de auto... Zo heb ik al eens bijna de halve knalpijp van een Cordoba eronderuit gereden door een hobbel in de weg die ik niet zag! Mare, ook al pleeg ik een beetje heiligschennis misschien hier ..... Ik heb meer de neiging om zoiets te doen als zoon Hellebrand..... je auto uitbouwen tot een monster dat vooral off-road zeer goed uit de voeten kan! Moet toch te doen zijn met een Toyota... dat is toch een en al rally historie?! Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway! I WANT AN AE86! |
|||
09-15-2005, 08:50 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Ik denk dat je meer hebt aan een auto waar je gewoon zonder gewetensbezwaren mee kunt rossen. AE86 corolla's zijn gewoon redelijk zeldzaam aan het worden, het zou zonde zijn om zo'n auto op te rijden.
Ik heb de rally AE86 nog nooit in actie gezien bij Hellenbrand..weet je zeker dat er rally mee gereden is? Mooi ding verder. Pak gewoon een 325i en leer daarmee gooien en smijten..als die stukgaat heb je binnen no time een andere. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
09-15-2005, 08:52 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Helemaal mee eens.
Toyota MR2 2.0 16V Gen3 Turbo Toyota MR2 1.6 16V Toyota Corolla GTZ Twincam 1.6 16V (AE86) (Sold. ) Toyota Corolla GT Twincam 1.6 16V (My new project ) |
|||
09-15-2005, 09:17 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Zit wat in!
Dan moet ik het maar zoals velen hier doen.... Eentje om te vliegen en eentje om rustig mee van a naar b te rijden! En dat zal dan de Corolla zijn! Kan me ook een schrot pakken (mits geen roest dan he) bij Hellebrand.... en dan binnen een paar jaar proberen op te bouwen! Kheb opzich genoeg vrijwilligers in mijn vriendenkring die maar al te graag mee zouden willen sleutelen! Dus dat zou ook een optie zijn! Ben wel geinteresseerd in die Volvo met turboblok! Never went sideways... Never had rwd... But addicted to it anyway! I WANT AN AE86! |
|||
09-15-2005, 09:23 PM
|
|||
|
|||
efkes voorstellen...
Alleen rustig van A naar B rijden hoeft nou ook weer niet.
Maar je hoort mij zeker niet klagen als iemand er zo zuinig op is. Het is een goede drift wagen dus daar moet je hem dan ook voor kunnen gebruiken. (doe ik zelf ook) Alleen wel op het asfalt. Maar zoals ik al eerder zij, dit is mijn mening. Wat iemand met zijn hachi doet moet hij natuurlijk helemaal zelf weten. Toyota MR2 2.0 16V Gen3 Turbo Toyota MR2 1.6 16V Toyota Corolla GTZ Twincam 1.6 16V (AE86) (Sold. ) Toyota Corolla GT Twincam 1.6 16V (My new project ) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Even voorstellen dan. | einneb | 24 | 24,827 |
03-13-2014 07:52 PM Last Post: MC_JP |
|
Even voorstellen, Trueno gekocht... | Mike N | 52 | 46,133 |
06-25-2011 08:48 AM Last Post: xrgeorg |
|
ff voorstellen | bozu | 6 | 7,720 |
06-08-2011 02:45 PM Last Post: bozu |
|
Even voorstellen, Levin Coupe gevonden! | JMeister | 26 | 20,915 |
05-11-2009 04:40 PM Last Post: banpei |
User(s) browsing this thread: 9 Guest(s)