Mijn celica ta40
|
11-09-2005, 09:56 AM
Post: #11
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Klinkt als een intern lek ergens in het systeem. Hetzij de remverdeler, hetzij de hoofdremcylinder (waarschijnlijker).
We jagen nu al 3 jaar hetzelfde probleem achterna bij Ivan. Daar zitten nu nieuwe leidingen, nieuwe hoofdremcylinder, gereviseerde klauwen etc etc op. En nog steeds is het klote... Succes igg..hoop dat het iets simpels blijkt te zijn. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
11-09-2005, 10:52 AM
Post: #12
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Klinkt alsof er toch nog lucht in het systeem komt, of de hoofdremcilinder is dood.
Controleer op lekkage bij alle remklauwen en kijk eens in het vloeistofreservoir terwijl je op de rem pompt...luchtbellen daarin verraden vaak een dode hoofdremcilinder. Heb je ook de hoofdremcilinder ontlucht? Als ie leeg heeft gestaan kan er weer lucht in komen namelijk, en het is nogal een takkekarwei om alle lucht eruit te krijgen. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
11-09-2005, 11:03 AM
Post: #13
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
het resevoir op de hoodremcilinder heeft goed geborreld...
Maar we hebben niet de hoofdremcilinder onlucht, ik zou niet weten hoe eerlijk gezegd. |
|||
11-09-2005, 11:59 AM
Post: #14
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Je kunt m ontluchten door de nippels een beetje los te draaien waar de remleidingen mee zijn aangesloten..maar t is wel een slordige methode. De beste manier is om er met wat verloopnippels slangetjes op aan te sluiten en deze direct in het vloeistofreservoir lussen (het bench-bleeden wordt het genoemd) Meestal hoeft het alleen maar voor nieuwe hoofdremcilinders, maar als je oude hoofdremcilidner leeg heeft gestaan kan t wel eens nuttig zijn.
Heb je wel een beetje voorzichtig gedaan met het intrappen van de rem bij het ontluchten? Vaak gaan ze juist dan kapot omdat ze verder dan normaal ingetrapt worden, en ook sneller dan gewoonlijk. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
11-09-2005, 12:25 PM
Post: #15
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Nee, ik denk dat ik TE enthousiast getrapt heb...
En hij heeft op zich niet helemaal leeg gestaan..... Mijn vermoedens dat de hoofdremcilinder kapot is, beginnen steeds meer de overhand te krijgen... Mark |
|||
11-09-2005, 12:40 PM
Post: #16
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Ik kan eventueel wel ns een avondje langskomen om even mee te kijken als je in eindhoven zit...
Ik bedoelde eigenlijk ook dat te wild trappen bij het ontluchten slecht is voor de hoofdremcilinder. Sommigen raden zelfs aan om een houten plankje onder het pedaal te zetten zodat je m niet vol in kan trappen. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
11-09-2005, 12:56 PM
Post: #17
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
je mag altijd langskomen, ik ben doordeweeks toch altijd in eindhoven.
Ik woon in Tongelre, het oosten van Eindhoven Mark |
|||
11-10-2005, 11:48 PM
Post: #18
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
nieuwe hoofdkoppelingscilinder ligt in de opslag. Ik hoop dat ik hem morgen kan monteren...
|
|||
11-17-2005, 08:55 AM
Post: #19
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
En we hebbenw eer een winnaar.
Remmen doen het goed en zo zonder afstellen staan de carbs ook redelijk afgesteld. |
|||
11-17-2005, 12:05 PM
Post: #20
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Kijk, zo mag ik het horen! Blij dat het allemaal in orde is nu. Nu sparen voor leuke schokbrekers en een AE86 LSD (is t zelfde) dan rijdt ie denk ik best fijn..
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Wie kan mijn Levin -> Trueno conversie uitvoeren? | gh0st | 6 | 3,415 |
11-12-2021 05:40 PM Last Post: pack |
|
Wie weet er meer van mijn ae86 ? | einneb | 12 | 13,341 |
03-21-2014 05:03 PM Last Post: MC_JP |
|
gezocht: iemand die mijn AE weer in elkaar wilt zetten | DJexor | 2 | 4,757 |
10-15-2013 10:25 PM Last Post: banpei |
|
jappower.nl mooiste Celica van NL te koop! | Okami | 6 | 6,190 |
05-25-2010 11:59 PM Last Post: einneb |
|
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86 | Koen Bongers | 14 | 10,584 |
11-20-2009 08:47 PM Last Post: Koen Bongers |
User(s) browsing this thread: 3 Guest(s)