Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
|
04-25-2008, 02:45 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
Heey guys, Just found out since I have the oil temp sensor in, that the motor oil in my Hachi is getting a bit hot..
During normal drive at (120/130 km/h) it is 115 / 120 Dgrs Celsius. I have no IC mounted on top of the 4agze.. it is a bend pipe! But during normal use that should not make the difference.. I have seen that I have also got a Oil cooler mounted.. But (according to the previous owner) it is not wired on to the block and still left from before the swap!! Normally 4agze's do not have oil coolers he says.. Is that true?? Cause I want to wire up the oil cooler for some cooling!! But I have a small problem. If it is not common used for a 4agze to have a oil cooler.. Where do I link the oil drains to? I have already got a adapter ring between my filter.. Are there any original attach points? Other thing that I have seen is a oil filter relocation kit... (Greddy) Just some loud thinking.. There is a "feed" and a drain "side" with valves ore something? Can I put one hose on the feed side of the relocator of the block, the other hose of the relocator (relocated piece) on the "in" and then a hose from the located piece back to the block on "drain" Hope you guys understand me so please a bit help on this one!! cheers, Roel |
|||
04-25-2008, 09:40 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
Dont understand your story, but yes you can fit an oil cooler. Best get rid of the stock setup though, it's not very good.
I cant understand why toyota would not put an oil cooler on a boosted engine.. if anything, those need it much more than NA 4age's. What you need to complete a stock setup: -adapter plate (below oil filter) -oil cooler (duh) -some oil lines to connect everything with -a return plug on your oilpan. Not difficult to do, but it's a pressure bypass system, meaning it will actually work worse as the oil heats up an pressure starts dropping. It will be an improvement compared to no cooler at all though. Otherwise, get yourself an aftermarket thermostatic bypass type sandwich plate and a decent oil cooler (stock rx7 cooler is nice too), and plumb it all in. This would be the better apporach if you want to take the engine a bit further than it is at the moment. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
04-26-2008, 01:17 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
From what I understood in the past was that first of all the GZE is equipped with oil squirters to cool down the engine better and second of all cool the oil by the normal radiator: somewhere (most probably in the oilpan) in the engine there are waterpipes running through transporting the heat from the oil to the radiator.
That's also a reason to upgrade (if it is still stock) your radiator when fitting a GZE. 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
04-26-2008, 06:54 PM
Post: #4
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
owkee.. ffies in het nederlands dan maar.. want mijn engels heeft wat haken en ogen...
Hij wordt dus warm. en ik vind, té warm.. het betreft hier nog de 1e generatie zonder oliesquirters.. de extra waterleidingen heb ik nog niet gevonden tot op heden.. weet niet wat voor radiateur ik heb, zag alleen wel dat er een leiding op de oliekoeler zit, en die is weer aangesloten, op, juist, de oliekoeler! dus daar hebben we nu niets aan, de setjes van een relocatation kit, ik ze kennen een aanvoer en een afvoer zijde. zal wel iets van een klep ofzo inzitten.. of hoe werkt het normaal op de plaats van je oliefilter?? dus ik dacht.. aanvoer naar de oliekoeler sturen --> van de oliekoeler naar de relocator.. --> daar door het oliefilter --> dan terug naar het blok, gewoon in serie zetten, dat alles door de oliekoeler heen gaat te aller tijden.. en anders.. Ivan, get yourself an aftermarket thermostatic bypass type sandwich plate and a decent oil cooler (stock rx7 cooler is nice too), and plumb it all in. This would be the better apporach if you want to take the engine a bit further than it is at the moment. waar zijn die bypassen te krijgen ?? en hoe en waar precies op aan te sluiten.. Gr roel |
|||
04-26-2008, 07:35 PM
Post: #5
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
relocation kit komt vanaf waar nu je oilfilter zit.
blok -> oilrelocator -> oilfilter -> oilcooler -> blok er zijn ook kits die tussen je blok en je oilfilter komt. Deze heeft een temp sensor en stuurt de olie alleen naar de oliecooler als de olie boven een bepaalde temp komt. Dit is praktisch omdat je olie bedrijfstemp van 80 graden anders niet gehaald wordt tijdens het cruisen. |
|||
04-26-2008, 08:21 PM
Post: #6
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
dat snap ik niek en dan staat hij dus parallel aan het oliefilter.. maar hoe wordt dan gegarandeerd dat de stroom ook door de koeler loopt.. want het kiest de weg van de minste weerstand ?
of is dat dan juist de koeler als hij op bedrijfstemperatuur is.. en dan nu de hamvraag waar haal je een dergelijk kitje.. |
|||
04-26-2008, 08:24 PM
Post: #7
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
oil relocator:
bv van greddy bij turboimport: http://www.turboimport.com/catalog/corolla.htm Dit werkt dus als: blok -> relocator -> oil filter -> oilcooler -> blok Ik zet de oil filter voor de cooler zodat je geen zooi in je cooler krijgt. passracing had de sandwich, maar die is gediscontinued. Ze zijn volgens hun site komen ze met een nieuw design. Dit idee is dus dat als het blok op normale temp is geen oil cooler gebruikt. Zodra de olie te warm wordt dan leid deze sandwich plate de olie om vie de cooler voordat de olie het blok weer in gaat. Dus temp <max> sandwichplate -> oilfilter -> sandwichplate -> blok temp > mas texp: blok -> sandwichplate -> oilfilter -> sandwichplate -> oilcooler -> sandwichplate -> blok correct me if im wrong, ben geen expert |
|||
04-26-2008, 08:44 PM
Post: #8
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
Gtsi-R Wrote:owkee.. ffies in het nederlands dan maar.. want mijn engels heeft wat haken en ogen...Kan zijn dat dat ook alleen maar over de mr2 GZE gaat... Die heeft immers de radiator aan de voorkant zitten en anders moet je nog ook leidingen gaan leggen voor de oliekoeler... Na een beetje googlen ben ik dit tegen gekomen over de mr2 oliekoeler: Niet echt een oliekoeler dus... 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
04-26-2008, 08:59 PM
Post: #9
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered | |||
04-30-2008, 10:43 AM
Post: #10
|
|||
|
|||
Mocal oil cooler & sandwitch plate ordered
thanx for sofar
will email them.. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Oil cooler | totta Crolla | 0 | 1,532 |
07-25-2021 03:25 PM Last Post: totta Crolla |
|
Oil cooler kit | izanagi | 7 | 8,537 |
09-20-2016 11:13 AM Last Post: harkes |
|
Permanent oil cooler vs thermostat | Lt86 | 19 | 20,552 |
03-28-2015 06:54 PM Last Post: Lt86 |
|
trans oil, lsd oil change | Apolan | 9 | 16,898 |
10-01-2014 03:57 PM Last Post: mad.matt |
|
Spindle dimensions, backing plate bolt pattern | Rascal21 | 18 | 21,216 |
03-13-2014 11:45 AM Last Post: Rascal21 |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)