Jonge Ae86 lover
10-25-2008, 11:48 PM
Jonge Ae86 lover
Hoi,

Ik wou me even voorstellen!

Ik heet Yasin en woon in Amsterdam (word gewoon Jason genoemd) Ben een hele grote fan van de AE86 al lange tijd, ik zou ook niet weten waarom maar m'n maten vinden de ae86 maar niks.

Ik ben nu 16 over 6 maandjes word ik 17 dus al wat dichter bij m'n rijbewijs. Heb veel ervaring met auto's rijden en kan ook zelfs wat zijwaards houden.

Even bij de Ae86.
Ik heb nog heel veel vragen over de ae86 zoals ik zie maken jullie een project met en fixen de ae86 tot een nieuwe! maar is dat wel dan nodig? Ik zal wel een AE86 kopen maar wil er in rijden en misschien daarna nog 20v blok en dit en dat.

LFS S2 licentie is Takmi_lfs had al eerder gezien dat er een paar LFS speelde.

dit was nog niet alles Yummie! er zullen veeeeeel meer vragen komen Thumbs up!

Jason Wave

Btw, Kwam een tijdje geleden in Amsterdam (sloterdijk) een grijs/zilver 2 deurs AE86 tegen was geparkeerd voor de belasting gebouw, iemand van hier?
Find all posts by this user
10-26-2008, 12:31 AM
Jonge Ae86 lover
Welkom !!!
Wave
JS92 Wrote:Ik heb nog heel veel vragen over de ae86 zoals ik zie maken jullie een project met en fixen de ae86 tot een nieuwe! maar is dat wel dan nodig?

Is te zien in welke staat je AE is? Kies je voor een goedkopere opknapper of ééntje in heel goede staat. Hangt ook af van wat je budget is .

En aan een AE vind je altijd wel iets om aan te sleutelen.

Quote:Ik ben nu 16 over 6 maandjes word ik 17 dus al wat dichter bij m'n rijbewijs. Heb veel ervaring met auto's rijden en kan ook zelfs wat zijwaards houden.

Ik zal wel een AE86 kopen maar wil er in rijden en misschien daarna nog 20v blok en dit en dat.

Ik denk dat in het begin de standaard 4age motor ruim voldoende zal zijn om mee rond te rijden.

ハチロク

[Image: AEU86 AE86 - Jonge Ae86 lover]
10-26-2008, 12:40 AM
Jonge Ae86 lover
Ik word helemaal gek door dit site! Allemaal AE86's bijelkaar :wink:

En hoeveel gaat zo'n opknapper kosten? (ongeveer)

en dankuwel voor uwe antwoorden.
10-26-2008, 12:45 AM
Jonge Ae86 lover
JS92 Wrote:En hoeveel gaat zo'n opknapper kosten? (ongeveer)

Valt te zien eigelijk. Ik heb aan de mijne veel te veel betaald gezien de staat. Blush Crying Maarja niks aan te doen. Is voornamelijk roestschade dat de mijne heeft.

Opknapper gaat denk ik rond de 1500-2000 euro liggen als je er al één vindt .

Een goede gaat toch al gauw boven de 3500 euro en meer.

ハチロク

10-26-2008, 12:50 AM
Jonge Ae86 lover
Mad Max Wrote:
JS92 Wrote:En hoeveel gaat zo'n opknapper kosten? (ongeveer)

Valt te zien eigelijk. Ik heb aan de mijne veel te veel betaald gezien de staat. Blush Crying Maarja niks aan te doen. Is voornamelijk roestschade dat de mijne heeft.

Opknapper gaat denk ik rond de 1500-2000 euro liggen als je er al één vindt .

Een goede gaat toch al gauw boven de 3500 euro en meer.

En dat is alleen maar de roest weghalen?
10-26-2008, 12:55 AM
Jonge Ae86 lover
Ik denk dat je het niet goed begrijpt.

Bovenstaande prijzen zijn voor de auto zelf. :wink:

Roest weghalen is nog een ander kwestie; Daarom zeg ik dat je direct een redelijke goede moet kopen als je zelf niet handig bent.

ハチロク

10-26-2008, 01:44 AM
Jonge Ae86 lover
Mad Max Wrote:Ik denk dat je het niet goed begrijpt.

Bovenstaande prijzen zijn voor de auto zelf. :wink:

Roest weghalen is nog een ander kwestie; Daarom zeg ik dat je direct een redelijke goede moet kopen als je zelf niet handig bent.

owh Banging head

Dat ben ik ook gewoon van plan. Gewoon een goeie zodat ik em gewoon kan gebruiken en later dan misschien opknappen with engine enz.
10-26-2008, 10:01 AM
Jonge Ae86 lover
haha en als je roest gaat weghalen maet daar dus ook weer wat voor terug gaan komen duzzzzzz....

weet waar je aan begint ,ik heb er meerdere zien stranden met projecten Thumbs up!

sr86 completed!!........漂うことのマスター!!!!
Visit this user's website Find all posts by this user
10-26-2008, 10:36 AM
Jonge Ae86 lover
Welkom hier en veel succes met je zoektocht

No Smorking AE86
10-26-2008, 10:54 AM
Jonge Ae86 lover
Valt aan te raden om meteen een goede te kopen (als je er 1 kunt vinden). Je bent dan de eerste keer wat meer geld kwijt, maar een slechte opknappen kost nog veeeeeel meer (denk dat je dat aan iedereen met een projektbak kunt vragen en t zelfde antwoord krijgt).

Vooral in nederland ligt de maximale prijs die je voor een knappe ae kunt vangen rond de 3500-4000 euro, meer hebben ze er hier niet vaak voor over. Ga je echter de grens over betaal je soms een pak meer.

Anderzijds: als het je om een driftbak te doen is, neem dan aub geen nette, heb al genoeg knappe ae's tot barrels omgetoverd zien worden de laatste jaren. Zijn goedkopere opties voor. Maar ik ga er even vanuit dat het je meer om het model te doen is dan puur het feit dat ie dwars kan.

De enige grijs/zilvere uit amsterdam zover ik weet was die van Lennert (Robokill hier), is nu alweer meer dan 1,5 jaar wit/zwart. Of heel misschien de voormalige trueno van Banpei, die in Ierland aan zn eind is gekomen.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
Visit this user's website Find all posts by this user

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 10 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication