how low can we go!!
|
11-26-2009, 02:41 PM
Post: #16
|
|||
|
|||
Hoi!
@Lennert, verhouding voor achter kan ik voor je uitrekenen.. Dus dat scheelt weer met het inschakelen van een bedrijf ;-) De stock AE86 rates zijn: 1.8F 2.2R (let even niet op de verhouding. Bij lage springrates speelt de swaybar een belangrijke rol) Met 6/4 zit je dus al een factor 2.5 stijver dan standaard. Tuurlijk kan dat werken. Jij krijgt ze zelfs redelijk comfy als je de setup onderdempt maakt, maar je bent sneller, hebt meer grip en rijdt comfortabeler rond met een setje zachtere veren en de dempers goed afgesteld. Je hoeft mij niet te geloven, maar lees bijvoorbeeld dit eens: http://buildafastercar.com/tech/Spring-Rates Nu weet ik dat je een broertje dood hebt aan alles waar theorie bij komt kijken, dus even samenvattend dit lijstje: * 1990 Mazda Miata ~ 1.15hz front, 1.01hz rear * Mitsubishi Evo VIII ~ 1.3hz front, 1.2hz rear * Honda S2000 ~ 1.3hz front, 1.4hz rear * GD Subaru WRX STI ~ 1.6hz front, 1.8hz rear * Lotus Elise ~ 1.8hz front and rear * C4 Corvette ~ 2.0hz front and rear * Mazda RX-7 ~ 1.22hz front, 1.16hz rear * Acura NSX ~ 1.6hz front, 1.5hz rear Vergelijk dat even met deze waarden voor een AE86: * Toyota AE86 1.8/2.2 ~ 1.3hz front, 1.5hz rear (stock) * Toyota AE86 8/6 ~ 2.7hz front, 2.4hz rear (JDM-land) * Toyota AE86 6/4 ~ 2.3hz front, 2.0hz rear (oldskull?) * Toyota AE86 5.8/4.5 ~ 2.3hz front, 2.1hz rear (me and Ivan) * Toyota AE86 3.5/3 ~ 1.8hz front, 1.7hz rear (voorstel voor straatauto) Zo heb je ongeveer een idee van wat werkt voor een straatauto..De truc is om een ophanging te bouwen die zacht genoeg is om de weg te volgen over onregelmatigheden ipv eroverheen te stuiteren. De meeste stijve setups voelen sportief aan (stug moet wel goed zijn is de redenatie), maar zijn het niet. Ook ben je langzamer omdat je veel tijd moet steken in het corrigeren van de stuiters ipv je rustig te concentreren op je stuurwerk. Op het circuit kun je overigens ook prima uit de voeten met 1.8/1.9Hz.. ik ken legio bakken met die rates en rondetijden rond de 2min00 op Zandvoort.. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Messages In This Thread |
how low can we go!! - slowboy2 - 11-20-2009, 09:48 PM
[] - PatrickAE86 - 11-21-2009, 01:23 AM
[] - The Doctor - 11-21-2009, 01:39 AM
[] - danielvanderwoude - 11-21-2009, 07:47 PM
[] - Bubble_Drift - 11-22-2009, 09:50 PM
[] - NoHachi - 11-26-2009 02:41 PM
[] - Bubble_Drift - 11-26-2009, 07:55 PM
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
topic can be deleted | RaceMinded | 9 | 7,028 |
08-23-2010 04:55 PM Last Post: RaceMinded |
User(s) browsing this thread: 5 Guest(s)