Reëel bekeken...
|
09-21-2005, 08:01 AM
Post: #3
|
|||
|
|||
Hey Wimmel,
NoHachi heeft gelijk. Dit type hachi is beina niet te vinden in europa omdat ze hier niet verkocht zijn. Een enkeling rijd rond, de meeste zijn al geimporteert en rijden rond in de UK. Je kunt zoeken in Japan of in America. Japan heeft als voordeel dat deze wagens vaak in super staat zijn met de nodige leuke mods. In japan geld een veel strengere 'APK' waardoor mensen hun auto in practische nieuwstaat moeten houden om ze te mogen blijven rijden. Daarbij zijn japaners gek op auto's. Enige nadeel is dat het stuur aan de verkeerde kant staat. Der zitten een paar mensen op dit board die in Japan wonen of daar goede contacten hebben. Die kunnen je absoluut helpen aan een goede auto. Let er wel op dat een GTS in Japan behoorlijk wat geld oplevert. Reken er 1500 tot 2000 bovenop de vraagprijs voor het verschepen en het op kenteken zetten in NL. 'Goedkoop' op kenteken zetten, zou goed moeten lukken zolang de wagen niet teveel gemodificeert is. (BPM is een paar honderd, de keuring zelf ook, totaal rond de 500 euro geloof ik) P.S. het is moeilijk maar wat nog wel eens een goudmijntje kan zijn is een AE86 die niet meer door de Japanse APK komt. Mensen willen die nog wel eens goedkoper weg goen omdat die autos veel kosten om weer APK waardig te krijgen. Liggend aan waar ze op afgekeurt zijn heb je grote kans dat je er nog jaren plezier van kan hebben in NL. Echter geld dit meer voor auto's als skylines e.d. die wat reeeler geprijst zijn dan AEs. America is dus de andere optie waar deze wagens gelevert zijn. Het voordeel van America is dat het stuur iig goed zit Het nadeel in America is dat het daar lastiger is om een wagen te vinden in de staat zoals ze in Japan in doorsnee zijn. America heeft net als wij veel minder strenge eisen. Alleen in bepaalde staten zijn er strenge emissie eisen maar verder.. Wel is het weer in bepaalde staten een + puntje. Verschepen en importeren is in doorsnee ongeveer hetzelfde als voor Japan, maar de prijs van de wagens is nog iets lager dan in Japan. Daarbij heb je geen taal probleem als je een beetje engels kan Vooral goed op club4ag sale section blijven kijken en verder goed gaan informeren over importeren. Een kennis van mij importeert met enige regelmaat DeLoreans uit America, als je wil kan ik je wel even een email geven mocht je daar meer informatie over willen hebben. Beina vergeten. Het onderhoud aan deze wagens is niet anders dan het onderhoud aan een normale Levin GTS 2 deurs zoals je ze hier in overvloed hebt. Enige waar je rekening mee moet houden is dat de koplamp units en spatborden enzo hier moeilijk te verkrijgen zijn. Die moet je ook importeren uit de US of Japan zou je daar iets aan moeten vervangen. Ook zijn de achter lichten en achterklep een probleem mocht daar iets aan stuk gaan. Maar dat kun je dichter bij huis vinden want in andere europese landen zijn zat 3 deurs geleverd (engeland, zwitserland, denemarken, portugal, etc.) Body work zelf is net zo lastig te vinden als dat te vinden is voor onze 2 deurs wagens Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Messages In This Thread |
Reëel bekeken... - Wimmel-F1 - 09-21-2005, 01:17 AM
[] - Mux213 - 09-21-2005 08:01 AM
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
meest bekeken topics op andere autoforums | AndrE86 | 4 | 6,030 |
08-15-2005 08:38 AM Last Post: Mux213 |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)