Ron Hellenbrand hachi [NL]
09-27-2006, 09:05 AM
Post: #1
Ron Hellenbrand hachi [NL]
Hi,

Leuk forum, jammer dat ik dat niet eerder ben tegengekomen!

Zal eens kijken op de cd die ik heb gekregen van de jongens die mijn auto gelast en gespoten hebben.
Hebben foto’s gemaakt van voor en na de restoratie.

LSD past zo ver ik heb kunnen zien.
Alleen is het diff iets dikker dan de oem, waardoor de tandwiel bouten bijna (of komen tegen) het diff huis komen.
Denk is makkelijk op te lossen, kan ik echter pas proberen als ik hanglagers heb en tandspeling heb afgesteld.

Verdere plannen, Bilstein hoogte instelbare veerpoten met 4 piston remklauwen (veerpoten liggen klaar).
Zoek nog een oplossing voor de remmen achter (zijn te klein), heeft iemand tips???
Battle version 4 link, moet alleen nog gemonteerd worden.
Ueo instelbare draagarmen, stuurkogels,…, uit japan besteld moet alleen nog gemonteerd worden.
Ben alleen bang dat uitlijnen een week werk wordt!

Dan motor.
Heb van een 20V een quad throttle 16v gemaakt, met nodige aanpassing had motor 133.1 kw ( 181pk) en 185.7Nm, met al koppel vanaf 3500rpm!
Motor is nog eens onder handen genomen, weet jammer genoeg nog niet hoe veel pk hij nu heeft (hoop ongeveer 200pk), na de winter weet ik meer!

Groet,
Ron

*admin #2 translation follows*

Hi,

Nice forum, it's ashame I didn't run into it before!

I'll take a look at the CD I've gotten from the guy's who've welded and painted my car. They've made pictures during and after the restauration.

The differential I've bought fits asfar as I've seen (*admin note, see wanted kouki axle thread*)
The LSD only has a bigger diameter so the gears bolts almost touch the gear housing.
Shouldn't be hard to fix, I won't be able to see until I've installed it.

Next plans, Bilstein height adjustable shocks with 4 piston calipers (already ready to install).
Still looking for a rear brake upgrade, anyone have any suggestions?

Battle version 4 links, only need to be installed.

Ueo adjustable control arms, steering knuckles, etc. all ordered in japan, just need to be installed.
Only afraid its gonne be a hell of a job to get it all lined out.

Then the engine (*admin note, taking some liberty here in clarifying from our PM conversation*).
I've taken a 20V engine (silvertop), put a 16v head on but kept the ITBs and did loads of adjustments (including reprograming the factory ECU).
Engine has 133.1 kw (181pk) and 185.7Nm, with the torque starting at 3500rpm!
Engine has been further tuned but I haven't dynod it yet (I'm hoping its nearing 200 horses) but after the winter I should know more.

Pictures underneath should say enough:

[Image: AEU86 AE86 - Ron Hellenbrand hachi [NL]]
[Image: AEU86 AE86 - Ron Hellenbrand hachi [NL]]
Find all posts by this user


Messages In This Thread
Ron Hellenbrand hachi [NL] - r.hellenbrand - 09-27-2006 09:05 AM
[] - Mux213 - 09-27-2006, 09:25 AM
194hp - irishtwincam - 09-27-2006, 04:35 PM
[] - Mux213 - 09-27-2006, 04:57 PM
hmm - Erik_dk - 09-27-2006, 05:10 PM
[] - NoHachi - 09-27-2006, 10:53 PM
it was a project - irishtwincam - 09-28-2006, 01:31 PM
Re: it was a project - Eircamae86 - 09-28-2006, 01:58 PM
[] - Bean - 09-28-2006, 02:23 PM
[] - Mux213 - 09-28-2006, 02:46 PM
[] - r.hellenbrand - 09-29-2006, 09:29 AM
[] - Bean - 09-29-2006, 09:33 AM
[] - robokill - 10-02-2007, 08:52 PM

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication