Luxe probleem...
|
12-21-2004, 03:14 PM
|
|||
|
|||
Re: Luxe probleem...
Hoi Daniel,
danielvanderwoude Wrote:corolla gt coupe is een geweldige auto, helemaal super maar qua onderdelen en roest is het een ramp? (lees duur) zijn jullie het eens?? hoop van niet want het is zo`n leuke en goede auto.De ae86 is nog uit het tijdperk dat roestbescherming matig is en ons klimaatje weet dan wel raad met het staal in onze wagens. Roest kan dus een groot probleem zijn en het is erg moeilijk om aan bepaalde body onderdelen te komen. Het vinden van een ae86 met weinig roest is dan ook een must en dat is nauwjuist wat moeilijk is. Maar vind je er 1 met weinig roest of iig in een zodanige staat dat je hem weer goed kan krijgen dan is er niets aan de hand zolang je er maar op let dat er geen nieuwe roestplekken komen. Dus goed onderhouden en dan hoeft roest geen probleem te zijn. Onderdelen valt wel mee. Er zijn wat onderdelen waar je lastig aan komt maar het meeste is goed te doen. Immers veel onderdelen van een AE86 zitten ook in de FWD corolla's of in de MR2. danielvanderwoude Wrote:bmw 325 e30 is dan andere optie, veel onderdelen beschikbaar, minder roest, geen lsd, paupere auto, maar ook wel leuk mee te spelen.Vergis je niet, door de populariteit van de 325 wordt dit steeds lastiger. Een 316 of een 320 en ja, fun fun fun, je kan aan alles 10x komen, liggen honderden op de sloop ready to be used. Maar de 325 is in relatief kleinere hoeveelheden verkocht en er zijn steeds minder goede exemplaren over. Ze zijn ERG gewild voor mensen die aan circuit cursussen of trackdays mee doen dus veel wagens hebben veel circuit kilometers achter de rug. Onderdelen zijn in veel gevallen niet uitwisselbaar met de 316 en 320s en dat maakt het zoeken naar onderdelen soms best lastig. Maar een goede 325 vinden is zeker vele malen makkelijker dan een goede ae86 vinden. En ik moet zeggen, ik heb een paar keer met een vriend van mij meegereden en zelf gestuurt in zijn circuit 325 en het zijn erg lekkere wagens om mee te rijden. Maar verder vind ik het niks bijzonders Als je echt een uitdaging zoekt om te sleutelen moet je eens naar een RX7-FC gaan kijken. Onderdelen zijn op het eerste gezicht lastig want in NL wordt beina alles opgekocht door 1 of 2 handelaren en dat drijft de prijs redelijk omhoog, maar buiten NL is er een hoop voor redelijke prijzen te verkrijgen. Aanschaf ligt alleen iets hoger dan een 325 of ae86. Then again, wankel rocks (doch, van alle genoemde autos heb ik nog nooit zoveel fun beleeft als een ae86. Ik heb zelf een 320 gehad en dan in de 325 gereden, erg leuk, maar lang niet zo leuk als de ae86. De RX7 heeft ook mijn hart verovert maar toch is de ae nog net wat leuker speelgoed). Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Messages In This Thread |
Luxe probleem... - danielvanderwoude - 12-21-2004, 02:58 PM
Re: Luxe probleem... - Mux213 - 12-21-2004 03:14 PM
[] - danielvanderwoude - 12-21-2004, 08:51 PM
[] - danielvanderwoude - 12-22-2004, 12:46 AM
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
start probleem | ray | 3 | 4,982 |
04-15-2014 08:34 PM Last Post: robokill |
|
versnellingsbak probleem | senna | 2 | 3,522 |
09-19-2006 11:39 PM Last Post: The Doctor |
User(s) browsing this thread: 10 Guest(s)