4AGZE+GT aandrijving swap
|
01-13-2005, 10:48 PM
Post: #11
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
Aico Wrote:Eerst probeer ik de timingbelt te fixen en APK te keuren als dit lukt. Als de 4AC eruit moet, dan ga ik gelijk voor de 4AGZE swap gezien er nu 1 te koop staat voor relatief weinig. De reparatie aan de timingbelt moet gelijk bij de stallingsplek zijn, stel het lukt niet dan staat de auto gelijk op de juiste plek.Maar wat ik me afvraag... Waarom ga je eerst een motor oplappen die je er daarna toch weer uit gaat halen? Als je eerst de supercharger erin lepelt kan je hem met die motor gewoon laten keuren hoor! Dat is geen probleem... Dus het geld van die riem ect. kan je jezelf zo al besparen... Daarmee wordt die relatief goedkope 4AGZE alleen maar weer goedkoper bij wijze van.... |
|||
01-14-2005, 12:02 AM
Post: #12
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
1974KE25 Wrote:Maar wat ik me afvraag... Waarom ga je eerst een motor oplappen die je er daarna toch weer uit gaat halen?Daar zit een heel simpele beredenering achter, als er mis is met de motor wat wij denken dat er mis is hebben we die binnen no time aan de gang zonder grote kosten, dat is alles wat we willen, ding weer aan de praat krijgen. Dan is de wagen weer mobiel en kunnen we dingen in beweging gaan zetten. Dus motor regelen, onderdelen verzamelen, noem het maar op. Veel werk kun je aan de wagen doen door hem naar de werkplaats te rijden, je dingetjes doen, en aan het einde van de dag hem weer terug rijden. Alleen voor de uiteindelijke motor swap blijft hij wat langer staan. Zouden we eerst deze motor eruit halen, en dan een GZE erin (die we dan al gevonden moeten hebben) en dan nog eens gaan kijken wat we tekort komen etc. Dan staat er een hoop werk stil en zitten we dus met het probleem dat we de wagen niet telang bij de werkplaats kunnen laten (of ze moeten daar ondertussen hun ruimteprobleem gefixed hebben). Daarbij, als de wagen rijd, kun je makkelijker achter gebreken komen die nu nog verborgen zijn. Tenminste, dat is mijn mening die ik aan Aico heb voorgedragen en daar kon hij zich geloof ik in vinden. Ik heb zelf op dit moment een RX7 in onderdelen liggen en ookal is dat een erg cool project, soms heb ik er spijt aan dat ik zo rigoreus ben begonnen. Nu met mijn Toyota regel ik het telkens zo dat hij rijdend naar binnenkomt, we ons werk doen, en we weer rijdend naar buiten gaan. De afspraak is dat de Toyota nooit meer dan een weekend van de weg af mag zijn. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-14-2005, 10:57 PM
Post: #13
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
Ok, dat is begrijpelijk. Maar denk je een GZE er dan binnen een weekend rijdend in te kunnen leggen? Dat gaat waarschijnlijk niet lukken hoor.
Ad en consorten (waaronder ik) hebben redelijk wat ervaring met diverse swaps en zelfs om een GZE in een nederlandse AE101 hatchback GTSi te bouwen waren we al twee weken lang bijna elke avond met twee a drie man aan het sleutelen. Maar een GZE vinden is niet zo moeilijk... Die op Marktplaats staat is nog niet verkocht! |
|||
01-15-2005, 12:31 AM
Post: #14
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
Hey KE,
Nee dat is de regel voor mijn wagen, niet voor Aico, en ik ga (nog) geen GZE in mijn wagen zetten. Ik denk dat de hele swap wel wat meer dagen in beslag gaat nemen. Maar zolang we nog niet genoeg spullen compleet hebben om aan de GZE swap te beginnen is het zonde om de auto al zonder motor neer te zetten. Met motor kunnen we alvast de achteras swappen en testen en andere modificatie maken en testen. GZE motor vinden is 1, maar we hebben veel meer nodig, vergeet niet dat we een SR5 gaan ombouwen, niet een GTS, dus we hebben te maken met ombouwen van bijvoorbeeld het hele brandstof systeem. Komt best wel wat bij kijken.... Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-15-2005, 03:27 AM
Post: #15
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
Aico heb jij hier allemaal het geld voor ????? Diff etc by the way de achteras is hetzelfde de steek assen ook alleen het dif is anders meen zelfs dat het kroon en pinion wiel gelijk zijn je kan dus een los dif monteren. scheelt geld.
Een gze in een ae lepelen das niet echt meer een onbesproken onmogelijk ding maar ik denk dat je beter eerst kan kijken hoe de auto zijn staat is chassis etc en de belangrijkere dingen vervangt dan het moterblok zeker als de 4ac rijdend te maken is. denk maar es aan alles wat versleten is op een auto van 20 jaar behalve dat veel vermogen moet je echt de ophanging aanpassen anders rijd het als een dwijl. als je hulp nodig heb hoor ik het wel :-) Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
01-15-2005, 11:46 AM
Post: #16
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
Robo,
Uhm, ik wil niks zeggen hoor maar het diff is niet het enige waar je je zorgen over moet maken bij een SR5, dat ding heb TROMMELREMMEN! Dus gewoon een as wisselen is de makkelijkste en snelste manier om zowel een LSD te monteren als van trommelkes naar schrijfremmetjes te gaan. Een upgrade die je toch echt wel wil. Kwa motor sla je de spijker op zijn kop, dat is ook waarom ik aico aanraad eerst de 4AC aan het werk te krijgen. Kun je rijden met dat ding en uitzoeken wat er allemaal nog meer aan moet gebeuren. Dan kun je eerst de auto goed krijgen, en dan aan een groot project beginnen als een motor swap. Wel grappig trouwens, ik ben de link even kwijt maar een van onze bulgaarse vrienden is bezig met een custom turbo setup voor de 4AC. Dat is opzich ook een leuke optie die mogelijk nog best wat power op kan leveren, maar dan moet je wel iemand kennen die weet hoe je zoiets moet doen. Hoeft niet duur te zijn als je maar iemand kent die alle headers enzo voor je kan maken. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-15-2005, 12:49 PM
Post: #17
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
1974KE25 Wrote:zelfs om een GZE in een nederlandse AE101 hatchback GTSi te bouwen waren we al twee weken lang bijna elke avond met twee a drie man aan het sleutelen. ahum, |
|||
01-15-2005, 12:57 PM
Post: #18
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
mux213 Wrote:. Vergeet niet dat je -indien je ook behoorlijk wat vermogenswinst wilt halen- dat je ook je brandstofsysteem behoorlijk aan moet pakken. En denk dan meteen aan de compressie die je moet gaan verlagen. Oh ja en de ontsteking, die vervroegd normalieter, met drukvulling, sterke kans dat je door je onjuiste ontsteking detonatie krijgt en dat je zuiger inslaat of dat er stukken vanaf gaan slaan. Dus je zult, indien je snel wilt gaan, naast al de aanpassingen, je karretje ook af moeten stellen op een vermogensrollenbank. hmm komt toch nog wat bij kijken hoor! |
|||
01-15-2005, 01:21 PM
Post: #19
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is, ik zeg alleen dat als je iemand kent die een hoop voor je kan maken het niet duur hoeft te zijn.
Daarbij, een turbo systeem op carbarateur basis schijnt een stuk makkelijker te zijn, maar hoe daar de vork precies in de steel zit durf ik niet te zeggen, ik heb het ook maar van horen en zien Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-15-2005, 03:05 PM
Post: #20
|
|||
|
|||
4AGZE+GT aandrijving swap
een turbo op een 4AC?
das geld in een bodemloze put gooien denk ik :S "It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
4agze swap | Roger | 18 | 20,319 |
07-18-2020 05:55 PM Last Post: Roger |
User(s) browsing this thread: 4 Guest(s)