FF wat vragen.
|
01-28-2007, 12:26 AM
Post: #21
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Bubble,
Ik heb ook lange tijd issues gehad met mijn remmen. Een maal verse remleidingen werd het beter maar het is bij mij pas echt goed sinds ik vooraan nieuwe schijven en blokken erop heb gezet. Opzich zagen mijn oude schijven er nog aardig uit en ik had een tijd terug al een keer nieuwe blokken erop gezet maar na alles vernieuwd te hebben remde die pas weer goed (voorzover het standaard systeem met OEM spulletjes goed remt). IIG goed hard pendaal en niet meer tot de bodem intrappen. Nu wil ik even in het midden laten of ik, toen ik alle blokken de keer hiervoor had vervangen, ik niet zelf het zooitje verknalt heb door de dag erna de nurburgring over te denderen en voledig gefade remmen te hebben halverwege. Dus kan zijn dat ik die blokken ietwat stuk heb gereden Anyways, ik zou zeggen, ook nieuwe schijven rondom en nieuwe remleidinkjes. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-28-2007, 12:16 PM
Post: #22
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Ik heb Dot4 remvloeistof erin gedaan. Zag later pas dat op de dop Dot3 stond. Erg? Of kunnen de rubbers er wel tegen?
En ik zag dat mijn VSV(?) aan een kant is afgedicht. Pijl 1 wijst naar een slangetje die met een schroef is afgedicht. Slang 2 gaat naar de inlaat. Als ik op het rempedaal trap, dan hoor je deze valve klikken. Heeft ie iets met de remmen/vacuum te maken? En waar hoort het eerste slangetje heen te gaan? @Mux: Hoe verklaar je een hard pedaal na het vervangen van de schijven? |
|||
01-28-2007, 12:28 PM
Post: #23
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Bubble, Dot 4 is prima. Dot 3 is huis tuin en keuken auto goedje, wordje niet blij van op het circuit Maar DOT 4 is redelijk standaard. DOT 5(.1) is voor ons echte veeleisende weirdo's
Schroefje op dat slangetje heb ik ook, geen idee waar die voor dient maar ik gok dat je daarmee kunt stellen (blijft druk systeempje, dus hoe minder ruimte, hoe meer druk?), dat dingkie wat daar zit schakeld volgens mij het ECON/POWER lampje maar kan er totaal naast zitten. Kwa hard pedaal, op dit moment heb ik er geen logische verklaring voor behalve het feit dat ik nu voor het eerst het hele rideltje tesamen heb vervangen. Opzich op het moment dat je schijven hebt die niet goed meer zijn en daardoor weinig frictie geven en dus niet goed meer remmen dan moet je je pedaal dieper indrukken voordat ie wat doet. Maar et zou niet veel mogen uitmaken want de pads doen al het werk. Weet wel. Ik heb dus eerst een tijd terug nieuwe pads erop gezet en nieuwe remvloeistof, dat hielp weinig Daarna nieuwe remleidingen en weer nieuwe remvloeistof, dat deed et al een stuk beter. Als laatste schijven en pads gewisseld, sinds dien remt ie goed. Et kan zijn dat de combo pads en remleidingen de truuk al deden maar dat in de tijd voordat ik de remleidingen heb gewisseld de pads al zodanig slecht waren geworden (toch een aantal track days en ring moeten overleven) dat het effect niet meer merkbaar was totdat ik alles verving. Maargoed, mijn ervaring is iig nadat ik lange tijd ontevreden was over het stock systeem, dat et allemaal toch goed werkt nadat alles een keer vervangen is geweest. Blijft 20 jaar oude meuk die erop zit Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-28-2007, 01:27 PM
Post: #24
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Hey, dat dingetje heb ik helemaal niet.
Maar ik dacht dat je econometer ergens anders geregeld werd.. 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
01-28-2007, 03:33 PM
Post: #25
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
banpei Wrote:Hey, dat dingetje heb ik helemaal niet.Naja, ik weet et ook niet 100% zeker, ben nog geen hachibay expert Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
01-29-2007, 03:19 PM
Post: #26
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Hmm..raar dat het bij ons allebij is afgedicht. In de handleiding kon ik er niks voer vinden verder.
Ik zal de remmen nog een keer goed ontlichten, zit waarschijnlijk nog ergens wat lucht. T was gisteren lekker nat dus was ik ff gaan spelen. Helaas was het deze keer heel goed te merken dat de koppeling slipt. Bij rustig rijden merk je er niks van, maar wel zodra je dus gaat driften ofzo. Ik heb gelijk naar een nieuwe gekeken. Ik zag dat de LUK voor 180 euro te koop was. Ervaring ermee? En wat raden jullie nog meer aan? Liefst tot 200 euro |
|||
01-29-2007, 03:57 PM
Post: #27
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
http://www.aeu86.org/viewtopic/some-part...ell/t/3323
Iets meer geld uitgeven en nooit meer naar omkijken. In al deze jaren nog nooit gehoord van iemand die deze koppelingen stuk kreeg, ondanks serieus misbruik. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
01-29-2007, 04:36 PM
Post: #28
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
En wat voor koppelingen zijn dat? exedy?
|
|||
01-29-2007, 06:04 PM
Post: #29
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
nee, worden op bestelling gebouwd.. wordt volgens mij een soort kevlar materiaal in gebruikt.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
01-29-2007, 10:59 PM
Post: #30
|
|||
|
|||
FF wat vragen.
Zoek even op internet naar Illegal Garage clutch..werden oa speciaal voor de ae86 gemaakt en alleen daarom al ondersteuning waard. Bleken echten absoluut onverwoestbaar, ook bij hoge vermogens en drift toestanden.
A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Wat nodig voor 4AGE 16V COP conversie en welke injectoren? | Koen Bongers | 4 | 1,811 |
01-13-2024 01:34 PM Last Post: Koen Bongers |
|
WAT Neutralland Meet general | decryphe | 0 | 4,421 |
07-04-2019 07:54 AM Last Post: decryphe |
|
Wat denken jullie van deze AE? :D | RGeris | 40 | 30,044 |
03-28-2013 09:26 PM Last Post: RGeris |
|
Wat te vragen voor de standaard spoiler ? | Supah | 7 | 6,181 |
07-01-2010 01:13 PM Last Post: Supah |
|
AE vragen en meer | Okami | 24 | 19,304 |
04-10-2010 11:20 PM Last Post: Okami |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)