Groepskoop Diff. lagers
|
10-29-2005, 12:10 PM
Post: #11
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Ik doe mee,
Lang rondrijden met een verkeerd afgesteld kroon/pignion wiel betekent dat de kloklagers ook een tijd lang verkeerd belast worden. Op zich kunnen ze daar idd best een tijd tegen, maar de levensduur wordt wel verkort. Mijn eigen insteek is dat ik mijn as 1x uit elkaar wil halen en reviseren, en dat ik er daarna niet meer aan hoef te zitten. Voor een groot deel komt dit door het feit dat ik (nog) niet zelf afstelwerk kan doen aan het kroon/pignionwiel. Dan alles maar gelijk preventief vervangen. Kan me echter goed voorstellen dat als je toch 1 keer per jaar je diff moet reviseren of ander werk moet doen dat je er dan gewoon mee wacht tot het echt moet. PS: iets versleten kloklagers heb ook als gevolg dat de uitlijning van het kroon/pignionwiel sneller weer verloren raakt. De boel kan ietsjes meer rondbewegen. Dit geldt overigens voor alle lagers/bussen in het diff. Ook die van de pignion as. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
10-29-2005, 01:18 PM
Post: #12
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Dat was mijn idee dus ook...1 keer goed aan laten pakken en er klaar mee zijn. Ik heb trouwens gehoord wat het verschil is met rubber en poly bushings in geluid, en ja dat hoor je goed maar klinkt toch heel anders dan een gierend ring en pinion. Bij mijn oude diff moet er een nieuw (of goede gebruikte) ring&pinion in om het probleem te verhelpen want ik kan de slijtage aan de tandwielen gewoon zien zitten. In dat geval moet alles toch uit elkaar en heb ik liever een set verse lagers erin die nog niet met ijzerschaafsel en compleet verkeerde afstelling te maken hebben gehad.
Enne Jasper, jij hoeft niet wekelijks 500km te rijden met je ae86 dus kun je het nog veroorloven om die sound leuk te vinden...ik ben het ondertussen beu dat mn gehoor naar de kloten gaat en ik niet harder dan 110 kan rijden zonder het gevoel te krijgen dat ik een tikkende tijdbom achterin heb zitten. Voor je driftbakken zou een solide pinionspacer misschien een leuk idee zijn ipv een crush-collar. Die standaard meuk kan bij hoge belasting verder geplet raken en uit verstelling komen, die solide spacer van trd heeft daar geen last van...is alleen moeilijker af te stellen. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
10-29-2005, 06:12 PM
Post: #13
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
ja dat laatste is helemaal waar,maar binnenkort heb ik dus zoeen ding voor op de weg(zonder enige binnenbekleding en demp materiaal)
en ik ben dus wel van plan om daar dagelijks mee te rijden en dan wil ik hem ook wel zo stil mogenlijk hebben natuurlijk(lees technisch in orde)dus heb ik een nieuw setje kroon/pignon besteld,kosten ongeveer 380 euro(geen standaard meuk natuurlijk) dus klein rekensommetje: lagers ong. 100 euro kroon/pign. 380euro 2 weg sper 700euro? daar word je niet vrolijk van dus maar ja als je dit koopt dan is het allemaal weer nieuw en als je het kroon en pignon laat afstellen door een erkend bedrijf,dan gaat het weer een levenlang mee denk ik en zo stil als het kan dus(daar ging het om toch??) maar ik zou gewoon beginnen met lagers en goed afstellen van de tandwielen sperdiff kan geen gierend geluid veroorzaken en als die lagers doorgaan mag je mij ook op de lijst zetten sr86 completed!!........漂うことのマスター!!!! |
|||
10-29-2005, 11:29 PM
Post: #14
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Das prima...voor zover ik weet zijn er alvast een paar geinteresseerden:
-nohachi -robokill -mux -Jasper (TE71corolla, maar voor de nederlanders zal t altijd jasper blijven ) en eventueel nog een paar anderen, maar het hoeft niet halsoverkop besloten te worden allemaal.. 4 man is al genoeg voor een mooie korting. @Jasper: Een solide pinionspacer maakt in geluid geen verschil, is alleen wat lastiger om het lager goed op voorspanning mee te krijgen. Wel leuk om te zien dat je voor een nieuw setje tandwielen gaat. Standaard meuk kost 600 euro per set dus dat kan t niet zijn voor dat geld... ik gok dat je het op een techno pro spirit ring&pinion hebt gegooid? TRD zijn weer ietsje duurder zover ik weet. De enige goed betaalbare sets komen van Richmond af en zijn ook erg goed maar helaas niet in kortere verhoudingen dan 4.1 te krijgen. Zelf heb ik nog een goed uitziende 4.1 van DBM engineering liggen die ik wil laten inbouwen. Zoals je al zei bij een reputabel bedrijf, hopelijk Drenth gearboxes. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
10-30-2005, 12:56 AM
Post: #15
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Ivan141 Wrote:Das prima...voor zover ik weet zijn er alvast een paar geinteresseerden:whahaaa,meestal hoor ik "ouwe rubber roker" of aso ofzo. maar dit klinkt ook leuk sr86 completed!!........漂うことのマスター!!!! |
|||
10-31-2005, 06:41 PM
Post: #16
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Ivan141 Wrote:Das prima...voor zover ik weet zijn er alvast een paar geinteresseerden: okee ik ben eruit met die final gear rommel ik heb zelf liggen: 4.300(komt in de buurt voor mij) 4.100(standaard rommel ) 3.909(kun je in top erg hard gaan als je genoeg power hebt ) maar ik wil naar 4.556!!! 41 tanden kroonwiel en 9 tanden pignonwiel WIE OHW WIE!?????? sr86 completed!!........漂うことのマスター!!!! |
|||
11-01-2005, 08:41 AM
Post: #17
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Wat wil je voor die 4.3 hebben?
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
11-01-2005, 08:54 AM
Post: #18
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Ivan141 Wrote:Wat wil je voor die 4.3 hebben? als ik die 4.5 heb gaat ie pas weg dus doe een bod sr86 completed!!........漂うことのマスター!!!! |
|||
12-23-2005, 06:23 PM
Post: #19
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Is er nog nieuws ??
Starlet p8 si turbo @ 1.0 bar grey 6,4 sec-> 100 Starlet P9 si turbo @ 1.2 bar black 5,8 sec-> 100 KTM 950 SE ->100 3,2 sec 105 Db xt660r ->100 4,5 sec BMW 1100 GS->100 4 sec |
|||
12-23-2005, 09:44 PM
Post: #20
|
|||
|
|||
Groepskoop Diff. lagers
Ja, sorry dat ik je die nummers niet had opgestuurd..drukke tijden en een slecht geheugen mijnerzijds.
Ik zag een poosje trug in Zax zn projecttopic dat hij een mooie prijs had voor die lagers..misschien kan jij nog bij jouw leverancier informeren? dit zijn de nummers even snel gecopy-paste met kroatische prijzen erbij bearings for the rear axle and diff: 12€ LM501349/10 KOYO x 2 16€ M86649/M86610 SKF x 1 18,5€ HM88649/10 SKF x 1 Total 58,5€ Wat mij betreft kunnen we gewoon doorgaan met een group-buy,...het geluid van mn achteras wordt er niet zachter op totdat ik de boel kan laten opknappen.. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
groupbuy remsysteem en lagers? | DJexor | 3 | 4,293 |
09-21-2006 11:10 PM Last Post: banpei |
|
[groepskoop] Driftworks t-shirt | banpei | 28 | 20,242 |
07-16-2005 08:40 PM Last Post: banpei |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)