how low can we go!!
|
11-20-2009, 09:48 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
how low can we go!!
ik heb nu al een aantal ae86 gezien die echt super laag zijn. lager dan die van mij. (deze kan nog veel lager maar ik heb nu al geen comfort meer. bulten op mn hoofd van de rolkooi)
mijn vraag is. welke veren, schokdempers, camberplates, rca's, en wat nog meer worden er het meest gebruikt. beter gezegd. wat is de perfecte opstelling voor een net verlaagde corolla. toyota corolla coupe 1985 drift car toyota corolla coupe 1987 road car. |
|||
11-20-2009, 10:31 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
how low can we go!!
Geen..verlagen is comfort inleveren...punt.
A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
11-20-2009, 10:36 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
how low can we go!!
dat snap ik. maar met de schokdemper set die ik onder mn witte drift hok had .had ik dus geen vering. en dit is echt serieus. met 2 man proberen in duwen lukte niet. alles was goed gemonteerd en op soft ingesteld. maar omdat dit drift schokdempers zijn had ik dus minimaal vering. perfecte wegliging. maar geen vering.
toyota corolla coupe 1985 drift car toyota corolla coupe 1987 road car. |
|||
11-21-2009, 01:23 AM
Post: #4
|
|||
|
|||
how low can we go!!
dit is het lijstje wat ik heb:
tokico hts schokbrekers rondom (16 standen) groundcontrol/eibach (8kg/mm?) schroefveren voor (kan nog 1-1,5 cm lager) TRD veren achter (6kg/mm?) tein camberplates voor RCA's zijn toch die blokken dat de veerpoot aan de onderkant naar buiten komt? want die zitten er ook op, geen id welk merk of hoeveel mm.. achter zitten die latheral relocation beugels op (zodat die weer in lijn zitten) en die verstelbare stang die van links naar rechts onder de auto zit.. dat was het zo ongeveer wel dacht ik... for your info: kouki bumper + zenki lip kan nog net m'n schoen onder de voorbumper (hij raakt 'm wel..) edit: ja dat is heel stug '87 levin coupé |
|||
11-21-2009, 01:39 AM
Post: #5
|
|||
|
|||
how low can we go!!
watjes...
en nog ruimte over op de rallydesign (20 pond per stuk! ) coiloversleeve! is btw technisch een AE86, qua ophanging Tokico HTS shortstroke, 4cm uit de struts gehakt en dan de al eerder genoemde rallydesign coiloverkit (voor een Ford escort, past ook prima op een AE86 poot ). AEU86 RCA's en Cusco camberplates. atm zitten er 4kg/mm veren op, maar ik heb er nog geen meter mee gereden, dus ik heb nog geen ervaringen "It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
11-21-2009, 12:46 PM
Post: #6
|
|||
|
|||
how low can we go!!
slowboy2 Wrote:dat snap ik. maar met de schokdemper set die ik onder mn witte drift hok had .had ik dus geen vering. en dit is echt serieus. met 2 man proberen in duwen lukte niet. alles was goed gemonteerd en op soft ingesteld. maar omdat dit drift schokdempers zijn had ik dus minimaal vering. perfecte wegliging. maar geen vering. Je hebt wel vering...die heet chassisflex. Wegligging lijkt me ook bepaald niet perfect met een ophaning die over de weg heenstuitert zonder normaal contact te hebben. Prima op een biljartlaken circuit met hyperplakkerige slicks en downforce producerende vleugels voor en achter, voor driften waarschijnlijk fijn ivm niet hoeven te wachten op reacties, maar snel op normale wegen? neuh. Als beginner vind ik het ook heel lastig dat je niet aanvoelt wat de auto doet voordat ie uitbreekt.. Gek genoeg gaat het na het uitbreken wel weer soepeler met een harde setup. Probleem zijn overigens niet je "drift schokdempers", maar veren die een factor 2 stijver zijn dan pak m beet een WTCC auto. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
11-21-2009, 06:35 PM
Post: #7
|
|||
|
|||
how low can we go!!
ok. dus die veren/schokdempers die ik er onder had zijn dus perfect voor circuit en driften. (vandaar dat er dus met grote letters CIRCUIT ONLY!! op stond )
maar voor dagelijks gebruik kan ik dus beter mn bilstein schokdempers en koni veren gebruiken. iets meer comfort. waar kan ik eigenlijk in nederland aan tokico komen. ik hoor hier namelijk veel goede dingen over. toyota corolla coupe 1985 drift car toyota corolla coupe 1987 road car. |
|||
11-21-2009, 07:47 PM
Post: #8
|
|||
|
|||
how low can we go!!
je kunt wat comfort proberen terug te winnen door het gebruiken van 13 of 14 inch velgen met hogere wang van de band. kleine oneffenheden, richels, spoor overgangen, klinkers etc kunnen dan beter opgevangen worden door de band (eigenlijk ook de taak van een band en niet van onderstel). je kunt natuurlijk ook je 15 inches op 0,5 bar zetten ;-)
|
|||
11-22-2009, 01:30 PM
Post: #9
|
|||
|
|||
how low can we go!!
Gaat m niet worden. Hiero 30% slappere veren, 185-60 banden en nog steeds loeistijf..wel ietsjes beter nu dat ik de ophanging ook voel werken.
Voor een daily zou ik mikken op ca 4/3kg. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
11-22-2009, 06:13 PM
Post: #10
|
|||
|
|||
how low can we go!!
hoe moet ik dat zien? 4/3kg? ik hoor dit wel vaker. maar begrijp ik niet hoe je dit kan uit rekenen voor je auto. ik ben auto monteur, maar hier heb ik eigenlijk weinig kaas van gegeten. kan iemand dit makelijk uitleggen?
toyota corolla coupe 1985 drift car toyota corolla coupe 1987 road car. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
topic can be deleted | RaceMinded | 9 | 7,039 |
08-23-2010 04:55 PM Last Post: RaceMinded |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)