i NEED to buy T3 stuff now :)
|
08-06-2008, 12:20 AM
Post: #11
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
Ik heb misschien wel interesse in de LSD rebuild kit..
want hij zit er al 270.000 km onder.. maar ik heb zoiets nog nooit uit eklaar gehad ? iemand hier wel ?? die dat dan evt samen met mij kan doen?? het is iig geen werk wat binnen nu en ... moet gebeuren.. wil eerst nog een nieuwe uitlaat lassen omdat deze is afgebroken na de voorpijp.... Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
08-06-2008, 12:46 AM
Post: #12
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
LSD rebuilden is wel specialistenwerk imho.
Ik weet dat bas en ivan er 1 gedaan hebben, dus die kunnen je er meer over vertellen of het te doen is zelf of niet. "It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
08-06-2008, 11:29 AM
Post: #13
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
Jah idd, ik wilde er niet als NOOB aan gaan beginnen... Heb wel veel autotechnische ervaring, maar niet met LSD rebuilds etc..
daarom wil ik het ook samen met iemand doen... die het al vaker gedaan heeft.. dacht al dat de mensen hier we te vinden waren.. Gr roel Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
08-06-2008, 11:44 AM
Post: #14
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
ennuh.. verder nog dingen aan te raden? voor het onderstel? want ben nog steeds bezig met een XYZ coilover kit.. waarwij de veren appart van de dempers zitten zoals ook bij Greddy en OEM
en voor de rest is alles oud en OEM nooit vervangen etc.. en ik wil gewoon een strakke bak alles is wel te vervangen en te updraden, maar waar haal ik nou direct het meeste profijt vandaan? Ik geloof ook dat ze GZE poelies leverde.. (voor de SC) maar weet alleen niet of dat ze uitgeballanceerd zijn. dit gaat dan om hetzelfde als Fensport levert, en het moet iig wel geballanceerd zijn!! anders haal ik hem ooit wel bij fensport! All Alloy 176mm Crank Pulley Kit , complete with undersize idler pulley and new drive belt. Gr roel [/quote] Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
08-06-2008, 11:56 AM
Post: #15
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
polybushes!
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
08-06-2008, 01:58 PM
Post: #16
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
hehe, ja, ik wil ook wel een iets strakker onderstel, dus ik begin wel met de prothane bushes... al die links, panhards, tractionbrackets en what not komt vast ooooooooooooit nog wel (hey, ik moet uberhaupt nog leren driften ).
Wat is beter aan te raden: short shifter... of de shifter rebuild kit? Nu schakelt m'n ding niet echt lekker (en ik denk dat m'n koppeling ook beetje gaar is, omdat in z'n achteruit zetten niet altijd even soepel gaat.. Iets met tanden poetsen, is dat eenvoudig te fixen? Of wordt dat clutch-rebuild? ) @roel: nog bedankt voor de info in de pm over de short shifter @rest: hmmz, dit gaat meer en meer klinken als een hollandse aangelegenheid? |
|||
08-06-2008, 04:47 PM
Post: #17
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
zoals jullie wilden in het benelux draadje
5/2018 BMW F22 Coupe 1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe |
|||
08-06-2008, 06:48 PM
Post: #18
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
Een diff reviseren is best een pokkewerk, en ik heb het diff dat ik met bas heb opgebouwd nooit in de praktijk getest omdat ik het verkeerde diff bij het verkeerde diffhuis had gebruikt.
Als je consequent bezig wilt zijn kun je het best alle lagers vervangen, waarvoor je enkele lagertrekkers nodig hebt, en op zn minst een raamwerkpers. Het LSD zelf in elkaar sleutelen is een peuleschil. Vervolgens moet je het zaakje inbouwen en afstellen.. hiervoor heb je een micrometer nodig met statief, en voor het pinion moet je een momentsleuteltje hebben dat hele fijne waardes kan meten om de voorspanning af te stellen. K heb zelf wel een micrometer, en zo'n momentsleuteltje, plus een berg lagers en een rebuild kitje, maar geen raamwerkpers en lagertrekkers. Verders ook geen tijd voorlopig om hiermee bezig te zijn. Wel heb ik een instructievideo voor het opbouwen van diffs van Richmond gears liggen, als iemand de spullen heeft om dit digitaal op te nemen zou het misschien wel behulpzaam zijn voor mensen die zelf een diff willen bouwen. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
08-07-2008, 12:27 AM
Post: #19
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
Uhm, ik wilde even kijken of er anderen wat van T3 wilden, lijkt me handig als we diff rebuilds in een diff rebuild topic doen?
|
|||
08-07-2008, 01:38 AM
Post: #20
|
|||
|
|||
i NEED to buy T3 stuff now :)
mee eens.
1x adapter plaat T3 ITB naar Bigport kop. verder moet ik nog even shoppen (mits me geld toereikend is) Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
my new (rwd)toy!!!!its a driftproject now!! | TE71corolla | 26 | 22,195 |
01-17-2008 09:15 AM Last Post: banpei |
User(s) browsing this thread: 7 Guest(s)