niet meer baal: apk goedgekeurd
06-11-2008, 10:09 AM
Post: #1
niet meer baal: apk goedgekeurd
kolere, wat kunnen ze lekker sloom doen bij de RDW.

Anyways, gisteren gezellig groot deel van de ochtend bij de RDW gezeten om m'n auto aan een kentekenonderzoek te laten onderwerpen om in de boeken te zetten, en meteen een APK erbij.

Ik had iets eerder moeten vragen hier denk ik, wat nou een handige manier was geweest.... had dus geen APK erbij moeten vragen Tongue Want nu zit ik met een APK afkeur, en dus nog steeds geen kentekenbewijs. Banging head

Afkeurpunten:
- remschijven achter, binnenzijde, moeten ontroest worden
- remleidingen (de stalenbuisjes) hadden last van (diepe)putroest, en dat met 0.6mm doorsnee vond de keurmeester niet verantwoord. Sad
- ruitenwisserbladen (wtf, die dingen zien er in mijn ogen prima uit, soepel rubber, niet verdroogd of whatever. Het piept alleen wat, wat volgens mij aan de motoren ligt, maar goed)
- uitlaat moet gasdicht gemaakt worden.

sigh.

Nu zou ik waarschijnlijk de meeste dingen eventueel zelf kunnen doen, alleen zonder tools en ruimte om te klussen is dat lastig. Dus heb ik m'n auto maar noodgedwongen bij een (te dure) toyo garage gezet. Ow, en zonder kenteken is het ook lastig heen en weer te rijden Tongue

zo, nu ff verder balen Big Grin

ow psst: als dit naar off-topic of general moet ofzo, mijn excuses daarvoor.


/edit reason: title change
Visit this user's website Find all posts by this user
06-11-2008, 03:25 PM
Post: #2
niet meer baal: apk goedgekeurd
tjah.... ik ga niet zeggen dat ik het al eerder gezegd heb.... :wink:

zonder die apk keuring had je al een kentekenbewijs gehad, had je op een gemakje bij beun de haas een apk-tje kunnen fixen..

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
06-11-2008, 03:27 PM
Post: #3
niet meer baal: apk goedgekeurd
das niet handig. Docter had je kunnen vertellen dat APK niet bij de RDW gedaan moet worden. Die zijn namelijk erg ....... juist!

Afijn geen grote problemen. Nieuwe schijven achter kost je 5 tientjes remleidingen ? welke ? (rvs kopen?)

Ruiterwisserbladen kun je voor 20 euro halen (behalve de grote als je die orgineel wilt moet je 14 euro bij toyo doen)

Gas dicht daarvoor heb je die uitlaat cement troep. (of een nieuwe rvs systeempje?)

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
06-11-2008, 03:41 PM
Post: #4
niet meer baal: apk goedgekeurd
robokill Wrote:das niet handig. Docter had je kunnen vertellen heeft je verteld dat APK niet bij de RDW gedaan moet worden. Die zijn namelijk erg ....... juist!

Afijn geen grote problemen. Nieuwe schijven achter kost je 5 tientjes remleidingen ? welke ? (rvs kopen?)

Ruiterwisserbladen kun je voor 20 euro halen (behalve de grote als je die orgineel wilt moet je 14 euro bij toyo doen)

Gas dicht daarvoor heb je die uitlaat cement troep. (of een nieuwe rvs systeempje?)

Die ori ruitenwisserbladen zijn toch niet zo duur?
Of krijg ik nu zoveel korting? Blush

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
06-11-2008, 03:55 PM
Post: #5
niet meer baal: apk goedgekeurd
hehe, ja, ik had het wat eerder moeten vragen hier, ik weet het.

Maar had helaas al de afspraak gemaakt inclusief keuring. Stupid me, maar goed. Iets met haastige spoed, zelden goed.

Wat de remleidingen betreft: de hardlines moeten vervangen worden in verband met putroest.

Wel absurd dat je dus geen kenteken bewijs krijgt, omdat het APK afgekeurd is. Waarom kunnen ze wel een kenteken bewijs afgeven als je zegt dat je de APK "later" gaat doen? Stupide regelgeving.

Cement troep voor de uitlaat? Hmmm? Verdorie, misschien toch maar ergens een trailertje fixen en de auto weer op stal zetten en zelf gaan prutsen.

Awel, ik ben stom geweest, maar komt goed Dumb question
Visit this user's website Find all posts by this user
06-11-2008, 03:57 PM
Post: #6
niet meer baal: apk goedgekeurd
al doende leert men he Smile

veel succes er nog mee!

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
06-11-2008, 04:00 PM
Post: #7
niet meer baal: apk goedgekeurd
thanks Smile
Visit this user's website Find all posts by this user
06-11-2008, 04:16 PM
Post: #8
niet meer baal: apk goedgekeurd
The Doctor Wrote:
robokill Wrote:das niet handig. Docter had je kunnen vertellen heeft je verteld dat APK niet bij de RDW gedaan moet worden. Die zijn namelijk erg ....... juist!

Afijn geen grote problemen. Nieuwe schijven achter kost je 5 tientjes remleidingen ? welke ? (rvs kopen?)

Ruiterwisserbladen kun je voor 20 euro halen (behalve de grote als je die orgineel wilt moet je 14 euro bij toyo doen)

Gas dicht daarvoor heb je die uitlaat cement troep. (of een nieuwe rvs systeempje?)

Die ori ruitenwisserbladen zijn toch niet zo duur?
Of krijg ik nu zoveel korting? Blush

Hoeveel kan jij ze krijgen dan?? Vorige maand nog voor Oldskull bij Toyota besteld en was 38 euro inclusief btw kwijt voor de wissers samen...

[Image: AEU86 AE86 - niet meer baal: apk goedgekeurd]
5/2018 BMW F22 Coupe
1/1985 Toyota AE86 Levin Coupe
Find all posts by this user
06-11-2008, 04:24 PM
Post: #9
niet meer baal: apk goedgekeurd
ik dacht dat ik laatst 14 euro betaalde voor een setje rubbers voor m'n Starlet, die ik toen nog had.

OF heb je optifit wissers gekocht?
Die zijn meestal nog duurder dan van die originele inschuifrubbers.

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
06-11-2008, 04:25 PM
Post: #10
niet meer baal: apk goedgekeurd
interesting, nieuw inkoop kanaal? Big Grin
Visit this user's website Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Corollaforum: Ik snap iets niet Vortrex 9 8,344 07-04-2014 09:46 PM
Last Post: banpei
  Wie weet er meer van mijn ae86 ? einneb 12 13,043 03-21-2014 05:03 PM
Last Post: MC_JP
  electronisch dash temp en feul meter werken niet lifebeginsat8000rpm 3 4,007 10-18-2012 06:43 PM
Last Post: lifebeginsat8000rpm
  [TE KOOP] div. ae86 onderdelen(meer bijgezet) jasper 14 15,863 10-22-2011 07:26 PM
Last Post: jasper
  AE vragen en meer Okami 24 18,867 04-10-2010 11:20 PM
Last Post: Okami

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 4 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication