Mijn celica ta40
|
11-07-2005, 08:57 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
op (veler) verzoek een topic over mijn celica ta40
Allereerst wat foto's: voorkantje: goldish interior: i like to put some barbeque sauce in that beHind: klokkenspel deur open Met een bredere velg met een lagere ET, zal het wel iets "dikker ogen" Zijkantje Ik heb de celica sinds juli 2005. Ik heb de hoofdkoppelingscilinder al moeten vervangen, ben bezig met de rechter achterremcilinder De carburateurs gaan er binnenkort af om te worden voorzien van nieuwe pakkingen & sproeiers Startmotor moet nog vervangen/gereviseerd worden 5bak is ook een gewilde optie Celica Supra velgen komen er nog onder gegevens: motor: 2t-b (1600cc, dubbele carbs) achterwielaandrijving t40 versnellingsbak Mijn meerjarenplan is (kan altijd veranderen, had ik ook gemaakt met de ke30): 4age motor (moet kunnen aangezien er ook een t50 in kan), gaat al makkelijker dan in de ke30 roest wegwerken en laten spuiten. lager bij de grond + betere (door)rij eigenschappen Mark |
|||
11-07-2005, 09:20 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Zou je wel voor een A series blok gaan in die celica? Voor het geld van de 4A-GE +aanpassingen+brandstofsysteem+laswerk+aanpassen van van alles en nogwat kun je 100% zeker een leuk 3TC blok vinden. Hang je zo in je bestaande steunen en aansluiten van de carbs etc is ook een fluitje van een cent. Zeker in 2 liter trim zijn 3TCs gewoon retesnel, om over de versies met drukvulling maar te zwijgen...
Verder een heel aparte auto! Zie je veel minder rijden dan zijn voor/na-gangers. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
11-07-2005, 10:10 PM
Post: #3
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Erg mooie wagen Mark!
4AGE + T50? Dat gaat een aardige klus worden, lijkt mij zo... NoHachi Wrote:Verder een heel aparte auto! Zie je veel minder rijden dan zijn voor/na-gangers.Yep, en je ziet ook meer het nieuwere model van deze: met de vierkante koplampen. 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
11-07-2005, 10:47 PM
Post: #4
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een 3tc tegen gekomen, hier in de buurt dan.
En om dan maar es aan onderdelen te kunnen komen is al moeilijk zat, zelfs al bij de 2tb motor. Voor de 4age is (nog) veel meer aanwezig, dus vandaar ook mijn keuze Mark |
|||
11-07-2005, 10:49 PM
Post: #5
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
t50 is geen probleem, die kan er nu ook zo in.
4age is wel wat meer werk, maar ms komt dat wel als ik normaal vervoer (en werk) heb |
|||
11-07-2005, 11:01 PM
Post: #6
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
3T lag in Europa alleen in de Corona en de (jaja, daar issie weer) MarkII.
Verder wel een toffe bak, maar dat wist je al "It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
11-08-2005, 12:46 AM
Post: #7
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
3TC's zie je elders vrij regelmatig langskomen. Momenteel weet ik iig van 2 3TGTEU's die te koop staan..die zijn niet goedkoop overigens.
Het is in veel landen het meest populaire toyota blok voor dragracen. Ik denk daarom dat je zult zien dat de onderdelen voor een 3TC nog gemakkelijk te krijgen zijn en er zelfs meerdere bedrijven zijn die zich in die onderdelen specialiseren.. Anyway...4A-GE is waarschijnlijk de verstandigere swap, daar heb je gelijk in. A wheel to steer the front of the car A pedal to steer the rear |
|||
11-08-2005, 01:01 AM
Post: #8
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
als we in de Joe Es of Ee gezeten hadden had je op iedere hoek van de straat een 3T-C gevonden idd.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers." -Shinji Minowa |
|||
11-08-2005, 11:28 AM
Post: #9
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
remcilinder is binnen!! vanavond monteren
|
|||
11-09-2005, 12:17 AM
Post: #10
|
|||
|
|||
Mijn celica ta40
Nou, das dus ook geen succes:
Groot probleem nu: hij remt helemaal niet meer. We hebben de volgende kenmerken: we kunnen druk opbouwen door korte slagen te pompen, maar als je hem dan langzaam intrapt, is de druk helemaal weg. Als je pompt lijkt het alsof je op een levend vogeltje trapt: hij piept We hebben al gedaan: één remcilinder achter vervangen alle remmen ontlucht en vloeistof bijgevuld Mark PS motivatie ballon is weer leeg voor vandaag. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Wie kan mijn Levin -> Trueno conversie uitvoeren? | gh0st | 6 | 3,415 |
11-12-2021 05:40 PM Last Post: pack |
|
Wie weet er meer van mijn ae86 ? | einneb | 12 | 13,341 |
03-21-2014 05:03 PM Last Post: MC_JP |
|
gezocht: iemand die mijn AE weer in elkaar wilt zetten | DJexor | 2 | 4,757 |
10-15-2013 10:25 PM Last Post: banpei |
|
jappower.nl mooiste Celica van NL te koop! | Okami | 6 | 6,190 |
05-25-2010 11:59 PM Last Post: einneb |
|
Verlagingsveren/onderstel gezocht voor mijn AE86 | Koen Bongers | 14 | 10,584 |
11-20-2009 08:47 PM Last Post: Koen Bongers |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)