Apk afkeur om gelast diff? nu toch apk!
|
11-18-2009, 02:05 AM
|
|||
|
|||
Voor de keurmeesters onder ons... (Jasper?)
Auto is net afgekeurd voor z'n apk omdat hij 100% sper heeft. Volgens mij is dit complete bullsh*t. Iemand meer info hierover? thanks, maarten update: keurmeester zat fout. auto heeft nu gewoon apk He attacked everything in life with a mix of extrordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which. |
|||
11-18-2009, 10:03 AM
|
|||
|
|||
Ha die Maarten, alles goed?
Ik heb hier toevallig een stel PDFjes met keuringseisen erin liggen, en er staat niets over differentieelen in. Gezien het feit dat je betaald hebt voor die afkeur mag je toch minstens eisen dat het artikel waarop je bent afgekeurd wordt vermeld. Normaliter is het vrij duidelijk en hoeft dat niet, maar in dit geval is "because I say so" niet toereikend. Als ze dat niet kunnen zou ik verdere stappen ondernemen. Dit jaar zijn er trouwens wel een paar vreemde punten bij gekomen. Zo moest ik laatst weer een stel deurgrepen op de achterdeuren van mn volvo 360 monteren omdat alle aanwezige deuren open moesten kunnen....(er kan geeneens een achterbank meer in vanwege buisconstructies). FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
11-18-2009, 10:13 AM
|
|||
|
|||
Persoonlijk voelt dat als bullshit aan, maar ik denk dat Jasper daar wel een uitspraak over kan doen.
Kwam dit wel tegen: http://www.extreme-machines.nl/forum/vie...3&start=50 Dus die auto is ook gewoon goed gekeurd ondanks dat ie een gelast diff heeft. 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
11-18-2009, 12:51 PM
|
|||
|
|||
lijkt mij ook Bullshit,
je hoeft geeneens remblokken te hebben, maar staal op staal zijn, als je de remvertraging maar haalt. zo ver in detail gaat APK nooit.. Ik wil dat artikel wel eens zien dan.. Zat toch redelijk in de eisen in de tijd dat ik nog bij de garage werkte.. (welliswaar niet als keurmeester, maar kende de meeste dingen wel) Gruß Roel Gtsi-R "Trust me, I was an engineer" "straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers" |
|||
11-18-2009, 07:27 PM
|
|||
|
|||
maatje van me heeft ook al zeker 1x en volgens mij 2x APK gehad met een vast gelast diff op zijn S13...
in mijn ogen ook bullpoep dat hij daarop word afgekeurd '87 levin coupé |
|||
11-18-2009, 07:39 PM
|
|||
|
|||
ik heb ook een s13 gehad met migdiff die goedgekeurd werd, s14 ook.
das gewoon onwetendheid van die keurmeester dan denk ik. |
|||
11-18-2009, 08:54 PM
|
|||
|
|||
maarten ? welke auto ??? :-D fc?
Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
11-19-2009, 05:33 AM
|
|||
|
|||
thanks voor de reply's en de bemoedigende woorden. Ik was er zelf ook vrij zeker van maar wilde graag horen of het een bekend apk probleem was.
@Ivan: steady as she goes.... 2 jaar ellende met de Rx7, rij zo'n beetje alles zoek wat ik tegenkom voordat de turbo plof zegt. 3 gesloopte turbo's in 1200km. As we speak wordt de 4e erop geschroefd. Hoe die turbo's stukgegaan zijn? Beats me... Ik heb de auto netjes laten tunen door een bedrijf met een hele goede reputatie. Ondertussen valt het in de categorie garantie dus ik zie het wel. Hij krijgt nu naast een front mounted intercooler een veel grotere wastegate en (weer) een stuk grotere nieuwe turbo. Deze keer wordt alles op een dyno afgesteld, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt. Hoe is het met jullie monster trueno dan? Die bak was echt ZOOO vet! @Lennert: Hehe, ik zou niet durven. De FC verdient een mooi 2weg LSD. Ik heb de conclusie getrokken dat het rijden met een turbo beroerd is voor je betrouwbaarheid, dus heb vorig jaar een (ex vlasblom) E36 325i gekocht die al behoorlijk was aangepakt. Jasper was zo vriendelijk om het diff voor me te lassen, wat toch wel erg leuk rijdt.. Het is trouwens mn straatauto die ik met enige regelmaat misbruik voor een dagje zandvoort of Lelystad. Relatief fatsoendelijk vermogen voor weinig geld, de beemer is toch wel echt een poor mans racer vind ik.. He attacked everything in life with a mix of extrordinary genius and naive incompetence, and it was often difficult to tell which was which. |
|||
11-19-2009, 09:49 AM
|
|||
|
|||
Rijdt je met watergekoelde turbo's? Kan zijn dat er in de olieafvoer iets niet lekker zit, of juist in de toevoer, maar 3 stuks kapot in 1200km, dat klinkt toch al te best. Neem aan dat je wel het gezonde verstand hebt om m te laten afkoelen voordat je de motor uitgooit na een rondje rossen.
De trueno is nog in leven, ben er vanmorgen nog mee naar mn werk geboemeld. Ga er een stage 1 eeprommetje in solderen in de komende paar dagen, dan kan de turbo weer terug naar ludicrous boost. Daarna maar ns de verduistering van de ramen afweken, ik wordt er moe van om 3x te moeten kijken om zeker te zijn dat ik geen politie achter de broek heb zitten. Laat ons nog even weten wat het geworden is met de APK. T'is belachelijk dat je moet betalen voor een onterechte afkeur. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
11-19-2009, 11:18 AM
|
|||
|
|||
geen apk eis,dus ook geen afkeur!
simpel,je had direct een steekproef aan kunnen vragen,(is nu te laat) dus teruggaan en goed laten keuren drift ae86:308bhp/435nmEDIT:384pk/498nm!!!!>now DEATH))) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
Promaxx, dit kant toch nooit goed zijn? | danielvanderwoude | 9 | 7,926 |
11-13-2009 12:35 PM Last Post: NoHachi |
|
goedkope daily driver met een jaar apk voor 400 euro!! | jasper | 8 | 6,975 |
01-18-2009 12:24 AM Last Post: EE80Liftback |
|
niet meer baal: apk goedgekeurd | cavey | 37 | 29,459 |
07-14-2008 09:41 PM Last Post: cavey |
|
Spiegels en APK? | DJexor | 12 | 9,622 |
10-27-2006 12:53 AM Last Post: The Doctor |
|
APK ook weer gehad! PICS :shock: | LevinGT | 6 | 6,200 |
12-02-2004 01:09 PM Last Post: Ivan141 |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)