Gezocht: Achteras
|
04-28-2006, 10:23 AM
|
|||
|
|||
Hmm, das wel even uit de buurt. Ik geloof dat TE71Corolla wel kennis heeft van het monteren van een R&P. Maar er is ook vast wel iemand dichter bij die het ook kan..
Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
04-29-2006, 04:18 PM
|
|||
|
|||
Welke r&P setje kan ik het beste kopen eigenlijk?
Heb SYM al een pb gestuurd over de kosten en levertijd maar op stage one imports staan ze ook http://www.stageoneimports.com/main.pl?s...PS-02C001. welke gear ratio kan ik het beste halen? Ik gebruik de auto niet echt voor racen meer voor sportief straatgebruik zeg maar |
|||
04-29-2006, 07:27 PM
|
|||
|
|||
4.5 of 4.3 zou ik nemen...4.3 is standaard, 4.5 is ietsje korter dus zal iets vlotter optrekken.
FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
05-24-2006, 02:59 PM
|
|||
|
|||
Meer slecht nieuws!!
Heb de auto door een echte garage na laten kijken en hieruit komt nog meer slecht nieuws nu blijkt dat niet alleen de kroon/pignon veel speling inzit maar ook dat de differentieel lagers versleten zijn!! deze reparatie kan de garage niet zelf doen omdat hiervoor speciaal gereedschap voor nodig is, dus word het al snel een dealer met de daar bij behordende prijskaartje. Nu ben ik ook maar een simpele arbeider met een normaal loon dus zoals ik het zie kan ik 3 dingen doen. 1: ding laten fiksen bij een dealer en de komende tijd zwaar in de min staan (als ik het in een keer kan betalen) 2 goedkoop autotje kopen, hiermee gaan rijden en sparen om ooit een keer de auto te laten fiksen. 3 De auto verkopen/inruilen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste en goedkoopste op kan lossen want word er onderhand een beetje ziek van. |
|||
05-24-2006, 03:24 PM
|
|||
|
|||
Hoi Ferdi,
optie 4, toch nog even wat langer zoeken en hopen dat er eerdaags een as op de markt komt die beter is dan de jouwe. Zeker als je auto verder goed is zou ik niet op de as je hobbie laten vergaan. Is gewoon zonde. Tis trouwens jammer dat ik net op vakantie ga en dat je niet om de hoek zit maar anders had ik je graag geholpen met de as uit mekaar te halen, scheelt je al een heeeeele hoop kosten (toch weer een paar manuur als et tegen zit). Als je diff zelf nog goed is zou je eens met TE71Corolla kunnen gaan babbelen, hij heeft nog wel wat liggen waar je mogelijk wat aan hebt maar omdat goede (of goed genoege) 2de hans R&Ps niet zo makkelijk meer te vinden zijn.... Ivan, hoeveel was jij toen kwijt voor het vervangen van die lagers? Opzich was dat toch niet zo gek duur? Zeker niet als je zelf de assen er alvast uit haalt? Heb jij trouwens niet nog die assen liggen van mijn oude as? Daar zaten nog goede lagers op. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
05-24-2006, 06:17 PM
|
|||
|
|||
Volgens mij heb ik die oude assen nog wel liggen idd...maar dat wist je al.
Ik was destijds een hele bult geld kwijt om ze te laten vervangen, maar ik denk dat als je zelf lagers scoort (ong. 60 euri per stuk met wat gebruik van handige kennissen :wink: ) het best mee zal vallen.. Tís een kwestie van persen. Ook had ik destijds niet zelf de halfassen verwijderd..dat scheelt ook een heeele boel werk. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
05-24-2006, 06:30 PM
|
|||
|
|||
Hey Ivan,
Jij had toch de assen met nieuwe bussen gewoon weer op je auto zitten toch? Of had je nu 1 van de mijne in de as laten zitten? Anyways, Ferdi, mischien heb je er wat aan, we kunnen mijn oude steek assen in jouw wagen zetten, desnoods even tijdelijk totdat er nieuwe bussen op de jouwe zitten. Het lost je probleem niet voledig op (dat R&P ding zal ooit een keer om moeten) maar dan kun je iig door de APK komen. Owh niet onbelangrijk, heb je een eerste type hachi of 2de type? Assen zijn van eerste type... Heb je nog APK of mag je de weg al niet meer op met je wagen? En ief, heb jij tijd en zin om Ferdi te helpen de assen te wisselen? Ik zou het met plezier doen maar ik kan pas in Juli en dan zou de wagen deze kant op moeten komen. Wordt tijd dat we zo'n ding aanschaffen om de assen eruit te tikken die jij destijds kon lenen. Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
05-24-2006, 06:44 PM
|
|||
|
|||
Ik wil best helpen maar ik zie nog een paar problemen:
-Ferdi's ae86 is andre's ex...dat was een kouki model. Jouw assen gaan niet passen vrees ik. -Ik woon niet meer in de buurt van Doetinchem en omstreken dus wordt dat erg lastig te regelen. Ik kan eventueel wel even navraag doen naar goedkope lagers, ik geloof dat Jos (ae86) ze voor 60 per stuk kon krijgen...scheelt 40 euro met de gangbare prijzen in NL. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
05-24-2006, 08:45 PM
|
|||
|
|||
ivan, damn daar was ik al bang voor...
Zijn die lagers voor amateurs als wij te vervangen of heb je daar iets speciaals voor nodig? Greetz, Bastiaan "mux213" Olij Moved down under, no more hachi |
|||
05-25-2006, 11:49 AM
|
|||
|
|||
Je hebt volgens mij een pers en wat kokend hete nodig om een onderdeeltje wat te laten uitzetten. Lijkt me niet echt het simpelste wat je kunt doen.
Maar het loshalen van de half-assen, en dan met de verse lagers naar iemand toegaan die het wel kan tegen een zacht prijsje lijkt me wel een goede optie. FABRICA MI DIEM, PVNC! |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
achteras | ray | 5 | 5,243 |
08-25-2012 05:27 PM Last Post: ray |
|
Welke achteras bij sr20 swap | RaceMinded | 2 | 4,090 |
09-20-2009 11:48 PM Last Post: jasper |
|
achteras met sper en schijfremmen te koop | TE71corolla | 4 | 5,290 |
12-20-2006 06:59 PM Last Post: banpei |
User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)