Jonge Ae86 lover
10-26-2008, 11:03 AM
Jonge Ae86 lover
Je vergeet de zilver/zwarte van Kungfumaster. Wink
Die woont overigens in Slotervaart, dus dat is daar wel in de buurt.

1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Jonge Ae86 lover]
Visit this user's website Find all posts by this user
10-26-2008, 11:25 AM
Jonge Ae86 lover
Ivan141 Wrote:Valt aan te raden om meteen een goede te kopen (als je er 1 kunt vinden). Je bent dan de eerste keer wat meer geld kwijt, maar een slechte opknappen kost nog veeeeeel meer (denk dat je dat aan iedereen met een projektbak kunt vragen en t zelfde antwoord krijgt).

Wave

aanschafprijs x7 hiero atm Tongue

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
Find all posts by this user
10-26-2008, 12:04 PM
Jonge Ae86 lover
Ik zat alleen met een paar jaar onderhoud al op de aanschafprijs x12, maar ik had de mijne dan ook goedkoop gekocht. Wil al helemaal niet weten hoeveel erin zit als het ding klaar is.

-Roestreparaties: 500-1500€ afhankelijk van hoe rot het is en wat je zelf kan fixxen. Een AE is niet echt een makkelijke auto om zelf aan te lassen als je t mij vraagt, dus zelf besteed ik het uit.

-Spuitwerk als je m weer netjes wilt krijgen 500-xxxx€ 500 als je een beun erop loslaat met niet al te dure verf, en als je t professioneel laat doen begin je misschien bij 1500€.

-Falende onderdelen vervangen: wil je niet weten.
Afhankelijk van de staat van onderhoud kan het meevallen, maar als je veel gaat rijden met een oude auto die wat jaartjes onderhoud mist, maak dan je borst maar vast nat.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
10-26-2008, 03:07 PM
Jonge Ae86 lover
banpei Wrote:Je vergeet de zilver/zwarte van Kungfumaster. Wink
Die woont overigens in Slotervaart, dus dat is daar wel in de buurt.
Heb wel een zilver/zwart, maar al een tijdje niet in Sloterdijk geweest, al helemaal niet parkeren voor belastingdienst gebouw Tongue.

Maar wat Ivan141 hierboven zegt...falende onderdelen..ouch Crying Banging head
Kom zelf al niet toe aan spuit/roestwerk, hmm ik kan het niet eens Dumb question

An '86 86 driver
Zenki AE86 Levin coupe
10-26-2008, 03:37 PM
Jonge Ae86 lover
Als het meer dan een jaar terug is, zal ik het wel geweest zijn.
10-26-2008, 03:54 PM
Jonge Ae86 lover
nop niet meer dan een jaar. Was na de zomervakantie (eerste 2 weken van school) waar ik op school zit in Sloterdijk liep ik naast de balastingdiesnt gebouw zat ik ff stil, liep daarna weer door. Het had wel een NL kenteken maar stuur was denk ik aan de rechterkant.
10-26-2008, 11:36 PM
Jonge Ae86 lover
Wordt het nog mysterieuzer!! Tongue

Zat bij elkaar voor die Trueno op 500 euro laswerk. Dat was de parafaan en balk onder de ruit, het Flintstone gat en een stukje kokerbalk. Dat was alleen nog maar het hoog nodige van het laswerk dat er gedaan moest worden. Grove schatting van mij was dat ik er minimaal voor 1000 euro aan moest laten lassen en dan nog een keer volledig overspuiten. Huh

1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Jonge Ae86 lover]
10-27-2008, 09:19 AM
Jonge Ae86 lover
Bij mij is de teller van het laswerk pas net gaan lopen (als ik het onaanzienlijke gebeun van een lokale prutsgarage voor 200 euri 4 jaar geleden niet meetel). Maar het kost een lieve cent ja.
Wat onderhoud betreft: over ene periode van 4 jaar heb ik de meeste bonnetjes bewaard en er eens een excel bestandje mee gevuld.. met vervangende motorblokken en andere opleukspulletjes erbij kwam ik op zo'n 7000 euro uit, dat is dan exclusief de 550 dikke euro's die de auto me gekost had.

FABRICA MI DIEM, PVNC!
10-27-2008, 10:59 AM
Jonge Ae86 lover
onderhoud en klein spul heb ik niet eens meegeteld, omdat ik niet eens meer weet hoeveel olie er doorheen is gegaan Tongue.

"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
-Shinji Minowa
10-27-2008, 11:41 AM
Jonge Ae86 lover
Dat soort lijstjes ga ik gewoon echt niet bijhouden, wel typisch Nederlands om te doen Tongue

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 7 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication