4agze swap
|
01-17-2009, 05:49 PM
Post: #1
|
|||
|
|||
4agze swap
Ik heb plannen om een 4agze swap te doen in mijn ae86.Heeft er hier nog iemand deze ombouw gedaan?En welke motor is nu het beste hiervoor?die van de mr2 of die van de ae92?En hoe zit 't met met het electrische gedeelte moet die kabelboom van de gze verlengd worden of kan dat allemaal blijven zoals het is?
daily driver avensis 2.0 d4d and Yaris 1.0 weekend driver 1985 AE86 |
|||
01-17-2009, 08:44 PM
Post: #2
|
|||
|
|||
4agze swap
niet echt een probl.
heb zelf aw11 motor erin. waterleiding van te voren voorbereiden goede kopp. nodig + brandstofpomp elektra valt wel mee (aw11)+ en - het belangrijkst inlaat verzorgt wat werk standaard intercooler weet ik niet. rijd nog ff zonder. geen tijd om aan te sluiten en accu achterin te flkkeren ae92 gze is snelller denk ik(specs compressie ed) +het is map ipv afm voor de rest? mzl paul |
|||
01-18-2009, 02:50 AM
Post: #3
|
|||
|
|||
4agze swap
geloof dat het laatste model een ae101 gze is. De moter is inprincipe een normale 4age (geen vage dingen zoals de 20V)
Intercooler is iets wat je fmic zou moeten maken voor effect en ruimte. Poelie kit is geen overbodige luxe en het geeft nog leuk extra vermogen. Aangezien je auto van de weg is zou ik rustig de tijd nemen het blok erin te hangen en netjes aan te sluiten Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
01-18-2009, 10:17 AM
Post: #4
|
|||
|
|||
4agze swap
AE86 and TURBOROLLA has done it
|
|||
01-18-2009, 02:34 PM
Post: #5
|
|||
|
|||
4agze swap
Zoals Paul al zegt: de tweede generatie is dus wel iets sneller omdat er toen van bigport naar smallport werd over gegaan. Tweede naar derde generatie is niet zo groot, alleen een paar onderdelen die anders waren.
Rutger (CircuitFreak) heeft een AE101 4AGZE swap gedaan (samen met Ad): http://www.aeu86.org/viewtopic/ae86/p/60680#60680 Zijn probleem was dat de ECU stuk was en hij dus een andere ECU er op moest zetten (AE92). De eerste generatie (AW11 dus) ECU is dus niet compatible met de tweede generatie (AE92), tweede dus wel met de derde (AE101). 1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project 2013 - Honda Civic sport - daily driver 2004 - AEU86 dot ORG - daily domain Support our forum, buy from the AEU86 shop: |
|||
01-18-2009, 03:30 PM
Post: #6
|
|||
|
|||
4agze swap
die intercooler zal niet zo een groot probleem zijn.het zal meer het electrische gedeelte zijn waar ik problemen mee verwacht
maar goed dat er forums zoals deze bestaan :wink: daily driver avensis 2.0 d4d and Yaris 1.0 weekend driver 1985 AE86 |
|||
01-21-2009, 01:18 PM
Post: #7
|
|||
|
|||
4agze swap | |||
02-07-2009, 08:01 PM
Post: #8
|
|||
|
|||
4agze swap
thx xaerob for the info it is very helpful
daily driver avensis 2.0 d4d and Yaris 1.0 weekend driver 1985 AE86 |
|||
02-24-2009, 07:58 PM
Post: #9
|
|||
|
|||
4agze swap
Ik heb een motor gekocht Ik ga 'm op 't einde van deze week halen en hij komt al uit een ae86 dus 't zal voor een groot gedeelte "plug and play" zijn
daily driver avensis 2.0 d4d and Yaris 1.0 weekend driver 1985 AE86 |
|||
02-24-2009, 08:05 PM
Post: #10
|
|||
|
|||
4agze swap
Roger Wrote:Ik heb een motor gekocht Ik ga 'm op 't einde van deze week halen en hij komt al uit een ae86 dus 't zal voor een groot gedeelte "plug and play" zijn cuul. komt toevallig niet bij ad vandaan? ik zie een overdrive poelie erop zitten dus er is al wat aan gedaan. Cars: "99 Lexus IS200 "86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project) "84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer) Motorcycles: "02 Yamaha R1 "02 Honda Hornet S "08 BMW R1200GS |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|
Possibly Related Threads... | |||||
Thread | Author | Replies | Views | Last Post | |
4AGZE+GT aandrijving swap | Aico | 26 | 21,915 |
01-15-2005 11:39 PM Last Post: Mux213 |
User(s) browsing this thread: 12 Guest(s)