Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
01-16-2009, 04:10 AM
Post: #11
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
Продолжаем, установка интеркуллера

т.к. патрубок идущий на интеркуллер в стоке ае92 выходит вертикально вверх, его следует переделать, а именно произвести поворот чтобы иметь возможность установки фронтального интеркуллера, патрубок обрезаем и аргоним его сбоку
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

дальше пркидываем где будут проходить трубы и расположен интеркуллер, интеркуллер я оставил горизонтальный, просто перенес его на перед

после предварительной прикидки куплена хромированная труба с внутренним диамтером 50мм, а также отводы на 90гр поворота, стоит отметить что сама труба это простая тонкостенная черняшка с хромированием, а вот отводы из нержавейки, были сомнения что будет достаточно сложно их сварить между собой, хотел уже покупать переходные электроды для дуговой сварки или ехать к другу и опять аргонить, но все оказалось проще, нержавейка и черняшка прекрасно варятся простым полуавтоматом

дальше был процесс подгонки труб и отводов, скрепление на прихватки и круговая обварка
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
вход непосредственно в коллектор, на фото видна вваренная гайка с вкрученным датчиком температуры воздуха на впуске, высота гайки выбрана с тем расчетом чтобы все тело датчика не перекрывало сечение трубы, внутрь трубы датчик входит примерно на 5-6мм терморезисторным элементом

[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
отмечу что с подгонкой трубы от интеркуллера к колектору проблем не возникло, а вот с расположением нижней трубы возникли небольшие трудности, но немного шевеления мозгами и терпения нижняя труба тоже встала на свое законное место

[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

-=Trueno ae85 SR 3a-gze=-
Find all posts by this user
01-16-2009, 07:07 AM
Post: #12
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
еще немного фоток
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

-=Trueno ae85 SR 3a-gze=-
Find all posts by this user
01-16-2009, 10:34 AM
Post: #13
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
isnt that intercooler a bit too small ?

Gtsi-R

"Trust me, I was an engineer"
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
Find all posts by this user
01-16-2009, 10:41 AM
Post: #14
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
stock horizontal intercoller from ae92

-=Trueno ae85 SR 3a-gze=-
Find all posts by this user
01-16-2009, 02:52 PM
Post: #15
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
Cool project Thumbs up! Did you drive it yet?

Sarcasme is just one of the things I offer Wink

Daily driver: '92 Toyota Carina E GTI
Rebuilt project: '86 Levin hatch
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
Visit this user's website Find all posts by this user
01-16-2009, 08:39 PM
Post: #16
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
nu ty frankenstain..a fara-to pomestitsa?

AE86GTlevin,AE86trueno,AE82GT&rat-style TOY pick-up
Find all posts by this user
01-16-2009, 10:34 PM
Post: #17
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
I still find this one of the most amazing engines so far! Thumbs up!

1983 - AE86 Sprinter Trueno - import project
2013 - Honda Civic sport - daily driver
2004 - AEU86 dot ORG - daily domain

Support our forum, buy from the AEU86 shop:
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]
Visit this user's website Find all posts by this user
01-18-2009, 03:00 AM
Post: #18
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
You have to be out of your mind to even build it. Fantastic Thumbs up!

Cars:
"99 Lexus IS200
"86 AE86 Kouki Panda Levin GT-Apex (restore project)
"84 AE86 Zenki Blue Levin (project racer)
Motorcycles:
"02 Yamaha R1
"02 Honda Hornet S
"08 BMW R1200GS
Find all posts by this user
01-30-2009, 08:32 AM
Post: #19
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
ok, shall continue, I have solved to make its fuel controller which, which will substitute true duration of the pulse on injectors by means of sensor of the pressure 0-500kpa are at present written algorithm which allows to work motor on small pressure, herewith he correct will reduce length of the pulse of the injector in mode when pressure will < 100kpa given controller repeats functioning Apexi s-afc after motor will is adjusted and roll, program of the controller to copy anew and she will work checking given fuel with card and ignition, at present I have else realized possibility to look pressure turbo on monitor PC, will later are added tachometer, oil pressure, oil temperature, EGT, a/f oxygen sensor

pics

controller
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

map sensor MPX5500
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

software for monitoring the factors gauge
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

updating stock ecu
[Image: AEU86 AE86 - Opex: AE85 3a-gze>&a...n progress]

-=Trueno ae85 SR 3a-gze=-
Find all posts by this user
02-27-2009, 05:12 AM
Post: #20
Opex: AE85 3a-gze>>3a-gzte in progress
YAHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=Hf4ikCRpnd0

-=Trueno ae85 SR 3a-gze=-
Find all posts by this user


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  Djexor's 86 - Making progress DJexor 541 549,605 09-25-2024 01:09 PM
Last Post: banpei
  Ae85 Minidaxman 4 3,474 04-20-2021 09:57 PM
Last Post: banpei
  AE85 Power! From 175HP 20v to 202HP F20 4000GT 23 30,356 10-16-2014 02:53 PM
Last Post: mad.matt
  Sam's AE85 Conversion Sambo 2 14,472 05-20-2014 05:03 AM
Last Post: Sambo
  Newera Import's 200 bhp N/A AE86 - Progress Report! Miguel - Newera 166 246,437 09-19-2013 03:56 PM
Last Post: chrisd1

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)

Contact Us | AEU86 | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication